رمزگشایی ذوق جهانی پیرامون بیت کوین

درک اینکه رمز ارز چیست و فواید آن چیست

طی چندین سال گذشته ارزهای رمزپایه محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند - تا سال 2018 ، بیش از 1600 واحد پول وجود داشت! و تعداد آنها دائماً در حال افزایش است. با این افزایش تقاضا برای توسعه دهندگان بلاکچین (فناوری اساسی ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین) افزایش یافته است. حقوقی که توسعه دهندگان بلاکچین دریافت می کنند نشان می دهد که چقدر ارزش گذاری می شوند:در واقع ، متوسط حقوق یک توسعه دهنده فول پشته بیش از 112000 دلار است. حتی یک وب سایت اختصاصی برای مشاغل ارزهای رمزپایه وجود دارد.

این که آیا شما به عنوان یک توسعه دهنده زنجیره بلوکی علاقه مند هستید یا فقط می خواهید از آخرین روند فناوری مطلع شوید ، توضیح می دهد که ارز رمزنگاری شده چیست و چرا مهم است در ادامه به این بحث می پردازیم:

تاریخچه مختصر ارز رمزنگاری شده

در دوران غارنشینان ، مردم از سیستم مبادله کالا استفاده می کردند که در آن کالا و خدمات بین دو یا چند نفر مبادله می شد. به عنوان مثال ، کسی ممکن است هفت سیب را با هفت پرتقال عوض کند ، سیستم مبادله از محبوبیت عمومی خارج شد زیرا دارای برخی اشکالات آشکار بود.

نیازهای افراد باید همزمان باشد - اگر شما چیزی برای تجارت دارید ، شخص دیگری باید آن را بخواهد و شما باید آنچه را که شخص دیگر ارائه می دهد ، بخواهید.

هیچ معیار ارزشی مشترکی وجود نداشت - شما باید تصمیم بگیرید که چند مورد از محصولات خود را مایل به خرید سایر کالاها هستید و همه اقلام قابل تقسیم نیستند. به عنوان مثال ، شما نمی توانید یک حیوان زنده را به واحدهای کوچکتر تقسیم کنید.

برخلاف ارز مدرن که در کیف پول قرار می گیرد یا در تلفن همراه ذخیره می شود. بعد از اینکه مردم متوجه شدند سیستم مبادله خیلی خوب کار نمی کند ، ارز چند دوره را پشت سر گذاشت: در سال 110 پیش از میلاد ، یک ارز رسمی ضرب شد. در سال 1250 میلادی ، فلورین های روکش طلا در سراسر اروپا معرفی و مورد استفاده قرار گرفتند. و از سال 1600 تا 1900 ، ارز کاغذی محبوبیت گسترده ای پیدا کرد و در نهایت در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت. به این ترتیب ارز جدیدی که ما می دانیم به وجود آمده است.

ارز مدرن شامل ارز کاغذی ، سکه ، کارت اعتباری و کیف پول دیجیتال است همه این موارد توسط بانک ها و دولت ها کنترل می شوند ، به این معنی که یک مرجع نظارتی متمرکز وجود دارد که نحوه کار ارز کاغذی و کارت های اعتباری را نظارت می کنند.

 

ارزهای سنتی در مقابل ارزهای رمزپایه

یک سناریو را تصور کنید که در آن می خواهید به دوستی که ناهار را برای شما خریداری کرده است ، با ارسال پول به صورت آنلاین به حساب او بازپرداخت کنید ، روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به اشتباه پیش رود ، از جمله :

موسسه مالی می تواند یک مشکل فنی داشته باشد ، مانند سیستم هایش خراب باشد  یا دستگاه ها به درستی کار نکند.

حساب شما یا دوست شما ممکن است هک شده باشد - به عنوان مثال ، ممکن است حمله انکار سرویس یا سرقت هویت صورت گیرد.

ممکن است از محدودیت های انتقال برای حساب شما یا دوست شما فراتر رفته باشد.

یک نکته اصلی در شکست وجود دارد: بانک

به همین دلیل است که آینده ارز با ارز رمزپایه همراه است. اکنون یک معامله مشابه را با استفاده از برنامه بیت کوین بین دو نفر تصور کنید ، یک اعلان به نظر می رسد که آیا فرد مطمئن است که آماده انتقال بیت کوین است یا خیر. اگر بله ، پردازش انجام می شود: سیستم هویت کاربر را تأیید می کند ، بررسی می کند که آیا کاربر تعادل لازم برای انجام آن معامله را دارد یا خیر. پس از انجام این کار ، پرداخت منتقل می شود و پول در حساب گیرنده قرار می گیرد ، همه اینها در عرض چند دقیقه اتفاق می افتد.

 

ارز رمزنگاری شده چیست؟

ارز رمزپایه یک ارز دیجیتال یا مجازی است که به معنای وسیله ای برای مبادله که کاملاً شبیه ارز واقعی است ، با این تفاوت که هیچ تجسم فیزیکی ندارد و از رمزنگاری برای کار استفاده می کند.

از آنجا که ارزهای رمزپایه به طور مستقل و به صورت غیرمتمرکز و بدون بانک یا مرجع مرکزی کار می کنند ، واحدهای جدید تنها پس از تحقق برخی شرایط می توانند اضافه شوند. به عنوان مثال ، با بیت کوین ، فقط پس از اضافه شدن بلاک به بلاکچین ، پاداش ماینر با بیت کوین پاداش می گیرد و این تنها راه تولید بیت کوین جدید است، سقف بیت کوین 21 میلیون است، پس از این ، دیگر هیچ بیت کوین تولید نخواهد شد.

بنابراین ارز رمزنگاری شده همه مشکلات بانکداری مدرن را برطرف می کند: هیچ محدودیتی در بودجه ای که می توانید منتقل کنید وجود ندارد ، حساب های شما قابل هک نیستند و نقطه اصلی خرابی وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد با در نظر گرفتن میزان رشد آنها در حال حاضر ، این احتمال وجود دارد که فرصت های بیشتری برای آینده وجود داشته باشد!

 

مزایای ارز رمزنگاری شده

با استفاده از ارز رمزپایه ، هزینه انتقال پول از کیف پول دیجیتال به یک حساب بانکی شما می توانید در هر زمان از شبانه روز معامله انجام دهید و هیچ محدودیتی در خرید و برداشت وجود ندارید و برخلاف راه اندازی حساب بانکی ، که مستندات و سایر اسناد و مدارک را می طلبد ، هر کسی در استفاده از ارز رمزپایه آزاد است.

معاملات ارز رمزنگاری بین المللی نیز سریعتر از انتقال وجهی است. انتقال وجه بی سیم حدود نیم روز طول می کشد تا پول از یک مکان به مکان دیگر منتقل شود. با استفاده از ارزهای رمزپایه ، معاملات تنها چند دقیقه یا حتی چند ثانیه طول می کشدرمزنگاری چیست؟

رمزنگاری روشی است برای استفاده از رمزگشایی برای ایمن سازی ارتباط در حضور اشخاص ثالث با نیت - یعنی اشخاص ثالثی که می خواهند داده های شما را بدزدند یا مکالمه شما را شنود کنند. رمزنگاری از الگوریتم های محاسباتی مانند استفاده می کنند ، الگوریتمی هش کردن است که بیت کوین از آن استفاده می کند. یک کلید عمومی ، که مانند هویت دیجیتالی کاربر است که با همه به اشتراک گذاشته شده است. و یک کلید خصوصی ، که یک امضای دیجیتالی از کاربر است که مخفی نگه داشته می شود.

رمزگشایی شوق جهان ارزهای رمزپایه می باشد !

 

رمزنگاری در معاملات بیت کوین

در یک معامله عادی بیت کوین ، ابتدا جزئیات معامله وجود دارد: اینکه می خواهید بیت کوین را برای چه کسی بفرستید و چه تعداد بیت کوین برای آن بفرستید. سپس اطلاعات از طریق الگوریتم هش منتقل می شود. همانطور که گفته شد بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند. سپس خروجی از طریق الگوریتم امضا با کلید خصوصی کاربر ارسال می شود ، که برای شناسایی منحصر به فرد کاربر استفاده می شود. سپس خروجی امضا شده به صورت دیجیتالی در شبکه توزیع می شود تا سایر کاربران بتوانند آن را تأیید کنند. این کار با استفاده از کلید عمومی فرستنده انجام می شود.

کاربرانی که معامله را بررسی می کنند تا ببینند معتبر است یا خیر ، به عنوان ماینر شناخته می شوند.

 

بیت کوین در مقابل اتریوم

اکنون می دانید که بیت کوین یک ارز دیجیتال است که غیرمتمرکز است و بر روی فناوری بلاکچین کار می کند و از یک شبکه همتا برای انجام معاملات استفاده می کند. Ether یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب است و در شبکه Ethereum پذیرفته شده از فناوری بلاکچین برای ایجاد یک بستر منبع باز برای ساخت و استقرار برنامه های غیرمتمرکز استفاده می کند.

 

شباهت ها

بیت کوین و اتر بزرگترین و ارزشمندترین ارزهای رمزپایه در حال حاضر هستند. هر دو از فناوری بلاکچین استفاده می کنند که در آن تراکنش ها به ظرفی به نام بلاک اضافه می شوند و زنجیره بلوکی ایجاد می شود که در آن داده ها قابل تغییر نیستند. برای هر دو ، ارز با استفاده از روشی به نام اثبات کار استخراج می شود که شامل یک معمای ریاضی است که باید قبل از افزودن بلوک به بلاکچین حل شود. سرانجام ، هر دو بیت کوین و اتر در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تفاوت

بیت کوین برای ارسال پول به شخصی استفاده می شود. نحوه کار آن بسیار شبیه به عملکرد ارز واقعی است. اتر به عنوان ارز شبکه استفاده می شود ، اگرچه می تواند برای معاملات واقعی نیز مورد استفاده قرار گیرد. معاملات بیت کوین به صورت دستی انجام می شود ، این بدان معناست که شما مجبورید شخصاً این معاملات را هنگامی که می خواهید انجام شوند ، انجام دهید. با اتر ، شما این امکان را دارید که معاملات را به صورت دستی یا خودکار انجام دهید - آنها قابل برنامه ریزی هستند ، به این معنی که معاملات در صورت تحقق برخی شرایط انجام می شوند. در مورد زمان بندی ، انجام معامله بیت کوین حدود 10 دقیقه طول می کشد این زمانی است که یک بلوک به بلاکچین اضافه می شود. با استفاده از اتر ، انجام معامله حدود 20 ثانیه طول می کشد.

تعداد بیت کوین برای محدودیت وجود دارد: 21 میلیون. این تعداد قرار است تا سال 2140 برسد. انتظار می رود که اتر برای مدتی وجود داشته باشد و از 100 میلیون واحد بیشتر نشود. بیت کوین برای معاملات مربوط به کالاها و خدمات استفاده می شود و اتر با استفاده از فناوری بلاکچین دفترچه ای ایجاد می کند تا در صورت تحقق یک شرایط خاص ، معامله ای را ایجاد کند.

 

آینده ارز رمزنگاری شده

دنیا در مورد ارزهای رمزپایه به وضوح تقسیم شده است. در یک طرف طرفدارانی مانند بیل گیتس ، ال گور و ریچارد برانسون قرار دارند که می گویند ارزهای رمزپایه بهتر از ارزهای معمولی هستند. در طرف دیگر افرادی مانند وارن بافت ، پاول کروگمن و رابرت شیلر قرار دارند که مخالف آن هستند. کروگمن و شیلر که هر دو برنده جایزه نوبل در زمینه اقتصاد هستند ، آن را یک طرح و وسیله ای برای فعالیت های جنایی می دانند.

در آینده ، تضادی بین مقررات و بی هویتی وجود دارد. از آنجا که چندین ارز رمزپایه با حملات تروریستی مرتبط بوده اند ، دولت ها مایلند نحوه کار ارزهای رمزپایه را تنظیم کنند. از طرف دیگر ، تأکید اصلی ارزهای رمزپایه این است که کاربران ناشناس بمانند.

آینده پژوهان معتقدند که تا سال 2030 ، ارزهای رمزپایه 25 درصد از ارزهای ملی را اشغال خواهند کرد ، این بدان معناست که بخش قابل توجهی از جهان اعتقاد به ارز رمزنگاری شده به عنوان شیوه معاملات را دارند. این مورد به طور فزاینده ای توسط بازرگانان و مشتریان پذیرفته خواهد شد و ماهیت ناپایداری را ادامه خواهد داد ، بدان معناست که قیمت ها مانند چند سال گذشته همچنان در نوسان خواهند بود.

این آموزش ارز رمزنگاری ما به پایان می رسد امیدوارم استفاده کافی از این مقاله را برده باشید.