سازش با تغییرات خلق و خوی بیماران کرونا

55% از بیماران ویروسی کرونا ویروس دارای مشکلات عصبی هستند:

شواهد موجود نشان می دهد که کرونا می تواند باعث آسیب مغزی در بزرگسالان و کودکان شود.

آیا ویروس کرونا می تواند منجر به بیماری مزمن شود؟

در حالی که ممکن است زخم ریه ، آسیب قلبی و کلیوی ناشی از کرونا ویروس باشد ، پزشکان و محققان شروع به بررسی تأثیر احتمالی طولانی مدت ویروس بر روی مغز می کنند بیماران جوانتر که در غیر این صورت ، سالم بودند دچار لخته و سکته مغزی می شوند.

بسیاری از بیماران ماهها پس از گذشت عفونت اولیه علائم شان ادامه دار شده بود ، مشکلات عصبی مانند گیجی و مشکل تمرکز (یا مه مغز) و همچنین سردرد ، خستگی مفرط ، خلق و خوی را گزارش می دهند. تغییرات ، بی خوابی و از دست دادن چشایی و / یا بویایی.

در حقیقت ،اخیراً هشدار داده است که بهبودی از قرنطینه 10 تا 14 روزه است که همه گیر شده است در حقیقت ، از هر پنج بزرگسال زیر 34 سال ، یک نفر به سلامت معمول خود بازگشت تا سه هفته بعد از آزمایش مثبت. و 35٪ از بزرگسالان ایالات متحده در نظرسنجی به طور کلی هنگام مصاحبه دو تا سه هفته پس از آزمایش به حالت عادی سلامت خود برنگشته اند.

اکنون مطالعه ای بر روی 60 بیمار که این هفته در لانست منتشر شد نشان می دهد که 55٪ از آنها هنوز سه ماه بعد در ویزیت های پیگیری چنین علائم عصبی را نشان می دهند و هنگامی که پزشکان اسکن مغزی این 60 بیماررا با گروه کنترل که آلوده نشده بودند مقایسه کردند ، دریافتند که مغز بیماران تغییرات ساختاری را نشان می دهد که با از دست دادن حافظه و از دست دادن بو ارتباط دارد.

فقط مختص بزرگسالان نیست یک مطالعه موردی که در ماه ژوئن منتشر شد ، چهار کودک انگلیس مبتلا به سندرم التهاب چند سیستم را برجسته کرد ، یک بیماری شدید و بالقوه کشنده که به نظر می رسد با COVID-19در این کودکان تظاهرات عصبی مانند سردرد ، ضعف عضلانی ، گیجی و گمراهی ایجاد شده است. در حالی که دو نفر از بچه ها بهبود یافتند ، دو نفر دیگر علائم خود را نشان دادند ، از جمله ضعف عضلانی به حدی شدید که به صندلی چرخدار نیاز داشتند.

دانشمندان تازه شروع به درک روشهای ویروس کرونا کرده اند که بیش از 19 میلیون نفر را در سطح جهان آلوده و 715000 نفر را به کشتن داده است.

در واقع ، به نظر می رسد شدیدترین بیماری و عوارض ناشی از پاسخ ایمنی بدن به مهاجم ویروسی ، در مقابل ویروس باعث آسیب می شود و برخی از مطالعات مقدماتی نشان می دهد که این پاسخ ایمنی می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند.

کالج دانشگاه لندن در مورد آسیب احتمالی مغز "اپیدمی" در ژورنال ماه گذشته هشدار داد این مطالعه 43 بیمارتحت درمان در لندن را در ماه آوریل و مه بررسی کرد و 10 مورد "اختلال عملکرد مغز موقت" و هذیان را پیدا کردند. 12 مورد التهاب مغز. هشت مورد سکته مغزی ؛ و هشت مورد آسیب عصبی

دکتر مایکل زندی ، نویسنده ارشد مشترک ، در بیانیه ای گفت: ما باید هوشیار باشیم و به دنبال این عوارض در افرادی باشیم که COVID-19 داشته اند آیا ما یک اپیدمی در مقیاس وسیعی از آسیب مغزی مرتبط با همه گیری را خواهیم دید - شاید شبیه شیوع آنسفالیت لتارگیکا در دهه های 1920 و 1930 پس از همه گیری آنفلوانزا در سال 1918 - باید منتظر ماند.

برخی موارد سابقه ای برای ایجاد همه گیری موجی از مشکلات بهداشتی عصبی وجود دارد، یک دانشمند علوم اجتماعی که بیش از 20 سال جمعیتی بیماری های اپیدمی را مطالعه کرده است ، به یاهو گفت که پس از همه گیری آنفلوانزای 1918 ، سالها جهش در گزارش مشکلات عصبی و روانپزشکی در سراسر جهان وجود داشت. بازماندگان از مشکل خواب ، سرگیجه ، افسردگی و مشکلات کار شکایت داشتند و بسیاری از افراد علائم عصبی مشابهی را پس از آنفلوانزای روسی 1889 و بیماری همه گیرگزارش کردند.

"علی رغم اینکه بیماریشان تمام شده است ، آنها در بازگشت به زندگی عادی مشکلات زیادی دارند." - دکتر زیجیان چن

 چندین هفته تا چند ماه پس از بهبودی از ویروس ، بیماران با خستگی مفرط و مشکل تمرکز مواجه شده اند علی رغم اینکه بیماری آنها به پایان رسیده است آنها در بازگشت به زندگی عادی با مشکلات زیادی روبرو هستند.

گرچه خیلی زود است که بگوییم چنین شرایطی مزمن خواهد بود ، اما چن نگران است که بیماران بهبود یافته بتوانند به کار و مدرسه برگردند. وی گفت: "بیماران تا حدی ضعیف می شوند ، بنابراین توانایی کار ، سهم آنها در نیروی کار و تولید داخلی کاهش می یابد." "اگر میزان [عفونت و بیماری طولانی مدت] همچنان به این میزان ادامه یابد ، بسیاری از سطوح جامعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد."

در واقع ، برخی از این علائم طولانی مدت شبیه آنسفالومیلیت میالژیک است که به عنوان سندرم خستگی که یک سندرم عصبی ایمنی است که با مه مغز و خستگی مفرط مشخص می شود. و طبق گزارش برآورد شده است که 17 یا 24 میلیارد دلار بر اقتصاد ایالات متحده بر اساس صورتحساب های پزشکی و درآمد از دست رفته بسیاری از بیماران که قادر به کار نیستند ، در اقتصاد ایالات متحده را دربر داشته اند.

 

تجربه یک بیمار کرونا ویروس:

من یک افسردگی بالینی دارم ، که غم انگیز نیست مردم مدام به من می گویند ، "ناراحت نباش." من ناراحت نیستم من افسرده هستم متفاوت است من نمی توانم آن را کنترل کنم.

تعدادی از مطالعات برای درک بهتر نحوه و تأثیربر مغز در حال انجام است. برخی از نظریه های اولیه ، که توسط دانشگاه جان هاپکینز ذکر شده است ، شامل موارد شدید عفونت حمله به مغز یا نخاع است ، زیرا برخی موارد گزارش شده در چین و ژاپن ماده ژنتیکی ویروس را در مایع نخاع یافتند و یک مورد فلوریدا ذرات ویروسی را در سلول های مغز یافتند . روش دیگر ، پاسخ سیستم ایمنی بیش از حد تهاجمی به عفونت ویروسی می تواند بدن را به حمله ناخواسته به خود سوق دهد. برخی دیگر از اثرات ویروس ، مانند تب یا نارسایی عضو در حالات بد ، همچنین می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شود.

دکتر چن گفت: "در حال حاضر بیشترین تمرکز روی این است که چه تعداد بیمار می شوند و چه تعداد در حال مرگ هستند" - که طبیعی است با توجه به اینکه کشور در یک موج اول طولانی مدت عفونت باقی مانده است تعداد تلفات بیشتر می شود با توجه به اخبار می توانید تعداد مرگ ومیر را جویا شوید.

وی گفت: "اما فقط بهتر شدن یا مردن فقط سیاه و سفید نیست." یک طیف کاملاً خاکستری از بیماری وجود دارد که می تواند پس ازکوید19اتفاق بیفتد که ما حتی هنوز به طور کامل از آن مطلع نشده ایم.