مزایای باشگاه مشتریان وفادار

باشگاه مشتریان برنامه ای است که در ازای وفاداری مشتری به شرکت (که در خرید آشکار می شود) به گروه خاصی از مشتریان فعلی شرکت مزایایی می بخشد. تصادفی نیست که در ایالات متحده این برنامه ها را برنامه های وفاداری می نامند. مزایا را می توان به صورت محصولات رایگان ، مزایای قابل دریافت در شرکت های دیگر و موارد دیگر ارائه داد. یک باشگاه مشتریان ، مشتریان را به ادامه خرید از مشاغل شما (چه یک کسب و کار فیزیکی و چه یک وب سایت تجارت الکترونیکی) را ترغیب می کند.

 

مشتری وفادار

چرا راه اندازی باشگاه مشتریان برای تجارت شما خوب است؟ در صورت تجزیه و تحلیل آمار مربوط به بازگشت مشتری ، پاسخ ساده ای دریافت می کنیم.

آیا می دانید هزینه خرید مشتری جدید 6/7 برابر بیشتر از هزینه فروش به مشتری موجود است؟ علاوه بر این ، مشتری موجود بیش از 60 درصد بیشتر از مشتری جدید خرید می کند! البته این داده ها به کل مشتریان شرکت اشاره دارد. هنگامی که ما در مورد اعضای باشگاه مشتری صحبت می کنیم داده ها حتی با ارزش تر هستند. یک تجارت متوسط ​​که موفق شود 5٪ نسبت بازگشت مشتری خود را افزایش دهد ، از سود 95٪ افزایش  و بهره خواهد برد.

آیا تجارت شما برای تاسیس باشگاه مشتریان مناسب است؟

وقتی داده ها را بررسی می کنیم ، مشخص است که راه اندازی باشگاه مشتریان یک کار مثبت و سودآور است. اما آیا هر مشاغلی برای راه اندازی باشگاه مشتریان مناسب است؟

مواردی وجود دارد که ایجاد باشگاه مشتری در روند کار موثر نخواهد بود ، شرکت هایی که مشتریان آنها خریدهای خود را به صورت نامنظم و به ندرت انجام می دهند. در چنین مواردی ، شرکت قادر نخواهد بود مشتریان خود را به میزان کافی برگرداند ولی  در نتیجه مزایایی برای مشتریان و خود شرکت دارد.

 

جمع آوری اطلاعات اولیه و تشکیل باشگاه مشتریان

یک مرحله مهم در مدیریت یک باشگاه مشتری موفق ، مرحله برنامه ریزی اولیه است. مهم است که شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد عادات خرید مشتریان فعلی خود کنید.

 

تجزیه و تحلیل داده ها

یافتن 10٪ -20٪ سودآورترین مشتریان شما است که طبق آمار 80٪ سود شما را تشکیل می دهد. اگر مشاغل شما سیستم CRM پیاده سازی کرده باشد ، این کار تحقیقات اولیه را تسهیل می کند. پس از ایجاد نمایه ای از نوع مشتریانی که به شما علاقه مند هستند ، باید برنامه ای متناسب با نیازهای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه طلا و جواهر متوجه شود که بهترین مشتریانش یک برش الماس خاص خریداری می کنند ، سود باشگاه مشتریان باید مربوط به آن کالا باشد.

توصیه می شود از یک سیستم ساده و ساختاری استفاده کنید. به محض اینکه مشتری تعداد مشخصی از امتیازات را جمع کرد ، پس از آن منفعتی دریافت می کند که توسط شما تعریف می شود. هرچه سیستم ساده تر باشد ، بهتر نیز کار خواهد کرد. باید خیلی فکر کنید که مشتری در ازای وفاداری خود به تجارت شما چه مزیتی خواهد گرفت. یک باشگاه مشتری که به مشتریانش ارزش واقعی نمی دهد باعث نمی شود که آنها برگردند و بارها و بارها خرید کنند.

نکته: توصیه می شود با سایر شرکت ها همکاری کنید. به مشتریان خود یک باشگاه مشترک پیشنهاد دهید که به آنها امکان می دهد از امتیازات خود به صورت یکپارچه استفاده کرده و در سایر مشاغل از مزایای خود بهره مند شوند. در واقع ، این امر به تدارکات و سازماندهی از قبل نیاز دارد ، اما ارزش مشتریان شما بسیار زیاد خواهد کرد. به طور طبیعی ، همکاری با شرکت هایی که محصول شما را تکمیل می کنند.

 

مشتری باید در مورد باشگاه مشتریان و مزایای آن آگاهی داشته باشد

مشتریانی که از وجود کلوپ مشتری آگاهی دارند و درک ارزش والایی که به آنها می دهد ، مبنای موفقیت کلوپ مشتری هستند. به عنوان مثال سوپرمارکت ها و زنجیره های مد به صندوق داران خود دستور می دهند که از خریداران سوال کنند که آیا اعضای باشگاه هستند یا خیر ، و در غیر این صورت ، صندوقداران سعی می کنند خریدار را متقاعد کنند که به باشگاه مشتریان بپیوندد در حالی که توضیحاتی در مورد مزایای باشگاه می دهد.

از تمام ابزاری که در تجارت خود دارید استفاده کنید تا به مشتریان خود یادآوری کنید که باشگاه مشتریان وجود دارد و برای آنها مناسب است. برخی از ابزارهایی که می توانید استفاده کنید: وب سایت شرکت ، لیست های توزیع ، پیام پست صوتی و موارد دیگر

 

تعامل دیجیتال چیست؟

یک استراتژی تعامل دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا تجربه بهتری از ارتباط با مشتری را ارائه دهید و نتیجه نهایی خود را تقویت کنید هر صاحب مشاغل می خواهد مشتریان خود را راضی و وفادار نگه دارد.

اما در دنیای متصل به دیجیتال امروز ، کلمات سریعتر از هر زمان دیگری گسترش می یابند ، بنابراین اگر مشتری راضی نباشد ، ممکن است به کل شبکه اجتماعی خود اطلاع دهند.

مشتریان شما می خواهند به همان روشی که با دوستان و خانواده خود ارتباط  برقرار می کنند با شغل شما نیز ارتباط برقرار کنند - بنابراین شما باید در کانال های مورد نظر خود حضور داشته باشید.

یک استراتژی تعامل مشتری دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا تجربه بهتری ازارتباط با مشتری را داشته باشید ، در نتیجه باعث ایجاد روابط بهتر با مشتری و تقویت خط اصلی شما می شود.

تعامل مشتری دیجیتال تمام راه های ارتباط مشتری با تجارت شما و نحوه تعامل شما با آنها است. به این شکل فکر کنید: این همه نقاط تماس دیجیتالی مشتری شما با نام تجاری شما است ، از جمله ایمیل ، رسانه های اجتماعی و حتی وب سایت شما. این تجربیات برای ایجاد (یا آسیب رساندن) روابط شما با مشتریان کار می کنند.

 

چرا تعامل مشتری دیجیتال مهم است؟

وفاداری مشتری به سختی به دست می آید ، اما از دست دادن آن آسان است: تقریباً نیمی از مشتریان می گویند که فقط پس از یک تجربه بد به  شرکت رقیب روی آورده اند.

مشتری ها می خواهند به عنوان یک فرد خاص با آنها رفتار شود ، به این معنی که آنها انتظار دارند شرکت ها تنظیمات ترجیحی و سابقه خرید خود را بدانند. برای انجام این کار ، شرکت ها باید بتوانند ارتباطات مشتری خود را از طریق سیستم عامل ها کنترل کنند و این داده ها را به بینش عملی تبدیل کنند.

شرکت هایی که این روش را به درستی انجام می دهند می توانند موفقیت خود را افزایش دهند. اگر شرکت شما منجر به تجربه بهتر مشتری شود ، مشتریان می خواهند از شرکت شما اطلاعاتی را پیگیری کنند.

بنابراین تعامل بهتر مشتری دیجیتال منجر به اطلاعات بیشتر مشتری و تجارب بهتر مشتری می شود که می تواند سود بالاتری را به همراه داشته باشد.

 

استراتژی تعامل دیجیتال

اولین قدم تعیین اهداف تجاری شماست. مانند هر برنامه دیگری ، هدف شما باید بر اساس داده ها باشد و باید عملی شود.

این یک هدف خوب برای شلیک است - حالا برای رسیدن به آنجا چه کاری باید انجام دهید؟

هنگامی که یک استراتژی تعیین کردید ، می توانید به تمام کانال های دیجیتال خود نگاه کنید تا بهترین راه ها برای رسیدن به هدف خود را شناسایی کنید.

 

کانال های دیجیتال

هر کانال دیجیتال به یک استراتژی متناسب نیاز دارد - آنها اهرمهایی هستند که می توانند برای اهداف مختلف کشیده شوند. کانال نقاط قوت تبلیغاتی محتوای شما را تعیین می کند.

 

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

وبینارها

وبینارها رویدادهای زنده و مجازی هستند که به صورت آنلاین اجرا می شوند. این یک قالب تعاملی با ویدئو و صدا است که به شما فرصتی عالی برای گوش دادن به سوالات مشتری می دهد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به ایجاد وفاداری به نام تجاری و روابط قوی تر با مشتری کمک می کنند. نشان دهید که چگونه ارزش های تجاری خود را زندگی می کنید ، محتوای چشم نواز ارسال می کنید و سخنان مشتریان خود را می شنوید.

بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی حداقل یک بار در روز وارد سیستم می شوند ، بنابراین نگه داشتن پست های تازه در خبرنامه شما باعث می شود در ذهن مشتریان  بیشتر حک شود.

 

گفتگوی زنده و پیام رسانی

گفتگوی زنده و پیام رسانی با مشتریانی که به دنبال پشتیبانی هستند ارتباط شخصی برقرار می کند. گفتگوی زنده به شما امکان می دهد نمایندگان خدمات مشتری در زمان کمتری به مشتریان بیشتری کمک کنند ، این به معنای شادتر بودن مشتری در بیشتر اوقات است ، و هنگامی که شما از طریق گپ تماس می گیرید ، مشتریان 3 برابر بیشتر ممکن است خرید کنند ، بنابراین می تواند سودآور هم باشد.

استفاده از همه کانال های دیجیتال شما یک چیز است ، اما پیگیری همه اطلاعات مشتری داستان دیگری است.