نکاتی برای سرمایه گذاری مسئولانه

چگونه (و کجا) سرمایه گذاری در ارز رمزنگاری شده انجام شود

اگرچه ارز رمزنگاری شده فقط برای مدت کوتاهی وجود دارد ، اما در حال حاضر به یک جهان گسترده و پیچیده گسترش یافته است که درک آن برای افراد ناآگاه دشوار است. اما با مشاهده بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده نوسانات شدید قیمت ، اگر می توانید این خطر را جبران کنید ، فرصتی برای سودهای بزرگ وجود دارد. یک مشاور مالی می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه مالی برای کمک به شما در رسیدن به اهداف سرمایه گذاری خود ایجاد کنید.

 

سیستم عامل های دیجیتالی مانند :

Robinhood

Coinbase

سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه معروف مانند بیت کوین را به طور قابل ملاحظه ای برای مردم آسان کرده است. با این حال ، روند کار هنوز کمی پیچیده تر از به دست آوردن ارز رایج تر است. اگر شما علاقه مند به خرید بیت کوین یا ارز رمزنگاری شده دیگری هستید ، آنچه که باید بدانید در اینجاست :

 

رمز ارز چیست؟

امروز هزاران ارز رمزنگاری شده مختلف وجود دارد و ناخنک زدن همه آنها با یک تعریف واحد می تواند مشکل باشد. به طور کلی ، رمز ارز یک ارز دیجیتالی است که رمزگذاری شده و اغلب غیرمتمرکز است. بیت کوین ، اولین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده ، مبتنی بر فناوری بلاکچین ، یک سیستم دفتر دائمی و غیرمتمرکز است.

 

در حالی که بیت کوین محبوب ترین و با ارزش ترین ارز رمزنگاری شده در بازار است ، منجر به ایجاد هزاران گزینه می شود. انواع مختلف آلت کوین وجود دارد. برخی از آنها تغییرات نزدیک بیت کوین هستند کنند. برخی از آنها به نام خدایان یونان و ... نام خزندگان یا حتی الگوی رفتاری اینترنتی نامگذاری این یک دنیای عجیب و غریب ، وحشی است.

اکثر مردم فقط علاقه دارند از بیت کوین یا ارز محبوب دیگر ، استفاده کنند. هنوز هم برخی از دلالان هستند که سعی می کنند ارزهای رمزپایه مبهم تری را بخرند و فروش بالایی داشته باشند امید این است که با شروع بیت کوین بعدی سریع ثروتمند شویم.

صرف نظر از اینکه در چه ارزی سرمایه گذاری می کنید ، وجه اشتراک بی ثباتی است. هر ارز رمزنگاری شده فقط زمانی ارزش دارد که مردم ارزش آن را داشته باشند. گرچه این مورد از نظر فنی در مورد هر ارز صادق است ، اما بیشتر مربوط به ارزهای رمزپایه است زیرا مانند اکثر ارزها توسط دولت یا فلز گرانبهای (مانند طلا) پشتیبانی نمی شود. این سرمایه گذاری را بسیار خطرناک تر می کند ، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران و سوداگران راه سخت را یاد گرفته اند.

چگونه در ارز رمزنگاری سرمایه گذاری کنیم

به زبان ساده ، شما به مکانی برای خرید آن و هم مکانی برای قرار دادن آن نیاز دارید. محبوب ترین مکان برای خرید ارز رمزنگاری شده مبادلات ارز رمزنگاری شده است.

چندین صرافی مختلف برای انتخاب وجود دارد که محبوب ترین آنها :

Bitfinex

Coinbase ، GDAx

 این صرافی ها به شما امکان می دهند ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم را با کارت نقدی خریداری کنید. با رایج ترین ارزهای رایج ، از جمله بیت کوین ، می توانید کسری یک سکه بخرید ، بنابراین برای ورود به بازی نیازی به سرمایه گذاری هزاران دلار ندارید.

 

اگر شما علاقه مند به خرید آلت کوین هستید ، احتمال اینکه برای انجام آن نیاز به خرید مقداری اتریوم و بیت کوین داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی ، شما نمی توانید با ارز فیات بخرید (این روش علاقه مندان به رمزنگاری است که با پول کاغذی مانند دلار یا یورو مراجعه می کنند). اما این مورد ممکن است در آینده تغییر کند.

 

صرافی ها با گرفتن هزینه برای انجام معاملات درآمد کسب می کنند ، اما وب سایت های دیگری وجود دارد که می توانید برای تعامل مستقیم با سایر کاربرانی که به دنبال فروش ارزهای رمزپایه هستند ، از آنها بازدید کنید یکی از نمونه های معروف است:

LocalBitcoins

 روند کار احتمالاً بیشتر از مبادله انجام می شود و خطر معامله مستقیم با غریبه ای که نمی توانید ارز آن را تأیید کنید نیز وجود دارد. اگر تازه وارد ارز رمزنگاری شده اید ، احتمالاً می خواهید از صرافی استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه های رایج تر ، دستگاه خودپرداز بیت کوین است. امروزه بیش از 4000 مکان خودپرداز ارز رمزنگاری شده در 76 کشور جهان وجود دارد. می توانید از آنها برای خرید بیت کوین و ارسال آن به کیف پول خود استفاده کنید.

 

چگونه ارز رمزنگاری شده خود را ذخیره کنیم

وقتی می گوییم "آن را به کیف پول خود بفرستید" ، منظور ما این نیست که بیت کوین خود را در کیف پول واقعی خود قرار دهید. برای ذخیره ارز خود ، به یک کیف پول ارز رمزنگاری نیاز دارید ، که برای ذخیره ایمن کدی که نمونه کارها ارز رمزنگاری شده شما را تشکیل می دهد ، ضروری است. می توانید کیف پول نرم افزاری یا کیف پول سخت افزاری داشته باشید. کیف پول نرم افزاری برای فعال کردن تجارت فعال ضروری است ، زیرا دسترسی به ارز شما را بسیار آسان می کند. اگر برای یک حساب :

Coinbase

 ثبت نام کنید ، به طور خودکار کیف پول نرم افزار دریافت می کنید.

 

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های فیزیکی هستند - کمی شبیه درایوهای  

USB

هستند و از امنیت بیشتری نسبت به نرم افزار برخوردار هستند. می توانید از آنها برای ارز استفاده کنید که انتظار ندارید به آن دسترسی مکرر یا آسان داشته باشید. به یک کیف پول نرم افزاری مانند حساب جاری فکر کنید ، در حالی که کیف پول سخت افزاری بیشتر به حساب پس انداز شما شباهت دارد.

 

 

آیا باید روی رمز ارز سرمایه گذاری کنید؟

اشتیاق ارز رمزنگاری شده بدون شک فراتر از آن حسی است که عمل می کنیم  اگر بازار ارزهای رمزنگاری شده فقط با یک کلمه توصیف می شد ، کلمه بی ثبات بود و باید قبولش کنید اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید.

بنابراین مانند هر سرمایه گذاری دیگر ، باید سود بالقوه را در برابر تحمل ریسک خود بسنجید. اگر تمایل دارید که با سرمایه گذاری های خود ریسک پذیری بیشتری داشته باشید و در طول دهه ها به دنبال ایجاد ثروت هستید ، احتمالاً ارزهای رمزپایه مناسب شما نیستند. هیچ کس نمی تواند به طور دقیق پیش بینی کند که بازار ارزهای رمزنگاری شده چه اتفاقی خواهد افتاد. بله ، از نظر فنی برای همه سرمایه گذاری ها درست است. اما سایر بازارها - مثلاً بورس سهام - با رشد بسیار کمتری ، با نوسان کمتری رشد می کنند. در واقع ، حتی ممکن است گمراه کننده باشد که حتی بخواهید برای خرید بیت کوین "سرمایه گذاری" کنید. دقیق تر خواهد بود اگر از آن به عنوان حدس و گمان یاد کنیم.

 

هنوز هم اگر مایلید ریسک کنید و فکر می کنید قیمت فعلی بیت کوین قبل از صعود پایین ترین حد است ، به هر حال آن را امتحان کنید. بیت کوین اکنون 10 سال است که وجود دارد - بیش از آنچه انتظار می رفت بیشتر باشد. آینده با بیت کوین به عنوان نوعی ارز ذخیره جهانی روز به روز بعید به نظر می رسد. اما منطقی است که انتظار داشته باشیم برای آینده قابل پیش بینی مقداری ارزش را حفظ کند. هرچند برای برخی از آلت کوین های مبهم تر نمی توان همین حرف را زد.

مهمترین چیز ، مانند هر سرمایه گذاری بالقوه ، داشتن ایده ای روشن از ریسک هایی است که می پذیرید. شما نباید خود را در شرایطی قرار دهید که سلامت مالی شما به موفقیت ارزهای رمزپایه وابسته باشد. با این حال ، اگر به خوبی از خطرات آگاه باشید و بخواهید به هر حال یک ضربه به آن بزنید ، ممکن است خوش شانس باشید.

 

نکات

سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده می تواند برای بخشی از سهام شما یک چشم انداز جذاب باشد ، اما باید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری های خود را با سایر دارایی ها متنوع کنید. یک مشاور مالی خوب می تواند در زمینه تخصیص دارایی مناسب به شما مشاوره دهد.