پیوستگی ستودنی مارک تجارت شما با مشتریان

رضایت مشتری : چرا در سال 2021 هنوز مهم است

هرگز نباید اهمیت رضایت مشتری را نادیده بگیرید،  ده ها عامل در موفقیت (یا شکست) تجارت موثر است که رضایت مشتری یکی از آنهاست،  پیگیری این عامل و کار در جهت بهبود آن برای وفادار ساختن مشتریان و درنهایت تبدیل آنها به اهمیت برند ، مهم است.

رضایت مشتری به چه منظور می باشد:

رضایت مشتری به عنوان سنجشی تعریف می شود که تعیین می کند محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت چگونه انتظارات مشتری را برآورده می کند،  رضایت مشتری یکی از مهمترین شاخص های قصد خرید و وفاداری مشتری است.

خدمات مشتری با استاندارد بالا می تواند دل مشتری شما را جلب کند و باعث شود شما در گروه هدف خود شناخته شوید،  امروزه که رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تصمیم گیری دارند ، مهم است که مراقب کیفیت خدمات مشتری خود باشید. اگر به رضایت مشتری اهمیت نمی دهید ، انتظار نداشته باشید که آنها به خدمات یا محصولات شما اهمیت دهند.

هنوز متقاعد نشده اید؟

در اینجا 5 دلیل محکمی وجود دارد که نشان می دهد رضایت مشتری نه تنها برای برند شما مهم بلکه مفید تلقی می شود.

1. مشتری وفادار گنجی است که باید آن را نگه دارید و از دنیا پنهان کنید

برخی تحقیقات می گویند که خرید مشتری جدید 6-7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است. ارزش مشتریان وفادار به طور متوسط 10 برابر بیشتر از اولین خریدشان است.

بانک ها یا ارائه دهندگان تلفن همراه این را بهتر می دانند ، بنابراین مشکلی در پیمودن مسافت اضافی برای مشتری کاملاً راضی ندارند و اغلب چیز خاصی به او پیشنهاد می دهند، حفظ مشتریان موجود و وفادار نه تنها گران تر بلکه بسیار دشوارتر است (چه برسد به اینکه آنها را کاملاً راضی و شاد نگه دارید!)

این قانون را هنگام سازماندهی فرآیندهای خدمات به مشتری در نظر بگیرید و تمام تلاش خود را برای مراقبت از آنها انجام دهید.

2. در ضربان قلب مشتری شما تاثیر بسزایی دارد:

علم موشک نیست ، امروزه مشتریان به راحتی مارک های خود را تغییر می دهند ، اغلب توسط خدمات وحشتناک ایجاد می شود. مشتریانی که در سنین مختلف هستند تا از یک مارک بازخورد بگیرند یا نظر بدهند؟ غیر قابل قبول! اما هنوز هم اتفاق می افتد و جلب اعتماد مشتری برای جبران یک تجربه منفی حل نشده ، به 12 تجربه مثبت نیاز دارد.

هنگامی که مشتریان داستان خود را به اشتراک می گذارند ، آنها فقط نقاط درد را به اشتراک نمی گذارند. آنها در واقع به شما می آموزند که چگونه محصول ، خدمات و تجارت خود را بهتر کنید،  سازمان خدمات مشتری شما باید به گونه ای طراحی شود که بتواند به طور موثر مسائل را حل کند.

کریستین اسمابی ، "انسان بودن تجارت خوبی است".

شما نمی توانید رضایت مشتری را برای همیشه بدست آورید ، باید مدام از آنها مراقبت کنید. سعی کنید به جای صحبت با آنها ، بپرسید ، پشتیبانی مداوم داشته باشید ، پیام یا پیشنهاد شخصی ارسال کنید ، از ابزار اختصاصی نظرسنجی مشتری یا هر روش دیگری که به شما در برقراری ارتباط با مشتریان و جمع آوری بینش کمک می کند ، استفاده کنید.

هر یک از نیازهای مشتری خود را برطرف کنید و به دلیل قدردانی و وفاداری آنها پاداش خواهید گرفت. به نظر می رسد معامله خوبی است ، نه؟

به همین دلیل اندازه گیری رضایت مشتری بسیار مهم است،  خوشبختانه ، ما دقیقاً می دانیم که معیارهای رضایت مشتری را باید به چه صورت اندازه گیری کنید و به شما کمک می کنیم 5 روش جمع آوری بازخورد مشتری را کشف کنید.

3. در مورد پول:

جای تعجب نیست ، اما رضایت مشتری در درآمد شما نیز منعکس می شود. نظر و احساسات مشتریان در مورد نام تجاری می تواند از نظر مثبت و منفی بر معیارهای اساسی تأثیر بگذارد - مانند تعداد ذکر و معاملات مکرر و همچنین ارزش مادام العمر مشتری .

مشتریان خوشحال به پیشنهادات رقیب شما نگاه نمی کنند - آنها با خوشحالی دوباره با نام تجاری شما تعامل خواهند کرد ، خرید می کنند و محصول را بیشتر توصیه می کنند. اگر در حین ارائه بهترین کیفیت خدمات خود ، تمام نیازهای آنها را برآورده کرده و نیازهای آنها را پاسخ دهید ، آنها کاملاً راضی خواهند بود.

اندازه گیری رضایت مشتری باید به عادت روزمره شما تبدیل شود نه کاری که هر از چند گاهی انجام می دهید.

4. رضایت مشتری عاملی است که به شما کمک می کند از رقابت خارج شوید

در دنیای رقابت امروز در تجارت رستوران، فودکورت، کافی شاپ ، فست فود و.... با تکنولوژی خودتان را همگام کنید در عرصه رقابت با منوی دیجیتال بتوانید از بقیه کسب و کارها پیشی بگیرید و رقبا را کنار بزنید تا راهتان برای همیشه هموار شود .

کیت زابریسکی یک بار گفت که :

"اگر خدمات بدی ارائه دهید مشتریان شما را دوست نخواهند داشت ، اما رقبای شما دوست خواهند داشت." و ما نمی توانستیم بیشتر توافق کنیم.

رقبای رقابتی شما فقط منتظرند شما یک حرکت اشتباه انجام دهید. چه اینکه بیشتر آنها می توانند نقش یک محرک را بازی کنند. اگر نمی دانید چگونه با واکنش منفی کنار بیایید ، آمادگی برای تحریکات آنها کافی نیست.

5. تجربه عالی مشتری می تواند مکان های برند شما را اشغال کند

از اهمیت تجربه مشتری هرگز نباید غافل شد،  شما باید آن را به ویژه هنگام برنامه ریزی برای بازاریابی و موقعیت های خود در نظر بگیرید،  مشتریان راضی احتمالاً محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

آنها همچنین با پستهای شما ارتباط بیشتری برقرار خواهند کرد ، و نظرات جالب و تحسین برانگیزی ارائه می دهند. بعداً می توانید از آن به عنوان منبع مطالعات موردی و داستان های موفقیت استفاده کنید.

آیا می دانید

یکی از موثرترین روشهای جمع آوری بازخورد مشتری برای بهبود رضایت مشتری ، نظرسنجی ها است. یکی از مزایای اصلی اجرای همه نظرسنجی ها با هدف مشتریان است - آنها را بهتر درک کنید. تجزیه و تحلیل پاسخ ها به شما نشان می دهد که موانع مشترک مشتریان شما چیست و چگونه می توانید مناطق خاصی را بهبود بخشید. این به نوبه خود منجر به فروش بیشتر می شود.