چرا نوشیدن قهوه می تواند یک انتخاب سالم برای سالمندان باشد؟

فکر می کنید پیری سالم به معنای کنار گذاشتن فنجان قهوه است؟ دوباره فکر کنید یک نوشیدنی به مانند قهوه کافئین دار در صبح ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری های مرتبط با سن ، از جمله زوال عقل و مشکلات سلامتی قلب کمک کند.

افزودنی بالقوه سالم برای روز شما

تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد. اما تا همین اواخر ، سازوکاری که کافئین از طریق آن سلامت را بهبود می بخشد همچنان دست نیافتنی است. مطالعه اخیر روی موش ها ، منتشر شده وضوح را ارائه می دهد

محققان حملات قلبی را در موش ها را بررسی کردند و سپس بررسی کردند که چگونه کافئین رفتار سیستم قلبی عروقی را در تحقیق دریافتند که کافئین بر حرکت پروتئینی بر سلولهای قلب تأثیر می گذارد. این سلول ها رگ های خونی را در بطور منظم ردیف می کنند و این نشان می دهد که کافئین می تواند پروتئینی را فعال کند که از سلولهای خونی سالم پشتیبانی می کند.

این مطالعه همچنین نشان داد کافئین از مرگ سلولهای قلبی در هنگام حمله قلبی جلوگیری می کند. همچنین تمایز سلولهای حاوی فیبر انقباضی را که برای عملکرد قلب حیاتی هستند ، تشویق خواهد کرد.

با افزایش سن ، رگ های خونی می توانند عملکرد دشواری داشته باشند و خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهند.

خطر نوشیدن کافئین

کافئین یک ماده محرک است ، به این معنی که باعث افزایش فعالیت در سیستم عصبی مرکزی شما شود. این امر می تواند برخی افراد را دچار احساس ناخوشایند یا اضطراب کند ، خصوصاً اگر از قبل مستعد اضطراب باشند. برخی دیگر از خطرات نوشیدن کافئین عبارتند از :

اسهال و مشکلات دستگاه گوارش. قهوه می تواند هضم را تسریع کند. محتوای اسید بالای آن نیز ممکن است ریفلاکس اسید را بدتر کند.

ضربان قلب سریع ، که ممکن است در افرادی که آریتمی قلبی دارند ، یک مشکل باشد.

کمبود آب بدن این می تواند باعث استرس در کلیه ها و بدتر شدن عفونت های مثانه شود.

فشار خون بالا این اثر موقتی است ، اما ممکن است در افرادی که فشار خون بالا دارند یا مشکلات جدی قلب و عروق دارند خطرناک باشد.

نکاتی در مورد مصرف کافئین سالم

برای بیشتر بزرگسالان ، حدود 400 میلی گرم کافئین در روز بی خطر است. این تقریبا چهار فنجان قهوه است. بیشتر تحقیقات در مورد مصرف کافئین ، مصرف "متوسط" سه تا پنج فنجان در روز را نشان می دهد ، بنابراین به نظر می رسد این نقطه شیرین باشد.

افرادی که افدرین ، اکیناسه و تئوفیلین مصرف می کنند ممکن است به ویژه در برابر اثرات کافئین آسیب پذیر باشند ، بنابراین در مورد فعل و انفعالات بالقوه با پزشک صحبت کنید. سپس به بدن خود در مورد سلامتی  گوش فرا دهید. برای برخی از افراد ، حتی مصرف متوسط ​​کافئین نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. برای برخی از افراد حتی مصرف زیاد کافئین نیز هیچ اثر قابل تشخیصی ندارد.

در صورت بروز موارد زیر احتمال بروز عوارض جانبی مرتبط با کافئین وجود دارد:

میگرن

بیخوابی

بی اختیاری ادرار یا تکرر ادرار

لرزش عضله

مشکلات معده

اضطراب یا بی قراری

فواید کافئین برای سلامتی ، به ویژه برای سالمندان ، ممکن است تعجب آور باشد. پیری پر از شگفتی است. آیا می خواهید در مورد پیری سالم بیشتر بدانید و کشف کنید که چرا اقدام بعدی زندگی شما بهترین عمل است؟

برای اقدامات سودمند در مورد خواص سلامت قهوه به سایت زیر رجوع فرمایید:

https://menudigital.ir/