۵ کیک پرطرفدار در کافی شاپ

کیک بستنی

در صنعت کیک و شیرینی سازی خلاقیت های بالایی به کار گرفته می‌شود. برای مثال کیک بستنی یک نمونه از این خلاقیت های بسیار جذاب است که هم بستنی را برای مشتری ها لذیذتر می‌کند و هم باعث می‌شود که از سردی بستنی کاسته شده و دلچسب‌تر شود. در تقسیم بندی انواع این کیک می‌توان به نوع نرم و سخت آن اشاره کرد.

کیک شکلاتی

شکلات یکی از افزودنی هایی که تقریبا به هر چیزی افزوده می‌شود، آن را خوشمزه‌تر می‌کند. یکی دیگر از محبوب‌ترین کیک‌های کافی شاپ ها، کیک شکلاتی ها هستند. تقریبا در همه‌ی دنیا این کیک ها را از جمله محبوب‌ترین انواع کیک های سرو شده می‌شمارند. فرانسه خاستگاه کیک های شکلاتی است و پیدایش آن ریشه در زمانی دارد که دکتر بیکر کشف کرد که چگونه از ساییدن دانه های کاکائو بین دو سنگ پودر کاکائو تولید کند.

کاپ کیک

کاپ کیک ها را کیک‌هایی آمریکایی می‌دانند که به عبارتی تکی یا یه نفره باشند. ترکیبات تشکیل دهنده‌ی کاپ کیک ها با دیگر کیک ها خیلی تفاوتی ندارد و از آرد، روغن، تخم مرغ، شکر و… تشکیل شده است. کاپ کیک‌ها در انواع خامه‌ای، وانیلی، کره‌ای، شکلاتی و غیره وجود دارد و همیشه هم طعم شیرین آن‌ها غالب است. یک نکته‌ی بسیار جالب و جذاب در رابطه با کاپ کیک ها این است که کاپ کیک ها در تنوع بسیار گوناگون اند و نوع خامه‌ای آن بسیار معروف می‌باشد. 

کیک شارلوت

کیک شارلوت از آن جهت بسیار مورد توجه قرار گرفته است که هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو می گردد. دور و کف پوشیده از کوکی یا بیسکویت این کیک، ویژگی منحصر به فرد آن محسوب می‌شود. مغز این کیک انباشته از پوره‌های انواع میوه یا کرم بواریا است که افراد با توجه به ذائقه و علاقه خود انتخاب می‌کنند.

طرز تهیه کیک شارلوت

در شکل کلاسیک و سنتی شارلوت از نان بیات آغشته به کره به عنوان پوشش قالب استفاده می شود. امروزه از کیک اسفنجی استفاده می شود و برای میانه یا مغز این دسر از کرم ژلاتین طعم دار یا پوره میوه استفاده می‌کنند. با استفاده از انواعی از میوه ها و دراژه‌ها نیز می‌توان کیک شارلوت را به خوبی تزیین کرد.

کیک تیرامیسو

تیرامیسو یک دسر بسیار فوق العاده و خوشمزه است که خاستگاه آن کشور ایتالیاست. چون ایتالیا محل پیدایش قهوه است و در اکثر دسرها و شیرینی ‌جات کشور ایتالیا از قهوه و یا مشتقات آن استفاده شده است، وقتی نام ایتالیا به گوش‌مان می‌خورد ناخودآگاه بوی قهوه به مشام‌مان می‌رسد.کیک تیرامیسو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دستور تهیه آن قهوه نقش به سزایی ایفا کرده است.

طرز تهیه کیک ترامیسو

برای تهیه آن، بیسکویت ایتالیایی ساوویاردی (لیدی فینگر) را  آغشته به قهوه نموده، سپس آنها را همراه با مخلوطی از پنیر ماسکارپونه، شکر و زرده تخم‌مرغ به صورت لایه لایه در ظرف گذاشته و با کاکائو طعم‌دارش می‌کنند. و برای تزیینش از دارچین یا پودر کاکائو استفاده می‌کنند.

تیم منوی دیجیتال از شما بابت مطالعه این مقاله قدردان است ، جهت مطالعه بیشتر در زمینه کیک های کافی شاپی به دسته بندی مقالات - مقالات کافی شاپ مراجعه نمایید.