6 راهکار اصلی برای جذب مشتری بیشتر به رستوران خود

جذب مشتریان به رستوران شما می تواند یک چالش باشد. حتی مکان هایی با بهترین غذا یا ارزان ترین قیمت تلاش می کنند تا در یک عصر پنجشنبه مرطوب و سرد تمام میزهای خود را پر کنند.

این مقاله برای کمک به شما طراحی شده است که پر از ایده هایی است که رستوران ها می توانند برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنند. ایده ها مقرون به صرفه هستند و اکثر آنها را رستوران ها می توانند انجام دهند.

صاحبان رستوران هنگام انتخاب استراتژی باید در مورد نوع مشتری که می خواهند جذب کند و همچنین در مورد موقعیت تجاری خود و منابع موجود فکر کنند. در اینجا شش روش برای جذب مشتری به رستوران شما آورده شده است :

 

1. بسته های پیشنهادی را به مشاغل محلی ارائه دهید :

مشاغل محلی غالباً رویدادهایی را برگزار می کنند که نیاز به پذیرایی دارند. شما به عنوان یک رستوران تخصص لازم را برای تهیه این رویدادها با غذای عالی دارید. این کار را به خوبی انجام دهید  که این تهیه و تدارکات  شرکتی می تواند برای شما موفقیت آمیز باشد.

پذیرایی از رویدادهای تجاری با سرو غذا در رستوران متفاوت است. اگرچه غذایی که در این مراسم سرو می کنند مربوط به غذای رستوران شما باشد ، پس برای اینکار باید منو را تغییر دهید تا آن را برای یک محیط شرکتی مناسب کنید.

 

2. ارائه غذا به یک رویداد شرکتی در رستوران :

بسیاری از رستوران هایی که خدمات پذیرایی ارائه می دهند ، پیشنهادات خاصی را  نیز ارائه می دهند ، اگرچه در صورت داشتن منابع می توانید انعطاف پذیرتر باشید انواع بسته هایی که می توانید ارائه دهید شامل وعده های غذایی از قبل آماده شده یا گزینه های غذایی به سبک بوفه است.

موارد دیگری که قبل از ارائه خدمات پذیرایی باید در نظر داشته باشید این است که آیا شما نیاز به خرید تجهیزات اضافی (تجهیزات بسته بندی ، ظروف ، تجهیزات قابل حمل پخت و پز و غیره) دارید ، جایی که غذا را تهیه می کنید (در رستوران یا محل کار خود) آیا شما برای کمک به خدمتکار و یا کسی که غذا را تحویل خواهد داد نیاز دارید ؟ همه این موارد باید در نظر گرفته شود.

 

در اینجا چند نمونه از رستوران هایی آورده شده که بسته هایی را به مشاغل ارائه می دهند :

بشقاب ساندویچی ارائه می دهند که شامل مجموعه ای از مینی ساندویچ ها است که مشاغل می توانند به راحتی در جلسات یا  وعده ناهار از آنها استفاده کنند. ایده بسیار خوبی است زیرا غذای پرملات در واقع یکسان است ، البته کمی کوچکتر از غذایی که در  محل فروش خود سرو می کنند و هم چنین این بدان معنی است که به کار اضافی زیادی احتیاج ندارید.

پذیرایی یک مزیت اضافی نیز دارد. علاوه بر افزایش بالقوه فروش ، روش خوبی برای معرفی نام رستوران خود در مقابل تعداد زیادی از افراد جدید است.

 

3. تبلیغات حرفه ای را اجرا کنید :

تبلیغات بهانه ای به مشتریان می دهد تا سفری به رستوران شما داشته باشند. یک روش خوب برای عبور مردم از آن محل  و گذراندن وقت خود در آنجا است در غیر اینصورت با محیطی ساکت و بدون مشتری روبرو خواهید شد. با این حال ، معاملات باید به خوبی اندیشیده شود. اگر روزی خاص با ده درصد تخفیف به فهرست خود بیفزایید ، این راهکار در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

از تبلیغات می توان به چندین روش استفاده کرد. در حالت ایده آل ، پیشنهاد شما ضمن ایجاد درآمد اضافی و ایجاد هیجان  در رستوران به شما کمک می کند. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به طور مداورم در تعطیلات یا رویدادها استفاده کنید.

به عنوان مثال ، می توانید در روزهایی مانند روز ولنتاین یا مادر ، منوهای ویژه تهیه کنید یا وعده های غذایی تنظیم کنید. متناوبا ، شما می توانید تبلیغاتی را ترتیب دهید که در طول یک رویداد کامل ادامه یابد ، مانند نوشیدنی هاو خوراکی ها در یک موقعیت خاص

دادن معاملات به مشتریان وفادار از کارت وفاداری استفاده کنید. این کار افراد را ترغیب می کند که مرتباً به رستوران شما بیایند. روش سنتی مهر زدن کارت ها قدیمی است ، اکنون می توانید از یک برنامه کارت پانچ دیجیتال برای مدیریت برنامه وفاداری خود استفاده کنید. این یک روش سرگرم کننده ، ساده و ایمن برای ارائه تمبر برای خرید از طریق یک برنامه به شما می دهد.

کسانی که تجربه خود را به اشتراک می گذارند ،. ارائه مزیت به افرادی که در شبکه های اجتماعی  نظرات خود را به اشتراک می گذارند هم مشتری را جذب این پیشنهاد می کند و هم تبلیغات رستوران شما را در سایت های اجتماعی جلب می کند.

موارد جدید را در فهرست خود تبلیغ کنید. انتشار یک مورد از فهرست های جدید همیشه برای صاحب رستوران هیجان انگیز است. با ارائه آن با تخفیف ، احتمالاً افراد دیگر را وادار می کنید که  این مورد را امتحان کنند.

هنگام اجرای تبلیغات ، مهم است که یک توافق خوب برای مشتری ایجاد کنید و ارزش آن رستوران را چند برابر کنید.

راهکار هایی ها برای انجام دادن وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید موارد حاشیه بالا را با موارد کم حاشیه همراه کنید. این بدان معناست که حتی اگر در مورد کالای حاشیه کم نیز ضرر کنید ، آن را به بالای حاشیه بازگردانید.

می توانید به گروه ها تخفیف دهید. با دادن تخفیف های گروهی ، می توانید با فروش بیشتر در مجموع ، سود را جبران کنید.

 

4. رویدادهایی را برپا کنید :

دادها می توانند راهی عالی برای رستوران ها باشند تا بتوانند مشتری را جذب کنند زیرا عناصر دیگری را به تجربه بیرون غذا خوردن وادار می کنند. آنها همچنین راهی عالی برای جلب توجه مردم در روزهای آرام به رستوران شما هستند.

مزیت دیگر این است که هیجان درمورد رویدادها می تواند به بازاریابی کمک کند و نام رستوران شما را در مقابل افراد بیشتری قرار دهد. این امر می تواند مشتری های بیشتری را در شب های بدون رویداد به رستوران شما سوق دهد.

مشتری رستوران که از غذای خود عکس می گیرد ، انواع مختلفی از رستوران ها با یکسری از رویدادها وجود دارد که می توانند آن را اجرا کنند. مناسب ترین موردی است که با مارک تجاری و مشتری رستوران شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگرچه یک مسابقه ایده خوبی برای رستورانی است که غذا می فروشد ، مواردی  که قبل از برگزاری یک رویداد باید در نظر داشته باشید عبارتند از اینکه آیا می خواهید بلیط بفروشید و یا اینکه چگونه می خواهید تبلیغات کنید.

 

در اینجا چند ایده و مثال رویداد آورده شده است :

سرگرمی: موسیقی زنده ، کمدی زنده ، مسابقه ، نمایش رویدادهای ورزشی ، شب های فیلم ، حضور مهمان های مشهور می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد

 

5. برخی از پوشش رسانه ها را دریافت کنید :

روزنامه ها روی یک میز جلب توجه در مطبوعات می تواند یک روش عالی برای ایجاد هیجان در مورد رستوران شما و قرار دادن نام خود در مقابل بسیاری از افراد باشد. تنها مسئله این است که برای به دست آوردن پوشش مطبوعاتی ، باید کار قابل توجهی انجام دهید. در اینجا چند روش برای انجام این کار آورده شده است.

داستان آسان یک افتتاحیه بزرگ یا یک مورد منوی جدید ، دعوت از رسانه های محلی یا تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی در افتتاحیه می تواند منجر به پوشش خبری شود.

متأسفانه ، افتتاح یک رستوران به خودی خود یک داستان عالی نیست. اگر بتوانید این مورد را با یک منو یا مفهوم رستوران کاملا جالب ترکیب کنید ، مبارزات انتخاباتی شما می تواند موفقیت بیشتری داشته باشد. به چیزهایی مانند اولین های جهان (یا منطقه) یا منوهای مضمون غیرمعمول فکر کنید.

روش های انجام این کار در حالی که ارزش را افزایش می دهد. به عنوان مثال می توان فوتبالیست های محلی پیشین راجع به شغل خود ، سرآشپزهای معروف که منوی چشایی دارند یا نوازندگانی که اجرا می کنند صحبت می کنند

درگیر شدن در رویدادهای جامعه می تواند روش خوبی برای دریافت پوشش خبری مطبوعات توسط یک رستوران باشد. شما می توانید این کار را انجام دهید ، به عنوان مثال ، حمایت مالی از یک رویداد ، کمک مالی به یک هدف محلی یا سرو غذا در یک رویداد محلی. این رستوران با میزبانی ناهار به جمع آوری کمک مالی مطبوعات محلی را به دست می آورد.

 

6. با مشتریان ارتباط برقرار کنید :

برای اینکه مشتری ها به رستوران شما بیایند باید تجربه ای را که از آن لذت می برند ارائه دهید. یکی از راه های اطمینان از این امر همیشه این است که با مشتری در مورد آنچه دوست دارند و از رستوران بدشان می آید صریح صحبت کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد:

پیوندهایی را برای نظرسنجی در سایت های رسانه های اجتماعی ارسال کنید. با ارائه مزایایی برای افرادی که این کار را انجام می دهند ، می توانید مردم را به انجام نظرسنجی ها ترغیب کنید.

 از کارکنان رستوران بخواهید شکایات یا تعارفات انجام شده توسط مشتریان را یادداشت کنند و سعی کنند روندها را شناسایی کنند ،

صحبت های مردم در مورد رستوران شما را در شبکه های اجتماعی  بررسی  یا در سایت هایی دنبال کنید. روندهایی را که می تواند به نقاط قوت یا ضعیف رستوران شما نشان دهند ، شناسایی کنید

روزهای آزاد را برای دوستان ، اعضای خانواده یا مشتریان معتمد برگزار کنید و نظرات آنها را جویا شوید. این امر به ویژه هنگام    معرفی موارد جدید به فهرست می تواند بسیار مفید باشد.

فقط با مردم صحبت کنید. بدیهی است که هرکسی که به رستوران شما می آید تمایل به صحبت ندارد ، اما اگر برخی از افراد تمایل دارند ، می توانید از آنها بپرسید که در مورد رستوران چه چیزی دوست دارند.

جعبه های پیشنهادات یا کتاب های نظرات می تواند راهی مفید برای بازخورد مشتریان باشد.