8 فواید قابل ملاحظه نوشیدن قهوه خنک

قهوه دم کرده در سالهای اخیر محبوبیت زیادی  در بین افراد علاقه مند به قهوه  پیدا کرده است ، به جای استفاده از آب داغ برای بیرون کشیدن طعم و کافئین دانه های قهوه ، قهوه دم کرده سرد با قرار دادن آنها در آب سرد به مدت 12 تا 24 ساعت به زمان خود

وقت می برد.

اگرچه بیشتر تحقیقات در مورد فواید قهوه برای سلامتی از دم کرده گرم استفاده می شود ، اما تصور می شود که دم کرده سرد اثرات مشابه بسیاری دارد.

در اینجا 8 فواید چشمگیر قهوه دم کرده برای سلامتی آورده شده است :

1. ممکن است سوخت و ساز بدن شما را تقویت کند

متابولیسم فرآیندی است که بدن شما از آن برای تولید انرژی از غذا استفاده می کند ، هرچه میزان متابولیسم شما بیشتر باشد ، کالری بیشتری در هنگام استراحت می سوزانید.

درست مثل قهوه داغ ، قهوه دم کرده حاوی کافئین است که نشان داده شده است میزان متابولیسم در حالت استراحت را تا 11٪ افزایش می دهد .

به نظر می رسد که کافئین با افزایش سرعت چربی سوزی در بدن ، میزان متابولیسم را افزایش می دهد.

در مطالعه ای روی 8 مرد ، مصرف کافئین منجر به افزایش 13 درصدی کالری سوزی و همچنین افزایش 2 برابری در چربی سوزی شد .

کافئین موجود در قهوه دم کرده می تواند میزان کالری مصرف شده در هنگام استراحت را افزایش دهد که در این صورت ممکن است کاهش یا حفظ وزن را آسان کند.

 

2. ممکن است روحیه شما را بالا ببرد

کافئین موجود در قهوه ی سرد ممکن است حالت روحی شما را بهبود بخشد ، ثابت شده است که مصرف کافئین باعث بهتر شدن خلق و خو می شود .

بررسی مطالعات انجام شده بر روی بیش از 370،000 نفر نشان داد که کسانی که قهوه می نوشیدند میزان افسردگی کمتری دارند ، در حقیقت ، به ازای مصرف هر فنجان قهوه در روز ، خطر افسردگی 8٪ کاهش می یابد.

برخی تحقیقات حتی نشان می دهد که کافئین می تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای تقویت خلق و خو و عملکرد مغز در بزرگسالان استفاده شود.

همچنین تاثیر کافئین بین افراد میانسال توانایی آنها در واکنش به جسمی را که به سمت آنها حرکت می کند بهبود بخشید ، نشان می دهد که تمرکز و توجه را افزایش می دهد.

نوشیدن قهوه دم کرده سرد می تواند روحیه شما را تقویت کند ، خطر افسردگی را کاهش داده و عملکرد مغز را بهبود بخشد.

 

3. ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد

بیماری قلبی یک اصطلاح عمومی برای چندین بیماری است که می تواند بر قلب شما تأثیر بگذارد ، از جمله بیماری عروق کرونر ، حمله قلبی و سکته ، این علت شماره یک مرگ و میر در سراسر جهان است .

قهوه دم کرده حاوی ترکیباتی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد ، از جمله کافئین ، ترکیبات فنلی ، منیزیم ، تری گونلین ، کوینیدها و لیگنان ها. اینها حساسیت به انسولین را افزایش می دهند ، قند خون را تثبیت می کنند و فشار خون را پایین می آورند.

نوشیدن 3-5 فنجان قهوه روزانه ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 15٪ کاهش دهد ، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی نوشند .

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن بیش از 3-5 فنجان در روز خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد ، اگرچه این اثر در افرادی که بیش از 600 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند ، یعنی معادل حدود 6 فنجان قهوه ، مورد مطالعه قرار نگرفته است .

گفته می شود ، افرادی که فشار خون کنترل نشده دارند باید از نوشیدن منظم کافئین پرهیز کنند ، زیرا این امر ممکن است سطح آنها را بیشتر کند.

نوشیدن منظم قهوه دم کرده ممکن است سلامت قلب شما را بهبود بخشد. با این حال ، اگر فشار خون بالا کنترل نشده دارید ، کافئین باید محدود یا از آن اجتناب شود.

 

4. ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد

دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که در آن سطح قند خون شما بسیار بالا است،  در صورت عدم درمان ، می تواند منجر به بسیاری از عوارض جدی سلامتی شود.

قهوه سرد ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. در حقیقت ، نوشیدن حداقل 4-6 فنجان قهوه در روز با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است .

این مزایا ممکن است عمدتا به دلیل اسیدهای کلروژنیک باشد ، که آنتی اکسیدان های قوی در قهوه هستند.

قهوه ی سرد نیز ممکن است پپتیدهای روده را تنظیم کند ، هورمونی در سیستم گوارش شما که هضم را کنترل می کند و قند خون را پایدار نگه می دارد .

یک مطالعه در بیش از 36900 نفر از افراد 45 تا 74 ساله نشان داد که کسانی که حداقل 4 فنجان قهوه در روز می نوشند 30٪ کمتر از افرادی که روزانه قهوه نمی نوشند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند .

نوشیدن منظم قهوه دم کرده سرد ممکن است به حفظ قند خون شما کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

 

5. ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد

علاوه بر افزایش توجه و خلق و خوی شما ، قهوه دم کرده از راه های دیگر می تواند برای مغز شما مفید باشد ، کافئین سیستم عصبی شما را تحریک می کند و ممکن است بر عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد.

یک مطالعه اخیر مشاهده کرده است که نوشیدن قهوه می تواند از مغز شما در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن محافظت کند.

بیماری های آلزایمر و پارکینسون شرایط تخریب عصبی هستند ، به این معنی که آنها در اثر مرگ سلول های مغزی ایجاد می شوند که با گذشت زمان اتفاق می افتد. هر دو بیماری می توانند منجر به زوال عقل ، کاهش سلامت روان شوند که فعالیت های روزمره را دشوار می کند.

بیماری آلزایمر با اختلال قابل توجهی در حافظه مشخص می شود ، در حالی که پارکینسون اغلب باعث لرزش و سفتی بدن منجر می شود.

یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که افرادی که در اواسط زندگی 3-5 فنجان قهوه می نوشند 65٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در سنین پیری قرار دارند.

به نظر می رسد که چندین ترکیب موجود در قهوه ، مانند فنیلیندان ها ، و همچنین ترکیبات هارمن و غیرهارمن ، در برابر بیماری آلزایمر و پارکینسون محافظت می کنند.

قهوه دم کرده سرد حاوی ترکیباتی به نام فنیلیندانان و همچنین مقادیر کمتری از ترکیبات غیرهارمان و هارمن است،  اینها می توانند به محافظت از مغز شما در برابر بیماری های مرتبط با  افزایش سن کمک کنند.

 

6. بسیاری افراد از قهوه اجتناب می کنند زیرا این یک نوشیدنی اسیدی است

که ممکن است ریفلاکس اسید را تحریک کند ، ریفلاکس اسید وضعیتی است که در آن اسید معده به طور مکرر از معده شما به مری برمی گردد و باعث تحریک می شود .

دم کرده سرد و قهوه داغ به طور کلی دارای میزان اسیدیته مشابهی هستند ، در حدود 5-6 در مقیاس pH  هرچند که ممکن است بسته به دم نوش های مختلف متفاوت باشد.

با این حال ، برخی مطالعات نشان داده اند که دم کرده سرد کمی اسیدی است ، به این معنی که ممکن است معده شما را کمتر تحریک کند .

کربوهیدرات ها یا زنجیره های مولکول های قند ، ایمنی سیستم گوارشی شما را تقویت می کنند که ممکن است باعث تحریک روده و اثرات آزار دهنده اسیدیته قهوه بر روی معده شما شود .

اسید قهوه سرد فقط کمی کمتر از قهوه داغ است اما حاوی ترکیباتی است که ممکن است معده شما را از این اسید محافظت کند.

 

7. ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید

نوشیدن قهوه دم کرده سرد ممکن است خطر مرگ و میر شما را کاهش دهد ، یک مطالعه طولانی مدت بر روی 229،119 مرد و 173،141 زن 50-71 ساله نشان داد که هرچه قهوه بیشتری بنوشند ، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی ، بیماری های تنفسی ، سکته ، صدمات ، دیابت و عفونت ها کاهش می یابد .

 

8. محتوای کافئین مشابه قهوه داغ

اگرچه محتوای کافئین بسته به روش دم کردن ممکن است متفاوت باشد ، اما تفاوت در محتوای کافئین بین قهوه داغ و دم کرده سرد ناچیز است.

به طور متوسط یک فنجان قهوه داغ حدود 95 میلی گرم کافئین دارد ، در حالی که برای یک نوع دم نوش سرد معمولاً 100 میلی گرم کافئین است.

 

در کل قهوه دم کرده جایگزین لذت بخشی برای قهوه داغ است که می توانید به راحتی در خانه درست کنید ، بسیاری از مزایای مشابه سلامتی را دارد اما از نظر اسیدی و تلخی کمتری ایجاد می شود ، که باعث می شود توسط افراد حساس به راحتی تحمل شود.