نکات واقع بینانه در مورد قهوه به عنوان قلب تجارت کافه شما

آیا تا به حال نیاز مبرم به تغییر در حرفه خود را احساس کرده اید؟ آیا تا به حال شده است که بخواهید فوراً کار خود را ترک کنید و کاری را انجام دهید که به آن علاقه داشته باشید ؟ شما ممکن است همین حالا پشت میز خود نشسته باشید و به فکر شروع کار خود باشید. ذهن مملو از خاطرات وقت گذراندن در کافه ها ، رویای شما را به این واقعیت تبدیل می کند: "من دوست دارم کافه خودم را باز کنم"!

در این مقاله به ترتیب ده حقیقت عینی گردآوری شده که ممکن است مفید واقع شوند و به شما کمک می کنند با انتظارات واقع بینانه تجارت خود را باز کنید.

 

1. یک شبه اتفاق نخواهد افتاد

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید! حتی اگر مکانی را که برای کافه آینده خود انتخاب کرده اید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد ، نمی توانید بلافاصله آن را برای کار باز کنید. در صورت تصمیم به انجام هر کاری ، بیش از 90٪ احتمال شکست شما قبل از رسیدن به شش ماه فعالیت وجود دارد. چرا؟ دلیلی وجود دارد ،  شخصی که تجارت خود را به شما می فروشد آن فضا را ترک می کند. محله ممکن است دستخوش تغییرات اساسی شود ، ممکن است مشتریان از بعضی خدمات متنفر باشند. مدیریت بد و سایر مسائل می تواند چالش هایی را برای شروع کار جدید در آنجا تحمیل کند. حتی اگر مالک قبلی ادعای خلاف داشته باشد. باید این اشکال را پیدا کنید ، با آن کنار بیایید ، از مالک قبلی تمایز ایجاد کنید یا حداقل تغییراتی ایجاد کنید که ثبت شود.

واقعاً واقع گرایانه است که از لحظه ای که فضا را اجاره کرده اید کافه را ظرف سه ماه (یک گزینه بسیار خوش بینانه) تا هشت ماه (یک گزینه بدبینانه) باز کنید. برای این دوره از زمان معقول است که تخفیف برای اجاره مذاکره کنید ، یا به سادگی پول کافی برای شروع داشته باشید.

در اینجا چند نمونه از مواردی که ممکن است نیاز داشته باشید و زمان تحویل تقریبی آنها وجود دارد: دستگاه اسپرسو جدید (3 تا 5 هفته) ، مبلمان سفارشی (8 هفته) ، فنجان های مارک دار (4 هفته) ، تصویب آئین نامه ساخت و ساز از گروه بهداشت (4 هفته) ، مجوز نشستن در فضای باز (تا 12 هفته). مقررات بیشتر به قوانین و مقررات هر کشور مربوط می شود.

 

 2. شما باید ارزش اضافی به مشتریان خود ارائه دهید

برای اینکه مشتری ها شما را جستجو کنند ، باید یک مفهوم منحصر به فرد ایجاد کنید. یک طرح تجاری آماده داشته باشید ، مسافت بیشتری را طی کنید تا مشتریانتان چیز جدید و غیرمنتظره ای را تجربه کنند. آنها به خاطر این مورد برمی گردند.

اول از همه مشتری هدف خود را تعریف کنید و مفهومی را ایجاد کنید که پاسخگوی نیازهای او باشد. وقتی آماده شدید ، یک جمله محکم ایجاد کنید و بگویید چرا کافه شما بی نظیر است. این مورد به شما کمک می کند تا در آینده تمرکز کنید.

بگذارید در اینجا کمی خلاق باشیم: دسرهای خانگی و لیموناد کافی نیستند. آنها خوشمزه هستند ، اما امروزه به نوعی یک سرویس استاندارد است. در اینجا چند نکته در مورد آنچه می توانید برای ایجاد یک تجارت مفهومی منحصر به فرد انجام دهید ، آورده شده است. توسعه بازار خود را در نظر بگیرید! نوعی نوآوری در فناوری ارائه دهید مانند طراحی منو به صورت دیجیتال اولین تاثیر محکم خود را در تجارت شما باقی می گذارد و تضمین شده عمل می کند در اصل ارتقا یافتگی تجارت شما در کاربرد اصولی منو دیجیتال می باشد ، از یک محصول کاملاً جدید ، از یک طراحی منحصر به فرد بهره مند شوید. در خدماتی تخصصی پیدا کنید که در هیچ کجای منطقه شما یافت نمی شود مانند نانوایی شیرینی فروشی ها . شاید شما در حال راه اندازی اولین کافه در شهر هستید که قهوه فیلتر شده سرو می کند ، مطمئناً ایده های بیشتری در ذهن شما وجود دارد.

 

3. جای نگه داشتن خود در محله های امن و مستقر ، مناطق جدید با پتانسیل بالا، کاوش کنید

با این قانون جرات می کنیم کمی ذهن خود را باز کنیم ، اما منظور ما از آن به بهترین شکل است. برخی از مناطق شهر ممکن است از قبل با رقابت خسته شده باشند. موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از نظر مالی برای شما ارزش بهتری داشته باشد و اگر نسیم جدیدی در منطقه ایجاد کنید ، هویت تجارت شما پررنگ می شود  پتانسیل منطقه انتخاب شده را در اصل می توان به راحتی کشف کرد. یک جستجوی ساده از طریق رسانه های املاک و مستغلات می تواند به شما در یافتن تعداد کافه هایی که از منطقه خارج شده اند کمک کند. اگر تعداد زیادی وجود داشته باشد ، احتمالاً مکان راحتی برای راه اندازی کافه در آنجا نخواهد بود.

 

4. آمادگی داشته باشید

هیچ چیز مهمتر از دانستن بودجه ای نیست که برای ادامه کار خود باید داشته باشید. بنابراین با اصول کار به خود یادآوری کنید و سعی کنید گردش مالی ، درآمد ، هزینه مواد و هزینه کارمندان را پیش بینی کنید. برای پایان دادن به معادله ، تمام هزینه ها را 20٪ افزایش دهید ، و اگر تجارت همچنان روی غلتک است ، پایه خوبی دارید. پس از باز کردن ، برنامه های تجاری خود را با واقعیت روبرو کنید. درصورتی که صورت حساب های شما با انتظارات شما در مورد پرداخت و درآمد مطابقت ندارد ، در این باره کاری انجام دهید. اگر می ترسید این کار غیرممکن است ، ممکن است کافه هیچوقت راه اندازی نشود.

خودتان قادر به غلبه بر این مسئله نخواهید بود. دلایل زیادی برای عقب نشینی وجود دارد: مکان نامناسب انتخاب شده ، تغییر سبک زندگی در محل ، پیدا نکردن مشتری برای ایده شما. دیگران در گفتن این موارد به شما مردد خواهند بود که در هر صورت به ضرر شما تمام می شود.

 

5. همه کارها را خودتان نمی توانید انجام دهید

شما از نظر مالی و همچنین روحی و جسمی به حمایت محکم اطراف خود نیاز دارید. شما فقط نمی توانید تمام روز پشت بار بمانید ، عصرها دسر بپزید ، کافه ها را تمیز کنید ، شب های آخر هفته با امور مالی کنار بیایید و روزهای پنجشنبه به خرید لوازم بپردازید. بهتر است از ابتدا با بعضی از تایمرها حساب کنید اگر بیمار هستید یا در موارد اضطراری ، می تواند به شما کمک کند، ناگفته نماند که همه افراد گاهی اوقات به یک روز تعطیل احتیاج دارند.

 

6. شما باید برای تجهیزات پول داشته باشید

تجهیزات کافه هزینه زیادی دارد. افتتاح کافه یک سرمایه گذاری طولانی مدت است اگر چنین دیدید ، موافقت خواهید کرد که ارزش تهیه یک ماشین جدید و با کیفیت را دارد که دوام بیاورد و به شما امکان سرو قهوه مورد نظر خود را ، بدون مصالحه بدهد. چرا؟ چون قهوه قلب تجارت کافه است!

دستگاه های قهوه جدید ممکن است گران تر باشند ، اما شما هزینه استقامت دستگاه را می پردازید. در صورت ترمز دستگاه ، خدمات سودآوری در آن دریافت خواهید کرد. یک دستگاه اسپرسو پایه 2 دسته ای جدید می تواند بر ارزش افزوده هزینه کند. گرچه با خرید دستگاه قهوه خاتمه نمی یابد. شما به یک آسیاب نیاز دارید - اگر می خواهید فقط یک قهوه سرو کنید. در صورت وجود دو گزینه برای اسپرسو ، به دو چرخ آسیاب نیاز خواهید داشت. برای گزینه های فیلتر در یک مورد دیگر حساب کنید. قیمت آسیاب متغیر است ، بسته به آنچه از آنها انتظار دارید و می خواهید چه مقدار قهوه را با آنها خرد کنید. اگر می خواهید قهوه بدون کافئین عرضه کنید ، به چرخ آسیاب دیگری احتیاج دارید.

مورد بعدی که می خواهید فیلتر آب است. شما می توانید با توجه به کیفیت آب موجود در منبع آب خود ، آن را خریداری کنید. هر 6 - 12 ماه باید تغییر کند. خوب و سپس شما باید کافه خود را به مواردی از قبیل ویترین خنک کننده ، یخچال ، دستگاه یخ ، ماشین ظرفشویی ، فریزر و غیره مجهز کنید.

 

7. تجارت کافه

نباید این طرز فکر را داشته باشید که اینکه بسیاری از کافه ها اینقدر موفق شده اند و اگر هم موفق می شوند به دلیل افراد بسیار مجرب پشت پروژه است. این افراد باید از موقعیت مطلوب استفاده کرده باشند ، آنها روند خاصی را درک کرده باشند یا پتانسیل مکانی را درک کرده باشند. اگر اولین کافه متوسط خود را باز کنید (15 تا 30 صندلی) به خاطر داشته باشید با هزینه مربوطه موفقیت آمیز عمل می کند.  

 

8. از نیازهای خود آگاه باشید

موارد و خواسته های دیگری نیز وجود دارد که بسته به مناطق اداری و جغرافیایی می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، برای اثبات کلمه خود در مورد: تجهیزات ، موسیقی ، صندلی های بیرون از کافه ، باید مقالاتی داشته باشید. در حالت ایده آل با کسی که تجربه اداره یک تجارت مواد غذایی را دارد و می تواند به شما کمک کند از پس آن برآیید ، بنشینید. یا مشاور استخدام کنید. این پول در کمترین زمان باز خواهد گشت.

 

9. در یک کافه به طورموقت کار کنید

همه تصور (خوش بینانه) از معنای "کار در کافه" دارند. اکثر مردم فکر می کنند این کار درمورد صحبت کردن در یک محیط آرام است. واقعیت هرچند متفاوت است و بیشتر در آن کافه هایی که موفق هستند. فروش 100 قهوه بر پایه اسپرسو در روز می تواند به معنای بخار پز کردن شیر حدود 50 بار ، شستشوی حدود 100 فنجان ، 100 بشقاب و 100 لیوان آب باشد. بیشتر روز را به نظافت می گذرانید ، نه صحبت کردن. شما قبل از ساعات کاری کافه را آماده می کنید ، بسیاری از تجهیزات را در طول روز هنگام پخش و ریختن قهوه ها تمیز می کنید ، و عصرها باید همه چیز را برای روز بعد آماده کنید. این کار برای همه مناسب نیست فقط برا افرادی مناسب می باشد که عشق و علاقه به تجارت کافه داری را دارند.

مشتریان صرف قهوه گروه بسیار متنوعی از مردم هستند ، شما می توانید انتظارات ، انتقادات و شکایات مختلفی را در این زمینه گنجانده باشید. برای مقابله با این مسئله باید از اعتماد به نفس ، اقتدار و تجربه معقولی برخوردار باشید. اکنون این ترکیبی است که همه آن را ندارند و بعضی اوقات شما فقط هنگام انجام کار خود متوجه می شوید.

 

10. اگر کاری را به روشی صادقانه انجام دهید ، مردم قدردان آن خواهند بود

در می یابیم که مردم به مکان هایی برمی گردند که با صداقت کار خود را انجام می دهند. آنها احتمالاً آن مکان را به دوستان خود توصیه می کنند. نیازی نیست که بهترین کیک های دنیا را داشته باشید ، اما اگر برای تهیه محصولات خود از مواد با کیفیت استفاده می کنید ، مردم خوشحال می شوند که هزینه این زحمت را بپردازند. همین قانون برای دم قهوه نیز صدق می کند. خرید تجهیزات گران قیمت کافی نیست. اگر ماشین های خوبی بخرید و با یک برشته کننده عالی قرارداد منعقد کنید ، بهترین روش تهیه یک فنجان قهوه را دارید. هیچ کس کامل نیست!

روی خود و کارمندان خود سرمایه گذاری کنید. هزینه دوره های خوب اسپرسو و فیلتر قهوه را بپردازید. می توانید سعی کنید یک باریستای باتجربه را متقاعد کنید تا در ابتدا به شما کمک کند. اگر می خواهید هنرهای زیبای لاته را بیاموزید ، باید 40 لیتر شیر بخرید و تمرین کنید. خودانتقادی سالم برای شما خوب است. برای طیف وسیع تری از نظرات و انتقادات و پیشنهادات ، ما به شما توصیه می کنیم مهارت های خود را با افراد مجرب در این حرفه  مشورت کنید.