آماده لذت بردن از قهوه تازه هستید؟

قهوه دم کرده برای چه مدت مناسب است؟

آیا تا به حال یک  قهوه کدر در یک روزه خورده اید؟ قهوه ای که صبح درست می شود و فقط می ماند تا مشتریان هر وقت که بخواهند بیایند ، در بسیاری از محل های کار و غذاخوری های مدارس قدیمی یک مکان معمول است. هرکسی که آن را امتحان کرده باشد ، احتمالاً طعم آن را به خاطر می آورد ، اما نه به روشی خوب.

عقل سلیم حکم می کند که قهوه دم کرده برای همیشه خوب باقی نمی ماند ، اما دقیقاً چه زمانی بد می شود و چرا؟ بگذارید بفهمیم علت آن می تواند چه چیزی باشد:

پاسخ کوتاه فقط به مدت 30 دقیقه یا بیشتر ، مگر اینکه آن را در یک قفسه هوا نگه دارید. به این دلیل است که قهوه حتی پس از دم کشیدن نیز به اکسید شدن ادامه می دهد.

تازه بودن قهوه شما به دانه ای که استفاده می کنید نیز بستگی خواهد داشت ، به این معنی که با استفاده از زمین های کهنه ، حتی اگر "تازه" باشد یک فنجان کهنه قهوه تولید می کند.

 

شیمی اکسیداسیون قهوه را درک کنید

تماس با هوا باعث اکسید شدن دانه های قهوه بو داده می شود. در اصل ، این همان اتفاقی است که برای سیب ها می افتد وقتی آنها را ورقه ورقه می کنید و آنها را برای مدتی می گذارید.

اگرچه اکسیداسیون در مورد دانه های قهوه برای چشم ساده قابل مشاهده نیست ، اما تأثیر قابل توجهی در طعم آنها دارد. زیرا اکسیداسیون باعث می شود ترکیبات طعم دهنده قهوه خراب شده و در اثر تماس در هوا آزاد شوند.

وقتی دانه های قهوه بو داده به درستی ذخیره شوند ، روند اکسیداسیون آنها کند می شود ، بنابراین برای چند هفته خوب باقی می مانند.

با این حال ، دانه که چرخ شد ، سریعتر اکسید می شود  ، زیرا در صورت خرد شدن اسپرسو ، سطح آنها بیش از 10 هزار برابر افزایش می یابد.

روند دم کشیدن قهوه در واقع اکسیداسیون است. وقتی دانه های قهوه با آب تماس پیدا کنند ، آنها شروع به ترشح مواد معطر ، روغن و اسیدهای خود در آب می کنند.

این واکنش شیمیایی همان چیزی است که فنجان خوش طعمی از قهوه را که ما می شناسیم و دوستش داریم تولید می کند. شما فقط می خواهید از این اتفاق قبل از دم کش جلوگیری کنید. همانطور که می بینید ، گرما نقش مهمی در عطر و طعم قهوه دم کرده گرم یا سرد دارد.

محلول های قهوه به بهترین وجه بین 195 تا 205 درجه فارنهایت حل می شوند ، بنابراین قهوه ای که با آب گرم تهیه می شود دارای مشخصات طعم و مزه کامل تری نسبت به قهوه ای است که با دمای اتاق یا آب سرد تهیه می شود ، که به آن دم سرد نیز گفته می شود.

 

چرا قهوه تلخ می شود؟

باید بدانید که پس از دم کشیدن قهوه ، اکسیداسیون متوقف نمی شود.

به همین دلیل است که هرگز نباید اجازه دهید قهوه شما بیش از زمان لازم در یک قابلمه دم بماند..

اگر نمی توانید همه آن را بنوشید ، آن را در یک ظرف هوا مانند بطری قمقمه قرار دهید.

استخراج بیش از حد نیز یکی از دلایل شایع تلخی است. برای جلوگیری از آن ، اطمینان حاصل کنید که اندازه آسیاب شما خیلی کوچک نیست و مدت زیادی است که قهوه خود را دم نمی کنید.

قهوه مانند هر ماده غذایی دیگری است و برای همیشه دوام ندارد.

هرچه قهوه شما قدیمی تر باشد ، بیشتر در معرض اکسیداسیون قرار می گیرد. قهوه تهیه شده از زمین های قدیمی حتی بلافاصله پس از دم کشیدن طعم بیات خواهد داشت.

اگر این چیزی است که در تمام این مدت از آن تعجب کرده اید ، نوشیدن قهوه کهنه خطرناک نیست ، فقط ناخوشایند است. مگر اینکه شیر در آن قرار دهید - در این صورت ، نباید بعد از دو ساعت آن را بنوشید.

 

یک فنجان قهوه

اگر غالباً می دانید که بیشتر از مقدار نوشیدن یک باره در حال تولید هستید ، در یک قمقمه خوب سرمایه گذاری کنید که باعث شادابی قهوه شما برای چند ساعت شود. اگر می توانید ، از دانه های قهوه تازه استفاده کنید و آنها را فقط قبل از دم کردن خرد کنید.