اشاعه نفوذ کرونا ویروس زمستانی

چگونه زمستان بر روش گسترش کرونا ویروس تأثیر می گذارد؟

زمستان در راه است و در این سال کرونا ویروس ، پتانسیل موج دوم کووید -19 فرا می رسد به فصل آنفولانزا و تمایل ما برای ورود به داخل خانه و بستن پنجره های خود در هوای سرد و مرطوب  به نظر می رسد چند ماه آینده چالش های جدیدی را برای سلامتی پیش روی ما قرار می دهد.

مطالعه جدید راز موفقیت غیرمعمول این ویروس را بررسی می کند: قابلیت انتقال آن یا نحوه انتقال آن از میزبان به میزبان. به نظر می رسد حالت غالب با توجه به شرایط محیطی تغییر می کند.

البته این ویروس در تابستان آنطور که انتظار می رفت ناپدید نشد و در واقع موارد ابتلا به در سراسر کشور همچنان رو به افزایش بود.

برای درک چگونگی ماندگاری ویروس کرونا در شرایطی که ویروس آنفولانزا شکست می خورد ، محققان دمای مختلف و رطوبت نسبی را در امتداد پیوسته از گرم و خشک تا سرد و مرطوب در فضاهای داخلی معمولی ، جایی که ویروس با گفتار عادی توزیع می شود ، مدل سازی کردند. و تنفس - جایی که افراد "فقط در یک دستمال یا آرنج خود عطسه یا سرفه می کنند."

هشداردهنده است از یک جهت ، قطرات تنفسی رایج ترین راه انتقال است.

"ما دریافتیم که در بیشتر شرایط ، قطرات تنفسی مسافت های طولانی تری را از فاصله اجتماعی 6 فوتی توصیه شده طی می کنند این تأثیر در محیط های خنک تر و مرطوب تر تا فاصله 6 متر (19.7 فوت) است."

بر اساس چندین مطالعه منتشر شده ، این ویروس علاوه بر قابلیت سفر بیشتر ، به ویژه در دمای سردتر پایدار است و در محیط های مختلف "از چند دقیقه تا بیش از یک روز" عفونی باقی می ماند.

او می گوید: "این شاید توضیحی برای رویدادهای فوق العاده ای باشد که در چندین کارخانه فرآوری گوشت گزارش شده است."

در نقطه مقابل ، جایی که گرم و خشک است ، قطرات تنفسی به راحتی تبخیر می شوند اما آنچه آنها پشت سر می گذارند ، قطعات ریز ویروسی است که به سایر ذرات ویروس آئروسل شده که به عنوان بخشی از صحبت کردن ، سرفه ، عطسه ریخته می شوند ، می پیوندد.

لی ژائو ، نویسنده ارشد ، محقق فوق دکتری در آزمایشگاه ژو می گوید: "این ذرات بسیار ریز ، معمولاً کوچکتر از 10 میکرون هستند "و آنها می توانند ساعت ها در هوا معلق شوند ، بنابراین مردم می توانند این ذرات را با تنفس ساده جذب کنند."

او می گوید: "بنابراین در تابستان ، انتقال آئروسل ممکن است در مقایسه با تماس با قطرات مهمتر باشد ، در حالی که در زمستان ، تماس قطرات ممکن است خطرناک تر باشد." "این بدان معناست که بسته به محیط محلی ، افراد ممکن است نیاز به اتخاذ تدابیر مختلف تطبیقی ​​برای جلوگیری از انتقال این بیماری داشته باشند."

به عنوان مثال ، اگر اتاق خنک و مرطوب باشد ، فاصله اجتماعی بیشتر است ، یا ماسک و فیلترهای ظریف در طول دوره های گرم و خشک مورد استفاده شود.

به گفته محققان ، محیط های گرم و مرطوب و سرد و خشک تفاوت معنی بین توزیع آئروسل و قطرات ندارند.

توصیفات کمی از انتشار ویروس در شرایط مختلف محلی می تواند راهنمای مفیدی برای تصمیم گیرندگان و عموم مردم باشد تا بتوانیم میزان شیوع بیماری را به حداقل برسانیم.

ژائو می گوید: "همراه با مطالعه ما ، ما فکر می کنیم که شاید بتوانیم دستورالعمل های طراحی برای فیلترینگ مطلوب ماسک های صورت را ارائه دهیم." دوره معینی از قرار گرفتن در معرض این دانش می تواند به نوبه خود منجر به راهبردهای بهتری برای جریان هوا و تهویه برای جلوگیری از تجمع ویروس شود.

علاوه بر این ، براساس این مطالعه ، بینش ها "ممکن است در صورت ترکیب با مطالعات سیستماتیک اپیدمیولوژیک ، روند پیشرفت همه گیری فعلی را روشن کند."

محققان دیگری از دانشگاه سانتا باربارا و دانشگاه استنفورد در این کار مشارکت داشتند.