اشتباهات خطرآمیز در شرایط کرونا

اشتباهات روزانه ای که در شرایط کرونا ویروس همه ما مرتکب می شویم

آیا می توانیم به عنوان افراد بیشتر به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنیم؟

علیرغم یک ماه تدابیر قرنطینه ، تعداد مبتلایان به کووید -19 در بریتانیا در حال کاهش است اما همچنان سرسختانه بالا است. بنابراین آیا ما می توانیم به عنوان یک فرد برای جلوگیری از انتقال ویروس بیشتر تلاش کنیم؟ یک متخصص ویروس شناسی ، یک روانشناس و یک متخصص بهداشت عمومی دیدگاه های خود را در مورد برخی از اشتباهات که همه ما هنوز مرتکب می شویم به اشتراک می گذارند.

 

تمرکز بر موارد مجاز ، و نه موارد ایمن

حتی اگر در قرنطینه به سر می بریم ، زمینه ارتباط اجتماعی بیشتر از دفعه اول وجود دارد: به عنوان مثال ، با یک دوست برای ورزش ملاقات کنید. در منزل خود نظافتچی ، پرستار بچه یا معامله گر داشته باشید چنین کمک هزینه هایی برای سلامت روان و اقتصاد مهم است ، اما این بدان معنا نیست که آنها کاملاً بی خطر هستند.

 

تبلیغات

یک مشکل رایج این است که نقاط را بین افرادی که در یک زمینه می بینید و آنهائی که در زمینه دیگر می بینید ، متصل نکنید. "به عنوان مثال ، جوانان اغلب احساس می کنند که می توانند آزادانه با همسالان خود ارتباط برقرار کنند ، زیرا می دانند که همسالانشان در معرض خطر زیادی نیستند. سپس آنها می روند و مادربزرگ خود را ملاقات می کنند و بیشتر مراقب آنها هستند - اما نه آنطور که نیاز است ، با توجه به این که آنها آزادانه با همسالان خود ، که آزادانه با آنها ارتباط داشته اند منتهی می شود " لوسی یاردلی ، استاد روانشناسی سلامت در دانشگاه بریستول و یکی از اعضای کمیته فرعی که در مورد رفتار مشاوره می دهد :

 

حتی اگر جوانان از پدربزرگ و مادربزرگ خود اجتناب کنند ، اما آزادانه با والدین خود ارتباط بگیرند ، والدین آنها ممکن است بروند و پدربزرگ و مادربزرگ را ببینند. یاردلی می گوید: "مردم به اندازه کافی درک نمی کنند که چگونه این نوع اختلاط خطرآمیز در یک موقعیت ادامه می یابد این فقط جوانان نیستند: من مصاحبه هایی را با والدینی دیده ام که از بسیاری جهات بسیار مراقب هستند ، اما پس از آن به فرزندان خود اجازه می دهند تا برای سلامت روانی خود آزادانه با دوستان خود بیرون بروند ، و سپس فرزندانشان با پدربزرگ و مادربزرگ خود ارتباط برقرار کنند ، زیرا فکر می کنند  سلامت روانی فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ ها تضمین می شود من مطمئن هستم که والدین نمی خواهند پدربزرگ و مادربزرگ را آلوده به این ویروس کنند ، حتی الامکان فاصله اجتماعی و ارتباط نگرفتن از فاصله نزدیک بهترین راه برای انجام این کار است.

 

به دوستان قابل اعتماد که می گویند "من مراقب بودم"

بسیاری از افراد نقض فاصله گذاری اجتماعی یا حتی علائم خود را برای افراد دیگر فاش نمی کنند یک مطالعه بر روی 551 فرد بزرگسال آمریکایی نشان داد که یک چهارم آنها در مورد شیوه های فاصله گذاری اجتماعی یا جسمی خود دروغ گفته اند و در بین افرادی که به کووید -19 مبتلا شده اند ، 34 درصد گزارش داده اند که در صورت درخواست دیگران علائم آنها را رد کرده اند.

 

درک این موارد:

ویروس شناس بالینی و استادیار افتخاری در بخش علوم تنفسی در دانشگاه لستر ویروس به افراد مختلف و پاسخهای ایمنی متفاوت آنها بستگی دارد. اما اگر به مدت زیادی در جایی که سیگار کشیده اند بمانید ، به اندازه کافی نفس می کشید تا احتمالاً شما را آلوده می کند.

 

در همین شرایط گرفتگی داخلی تجمع می یابند ، به همین دلیل تهویه بسیار مهم است.

تهویه فقط به معنای باز کردن پنجره نیست. گابریل اسکالی ، استاد مهمان بهداشت عمومی در دانشگاه بریستول و یکی از اعضای مستقل ، گفت: " هواکش ، یا باد" است. "شما به پیش نویس نیاز دارید مردم باید از تهویه در محل کار ، مغازه ها یا هر فضای سرپوشیده آگاه باشند - از جمله در خانه ، جایی که بیشترین انتقال در آنجا انجام می شود.

 

اعتقاد به اقدامات احتیاطی باید "همه یا هیچ" باشد

به طور فزاینده ای به نظر می رسد که مقدار ویروس تنفس شده در صورت ریشه دار شدن عفونت می تواند بر شدت بیماری شما تأثیر بگذارد. این بدان معناست که حتی پایبندی ناقص به اقدامات پیشگیرانه به احتمال زیاد بهتر از هیچ است است .هر کاری که می توانید انجام دهید حتی ناقص به شما کمک خواهد کرد.

 

برخی از کارشناسان در مورد "مدل پنیر سوئیسی" برای دفاع همه گیر صحبت می کنند: تصور کنید یک بلوک پنیر سوئیسی به برش هایی بریده شده است. هر لایه دارای سوراخ هایی است که ویروس می تواند از آن عبور کند ، اما هنگامی که چندین لایه با هم ترکیب می شوند دیگر ممکن نیست - پوشیدن ماسک ، فاصله فیزیکی ، شستن دست ها ، تماس های اجتماعی کمتر - که به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

با فرض اینکه هر چیزی در خارج از خانه ایمن است

گپ زدن با افراد خارج از منزل بخشی از خطر هرگونه تعامل داخلی را به همراه دارد ، اما کاملاً بدون ریسک نیست. اگر برای مدت طولانی در خارج از منزل در کنار کسی ایستاده اید ، به عنوان مثال در صف اتوبوس - مخصوصاً اگر کنار دیوار یا زیر پناهگاه ایستاده باشید - به تدریج هر گونه ویروسی که آنها بازدم می کنند می تواند در ریه های شما جمع شود. تانگ می گوید: اگر اتوبوس نیم ساعت به تعویق بیفتد ، که اغلب اینطور است ، ممکن است بیش از آنچه تصور می کنید نفس بکشید و ویروس بوی هیچ چیزی را نمی دهد ، بنابراین شما نمی دانید.

 

پوشش دهی نامناسب

شعار "دست ، صورت ، فضا" واقعاً راه غلطی است. همه آنها برای جلوگیری از انتقال ویروس مهم هستند ، اما فاصله فیزیکی-از جمله جلوگیری از تجمع های کوچک و بزرگ-بیشترین تأثیر را دارد ، تانگ گفت: ماسک زدن به نوعی در بینابین است. اما اگر از ماسک به عنوان پشتیبان برای زمانی که نمی توانید فاصله فیزیکی داشته باشید یا در مناطق با تهویه ضعیف استفاده شود ، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

توصیه فعلی دولت انگلستان این است که روکش بینی را انتخاب کنید که هم بینی و هم دهان شما را بپوشاند. در حالت ایده آل ، باید حداقل دو لایه پارچه داشته باشد. سازمان بهداشت جهانی سه لایه برای ماسک های پارچه ای توصیه می کند.

 

اسکالی گفت ، این توصیه می تواند در مواجهه با انواع قابل انتقال بیشتر تغییر کند من فکر می کنم صداهای بسیار قوی وجود خواهد داشت که می گویند پوشش سه لایه صورت که ما به آن عادت کرده ایم واقعاً کافی نیست و ما احتمالاً باید ماسک های تنفسی داشته باشیم.

 

اعتقاد به واکسیناسیون به این معنی است که می توانید آرامش داشته باشید :

برنامه واکسیناسیون به سرعت در حال پیشبرد است ، اما با وجود این ، تقریباً 90 از مردم یک دوز واحد دریافت نکرده اند و ماه ها طول خواهد کشید تا آنها دریافت کنند. هنگامی که شما یک ضربه چاقو دریافت می کنید ، هنوز چندین هفته طول می کشد تا یک پاسخ ایمنی ایجاد شود ، و حتی در این صورت ، عدم اطمینان در مورد میزان محافظت افراد تا دریافت دوز دوم وجود دارد و این زمان برای اثر گذاشتن وجود دارد. همچنین هنوز مشخص نیست که واکسیناسیون تا چه حدی مانع انتقال ویروس به افراد دیگر می شود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که برخی از انگلیسی ها که اولین دوز را دریافت کرده اند ، خود را برای ملاقات با خانواده و دوستان آماده می کنند ، که می تواند منجر به افزایش مجدد موارد شود. واکسن ها باید سرانجام ما را به حالت عادی بازگردانند .