اهمیت گل آرایی در رستوران، کافی شاپ و هتل ها

تاثیر مثبتی که گل ها بر مهمانان هتل ها و مشتری های رستوران و کافی شاپ ها می گذارند، هیچ وقت قابل چشم پوشی نیست. تاثیر حضور گل ها آنقدر مهم اند که از هتل های پنج ستاره ی لوکس مانند اسپیناس پالاس در شمال تهران تا رستوران های سطح بالا مانند حس توران در خیابان فرشته ، از گل ها برای زیباتر کردن محیط شان استفاده می کنند. پس از گل آرایی رستوران خود قافل نشوید.

حتما شما هم این تجربه را دارید اگر به شمال کشور سفر کرده باشید و در یک اقامت قصد اقامت را داشته باشید همیشه اتاق های مشرف به باغ یا فضای سبز جنگل را ترجیح می دهید، اتاق های رو به فضای سبزتا اتاق هایی با منظره شهری عموما قیمت بالاتری دارند. علاقه انسان ها به زیبایی گل و گیاه و امری طبیعی و ذاتی است. به همین علت رستوران های و کافی شاپ ها سطح بالا در سراسر دنیا برای ایجاد حس خوب برای مشتریان از گلها بر روی میزهای خود استفاده می کنند.

گل نماد گرمی، عشق و محبت است و وجود گل ها در این مکان ها باعث کاهش استرس و ایجاد حس خوب و حس شادی می شود. هم چنین گل در هتل ها باعث انتقال حس مهمان نوازی  می شود.

وقتی مردم از یک رستوران برای شما تعریف می کنند در واقع در حال تشریح خاطره حس خوب آن رستوران، که ترکیبی از عوامل مختلف می شود صحبت می کنند، که شامل غذا، برخورد پرسنل، گل آرایی رستوران ، آرامش و داشتن حس خوب در محیط را توصیف می کنند

گلهای میز لابی

استفاده از دسته گل های طبیعی و گیاهان در فضای داخلی هتل و محیط داخل رستوران باعث افزایش استقبال مهمانان از آن محیط می شود. استفاده از گل های معطر می تواند نه تنها بر روی مهمانان حتی کارمندان هتل یا رستوران تاثیر مثبت دارد.

خیلی وقت ها می بینیم که مسافران در کنار گل های لابی هتل یا میز زیبای خود در رستوران عکس می گیرند و همین باعث ماندگاری خاطرات و نام هتل یا رستوران می شود.

گل ها به فضا رنگ می بخشند و می توانند دکوراسیون سرد و بی روح را به منظره ای زیبا و چشم نواز تبدیل کنند البته هر رنگ گل تاثیر خاصی دارد و در طراحی و گل آرایی میزها باید این نکته را در نظر بگیریم. نوع، رنگ و سبک طراحی گل ها باید با محل، دکور، زمان، شهر و موقعیت هماهنگی داشته باشد.

در محیط لابی هتل، معمولا دسته گلی روی میزپذیرش قرار داده می شود که این گل در واقع نماد خوش آمدگویی صمیمانه به مهمانان است. تا مهمانان احساس صمیمیت بیشتری را کارکنان هتل داشته باشند.

روش نگهداری گلها در رستوران

برای تازه تر ماندن گلها بهتر است از غذای گل (فلاورفود) استفاده کنید تا در صورت تعویض نشدن آب گلدان های پس از یک هفته، ضمن افزایش عمر گل، آب گلدان ها رنگ عوض نکند و بوی بدی نگیرید.

ما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان گلدان های گل خود را در پایان روز کاری جمع کنید و در محیط خنک تری قرار دهید و مجددا صبح ها بر روی میز ها قرار دهید تا گلهایی با عمر بیشتر داشته باشد.

باکس گل برای میز رستوران

باکس های گل کوچک می توان یک انتخاب خیلی خاص برای رستوران های خاص باشد تا به مشتری متمایز بودن محیط را یادآوری کند. به جرات می توان گفت که استفاده از باکس های گل ساده ترین روش قرار دادن گلها می باشد زیرا که بدون نیاز به تعویض آب و چیدمان در سریع ترین حالت ممکن حتی در روزهای شلوغ رستوران یا کافی شاپ شما، زمان که شما فرصت هیچ گونه عملیات اضافه ندارید می تواند در کمتر از یک دقیقه بر روی همه میز ها قرار گیرد. گل آرایی رستوران زمان بر است اما این روش بسیار سریع رخ خواهد داد.