ایجاد مشتریان سودآور با کاربرد منوی دیجیتال

 

برای سودآوری بهتر روی مشتریان موجود تمرکز کنید

چرخه عمر ایده آل مشتری از آگاهی یک شرکت ، توجه به خرید از آن ، انتخاب و خرید محصولات و خدمات آن و در آخر بازگشت به آن و حمایت از آن پیشرفت می کند.

به گفته اکثر کارشناسان پاسخ این است که شرکت ها با پرورش مشتریان فعلی خود به جای بازگشت مداوم مشتریان جدید ، به بازدهی بهتر سرمایه می رسند.

بر اساس شرکت مشاوره شش برابر هزینه یک تجارت برای ایجاد مشتری جدید نسبت به نگه داشتن مشتری موجود هزینه دارد، احتمال فروش به مشتری جدید فقط 5 تا 20 درصد است در حالی که احتمال فروش به مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است.

علاوه بر این ، مشتریان موجود تمایل دارند با هر بار خرید بیشتری هزینه کنند. یک تجارت الکترونیکی موفق در زمینه          منوی دیجیتال در کسب و کارهایی هم چون رستوران ، کافی شاپ ، فودکورت ، فست فود و ...رشد متعادلی از درآمد را از هر دو منبع خواهد داشت اما تأکید باید بر پرورش خریداران با ارزش ماندگاری بالا باشد. دستیابی به فروش بیشتر از مشتریان با کیفیت بالا ، بهترین راه برای افزایش سود است.

شرکت ها می توانند به راحتی برای جلب مشتری های جدید ، اغلب با سودآوری کمتر ، بیش از حد هزینه کنند ، در حالی که از مشتریان سودآور موجود غافل می شوند. ممکن است افزایش تعداد مشتری منطقی به نظر برسد اما برای جلب مشتری جدید بیشتر از هزینه ای که صرف می شود هزینه بیشتری دارد - ممکن است آنها خریدار یک باره باشند. اگر مشاغل از مشتریان فعال وفادار خود به نفع جستجوی مشتری های جدید غفلت کنند ، ممکن است مشتری پرمصرف تری را از دست بدهند.

اغلب مشاغل معمولاً از معیارهای غلط برای اندازه گیری موفقیت استفاده می کنند و تمرکز خود را بر روی مواردی قرار می دهند که پیگیری و تعیین تعداد آنها آسان است ، اما ممکن است با گذشت زمان تصویر کاملی از هزینه های خرید در مقابل خریدها ارائه نکند.

مدیریت چرخه زندگی مشتری

هدف از مدیریت چرخه حیات مشتری ایجاد و نگه داشتن مشتریانی بلند مدت و سودآور است،  تبدیل خریداران برای اولین بار به مشتریان وفادار و ادامه دار روندی دشوار است.

خریداران اولین بار معمولاً فقط در صورت تجربه کاربری خوب برمی گردند که تنها با نظارت بر عادات خرید مشتریان ، مانور بیشتر برتجارت الکترونیکی منو دیجیتال که آغاز تحولی قابل توجه و کاربردی که می توانند خریداران یکبار مصرف را به مشتریان بلند مدت تبدیل کنند. اولین هدف این است که مشتری ها ارتباط خود و محصولات و فروشنده را احساس کنند. این پیوند بلافاصله اتفاق نمی افتد. پس از تعهد چندین تجربه مثبت خرید و خدمات مشتری اتفاق می افتد. با افزایش اوراق قرضه ، این مشتریان راضی تمایل دارند در هر تجربه خرید هزینه های خود را افزایش دهند.

تجربه مشتری پس از خرید معمولاً به همان اندازه خرید واقعی مهم است و بسیاری ازافراد از این مرحله غافل می شوند. ارسال پیام الکترونیکی مبنی بر اینکه آیا مشتری از محصول و روند خرید راضی است یا خیر ، یک روش موثر در تقویت سیستم کاری می باشد، ارائه مشوق هایی که به وفاداری مشتری پاداش می دهند نیز موثر است.

گام بعدی تبدیل مشتریان راضی به وکالت است ، اینها افرادی هستند که نظرات عالی به شما می دهند ، محصولات و خدمات خود را به خانواده و دوستانشان توصیه می کنند و در سایت های رسانه های اجتماعی درباره شما می نویسند،  آنها مشتریان با ارزش شما هستند و خوشحال نگه داشتن آنها باید اولویت شما باشد.

مدیریت مشتری از طریق ایمیل

مشتریان در مراحل مختلف ارتباط با شما به پیام های مختلف احتیاج دارند ، ایمیل راهی مطمئن برای برقراری ارتباط است.

مشتریان جدید به پرورش نیاز دارند تا آنها را به خریداران مکرر تبدیل کنند. پس از اولین خرید ، از طریق ایمیل نظرات خود را دریافت کنید و از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی درگیر باشید. آنها برای ایجاد عادت بازدید از وب سایت شما نیاز به تشویق دارند.

گاهی اوقات ، بدون هیچ دلیل خاصی ، دفعات خرید مشتریان وفادار کاهش می یابد. یک روش خوب برای جلب مجدد آنها ارسال ایمیل های دوره ای است که در خرید بعدی آنها تخفیف ارائه می دهید.

رسیدگی به مشکلات مشتریان عقب مانده دشوارتر است زیرا اغلب اطلاعات کافی برای دانستن اینکه چرا خرید خود را متوقف کرده اند  ندارند. با این وجود بازگرداندن مشتری فرسوده آسانتر از خرید مشتری جدید است. برای فعال کردن مجدد کاربر ، ایمیلی ارسال کنید و از او بخواهید که چرا اخیراً از سایت شما بازدید نکرده است و برای بازگشت آنها انگیزه ای پیشنهاد دهید.

توجه بیشتر به مشتریان موجود باعث افزایش سودآوری می شود که برای توسعه عملکردی کسب و کارتان و دریافت نکات کلیدی که باعث شکست رقیبانتان می شود به سایت منو دیجیتال که هم پای تکنولوژی به روز شده است خودتان را همگام کنید.

https://menudigital.ir/