بازده صحت روان در شرایط کرونا

9 نکته برای شما اگر نگران کرونا ویروس هستید که به شما کمک می کند :

کروناویروس (کووید -19) همه ما را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار داده است و زمان نگران کننده ای برای بسیاری از ما بوده است با تغییر شرایط ، ممکن است از آینده عصبی باشید یا از تغییر زندگی خود ناامید شوید.

این مهم است که به خاطر داشته باشید که این احساس و واکنش های مختلف افراد متفاوت است برای بسیاری از ما ، این احساسات دشوار از بین خواهد رفت.

کارهای ساده ای وجود دارد که می توانیم برای مدیریت احساس خود و مراقبت از سلامت روان و بهزیستی خود انجام دهیم.

اگر نگران این بیماری هستید ، این نکات می تواند به بهبود سلامت روانی و سلامت شما کمک کند همچنین می توانید توصیه های ما را در مورد نگرانی در زندگی خود عملی کنید تا شاهد حال خوب در خودتان شوید.

1. با مردم در ارتباط باشید

2. در مورد نگرانی های خود صحبت کنید

3. حمایت و کمک به دیگران

4. مراقب بدن خود باشید

5. به حقایق پایبند باشید

6. بر احساسات دشوار بمانید

7. کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید

8. بر زمان حال تمرکز کنید

9. مراقب خواب خود باشید

 

 با مردم در ارتباط باشید :

حفظ روابط سالم با افرادی که به آنها اعتماد داریم برای سلامت روانی ما مهم است. همه ما باید احساس ارتباط داشته باشیم ، بنابراین در ارتباط باشید - چه با افرادی که اغلب آنها را می بینید و چه دوباره با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید.

روشهای متفاوتی برای اتصال وجود دارد. شما می توانید هر هفته زمانی را برای ملاقات حضوری ، صحبت تلفنی یا برقراری تماس منظم با ویدئو برنامه ریزی کنید.

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از راه های خوب برای برقراری ارتباط است ، اما مطمئن شوید که به طور منظم بعد از هر کارکرد گوشی موبایل خود ، به ذهن و چشمانتان استراحت دهید.

 

در مورد نگرانی های خود صحبت کنید :

شیوع کووید شباهتی به هر چیزی که قبلاً تجربه کرده ایم ندارد و اگر احساس نگرانی ، ترس یا درماندگی کرده اید طبیعی است.

به خاطر داشته باشید: مشکلی نیست که نگرانی های خود را با افراد مورد اعتماد خود در میان بگذارید و انجام این کار ممکن است به آنها نیز کمک کند.

اگر نمی توانید با شخصی که می شناسید صحبت کنید یا اگر این کار کمکی نکرده است ، خطوط راهنمای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید که در موردهای بعد به آن ها اشاره خواهد شد.

 

از دیگران حمایت و کمک کنید:

کمک به شخص دیگری می تواند به نفع شما باشد درک درستی از نگرانی ها ، نگرانی ها یا رفتار دیگران راهی عالی برای نشان دادن حمایت شماست.

سعی کنید به کارهایی فکر کنید که می توانید برای کمک به اطرافیان خود انجام دهید. آیا دوست یا عضوی از خانواده در این نزدیکی هست که بتوانید مرتباً با او در تماس باشید؟ پس با آنها تماس بگیرید یا پیام دهید.

 

مراقب بدن خود باشید:

سلامت جسمی ما تأثیر زیادی بر سلامت روانی ما دارد اگر احساس خوبی نداریم ، به راحتی می توانیم در الگوهای رفتاری ناسالم قرار بگیریم که در نهایت باعث بدتر شدن ما می شوند.

سعی کنید وعده های غذایی متعادل بخورید ، آب کافی بنوشید و به طور منظم ورزش کنید. از کشیدن سیگار یا مواد مخدر خودداری کنید و سعی کنید زیاد الکل مصرف نکنید.

پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری واقعاً می تواند به بهبود روحیه شما کمک کند و ذهن شما را پاک کند یا می توانید یک تمرین 10 دقیقه ای آسان در خانه را امتحان کنید.

 

به حقایق پایبند باشید:

هنوز اطلاعات زیادی درباره کرونا در حال گردش است ، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس قاطع یا متناقض به نظر برسد.

یک منبع معتبر که می توانید به آن اعتماد کنید دست پیدا کنید نه صرفا بخواهید به شایعه پراکنی و اخبار سرگردان کننده گوش دهید.

به این فکر کنید که چگونه اطلاعات نادرست می تواند به طور بالقوه بر دیگران تأثیر می گذارد و سعی کنید بدون بررسی واقعیت در برابر منابع معتبر ، چیزی را به اشتراک نگذارید.

ممکن است بخواهید خواندن یا گوش دادن به اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری همه گیر کرونا ، از جمله در رسانه های اجتماعی را محدود کنید.

 

در کنار احساسات دشوار باشید:

نگرانی از شیوع کرونا طبیعی است. با این حال ، برخی از افراد ممکن است اضطراب شدیدی را تجربه کنند که می تواند بر زندگی روزمره آنها تأثیر بگذارد.

سعی کنید بر مواردی که می توانید کنترل کنید ، مانند رفتار خود ، افرادی که با آنها صحبت می کنید و مکان و تعداد دفعاتی که اطلاعات دریافت می کنید تمرکز کنید.

خوب است بپذیرید که برخی چیزها خارج از کنترل شما هستند ، اما اگر افکار مداوم شما را مضطرب یا غرق می کند ، برخی از ایده ها را برای کنترل اضطراب یا گوش دادن به راهنمای صوتی را امتحان کنید.

 

کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید:

احساس نگرانی ، اضطراب ممکن است مانع از انجام کارهایی شود که معمولاً از آنها لذت می بریم ، اما تمرکز بر سرگرمی مورد علاقه ، آرامش یا برقراری ارتباط با دیگران می تواند به افکار و احساسات مضطرب کننده کمک کند.

اگر در حال حاضر هیچ سرگرمی ندارید ، سعی کنید چیز جدیدی را امتحان کنید. تعداد زیادی آموزش و دوره رایگان به صورت آنلاین وجود دارد ، یا می توانید به یک باشگاه جدید بپیوندید.

 

بر زمان حال تمرکز کنید:

تمرکز بر زمان حال ، به جای نگرانی برای آینده ، می تواند به احساسات دشوار کمک کرده و رفاه ما را بهبود بخشد.

تکنیک های آرامش می تواند به برخی از افراد در مقابله با احساس اضطراب کمک کند ، یا می توانید تنفس آگاهانه را امتحان کنید.

 

مراقب خواب خود باشید:

خواب با کیفیت خوب تفاوت زیادی در احساس ما از نظر روحی و جسمی ایجاد می کند ، بنابراین مهم است که به اندازه کافی بخوابیم.

سعی کنید الگوهای خواب منظم را رعایت کنید و شیوه های بهداشتی خوب را رعایت کنید - مانند اجتناب از صفحه نمایش قبل از خواب ، کاهش مصرف کافئین و ایجاد محیطی آرام.

 

به یاد داشته باشید ، بسیار رایج است که علائم فیزیکی کوتاه مدت را هنگام احساس ضعف یا اضطراب تجربه کنید برخی از این موارد ، مانند احساس گرما یا تنگی نفس ، ممکن است با علائم ویروس کرونا اشتباه گرفته شود.

اگر این اتفاق افتاد ، سعی کنید حواس خود را پرت کنید که در این صورت است که احساس اضطراب کمتری می کنید .