تعهد باریستا بدون تجربه

3 روش برای استخدام یک باریستا بدون تجربه

اگر شما به دنبال تبدیل شدن به یک باریستا هستید اما تجربه ندارید ، در این مجموعه سه قسمتی با عنوان" باریستا بدون تجربه" را ، با پنج ویژگی اصلی مورد نیاز و نگاهی گذرا به نگرش و طرز فکر شما که در یافتن شغل در کافی شاپ هستید بسیار مفید خواهد بود ! بر اساس مقاله های تحقیق شده و آگهی های استخدامی ، این ویژگی هایی است که کارفرمایان بارها و بارها به دنبال آن هستند اگر آنها با شما مطابقت داشته باشند ، به این معنی که از شغل و شرکت خود لذت خواهید برد و مشتریان نیز از شما لذت خواهند برد! اگر نه اگر واقعاً خود را اینطور نمی بینید ، احتمالاً فرد مناسبی نخواهید بود و فقط احساس استرس و بی جا شدن خواهید کرد.

اگر این ویژگی ها با شما مطابقت دارد شما متعهد به تبدیل شدن به یک باریستا هستید ، در اینجا چند روش وجود دارد که من برای استخدام در کافی شاپ دنبال کردم که در مطالب زیر آورده شده است.

3 راه کار در کافی شاپ :

1. شبکه

من می دانم که این برای شما افراد خجالتی یا درونگرا دردسرساز است ، اما در بسیاری از صنایع مهم این نیست که چه چیزی را می شناسید ، بلکه چه کسی را می شناسید. با این حال ، راه های زیادی وجود دارد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و احساس نکنید که نیاز دارید با افراد ملاقات کنید فقط به این دلیل که ممکن است در آینده از آنها سود ببرید (واقعیت را در نظر بگیرید)

 

با صحبت با باریستاها یا صاحب کافی شاپ های مورد علاقه خود شروع کنید

آنها را بشناسید یا به آنها فرصت دهید تا کمی شما را بشناسند چه کسی می داند ، آنها ممکن است استخدام شوند ، به دنبال استخدام به زودی هستند ، یا اگر تصمیم بگیرند ، می دانند که شما علاقه دارید شناختن شما بیش از یک فرد تصادفی ممکن است در استخدام یک چهره آشنا راحت تر باشد !

 

از دوستان و خانواده خود بپرسید

من در واقع دو یا سه باریستا را در حلقه دوستان خود می شناسم  و آنها در مورد نحوه استخدام و ورود به صنعت بسیار شیرین بودند. یکی موقعیتی را که او در آن کار می کرد به من پیشنهاد کرده بود (فقط کمی دور بود!) ، و دیگری با ارائه درخواست و توصیه ای به من کمک کرد تا در جایی که کار می کرد استخدام شوم (هر چند آنها با تجربه می خواستند!) هرگز نمی دانید یک مکالمه ساده می تواند به چه سمتی حرکت کند و دوستان واقعاً می خواهند به شما کمک کنند - آیا شما هم همین کار را می کنید؟ ممکن است از اینکه چه کسی را می شناسید شگفت زده شوید - ممکن است کسی را بشناسید که فردی را که استخدام می کند ، بشناسد. همچنین ، کارفرمایان ترجیح می دهند شخصی را که توصیه می شود استخدام کنند. یک مرجع شخصیت تا حد زیادی پیش می رود و برخی از خطرات ناشی از استخدام کسی را که هیچ چیز درباره او نمی داند برطرف می کند.

 

2. به اطراف زنگ بزن

فقط گوشیتو بردار کافی شاپ ها را جستجو کنید و تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها استخدام می کنند بسیاری به دنبال کسی برای استخدام هستند ، دیگران "همیشه استخدام می شوند" بنابراین آنها با خوشحالی درخواست ها یا رزومه هایی را برای ثبت در پرونده می گیرند. فقط تماس با مغازه های مورد علاقه خود و مغازه های نزدیک محله شروع کنید من هم چند مکان زیبا را از این طریق کشف کردم.

 

3. جستجوی شغل

خاموش یا آنلاین ، هرچه ترجیح می دهید فقط جستجو شغلی را انجام دهید.

 

چه چیزی برای من کار کرد؟

افرادی که در صنعت قهوه بی تجربه هستند ، اما یک باریستای مشتاق اند ، همه اینها را امتحان کردم. گزینه های بیشتری وجود دارد که من مطمئن هستم ، اما اینها گزینه های بزرگی است که من با آنها روبرو شدم ، و بدیهی است که چیزهای مختلف برای هر فرد مفید است! من هر کدام از این روش ها را دنبال کردم.

 

شبکه سازی سرگرم کننده بود و بسیار دلگرم کننده بود که افراد زندگی من را به خاطر من دوست داشته باشند و سعی کنند به من کمک کنند تا در کنار آنها شغلی پیدا کنم! بازدید از کافی شاپ های مختلف ، ملاقات با کارکنان و پرسیدن اینکه آیا آنها استخدام می کنند نیز عالی است - بسیاری از آنها بسیار خوب بودند و ملاقات با مردم ، دیدن مکان های مختلف و لذت بردن از یک فنجان قهوه عالی بسیار لذت بخش بود!

 

همانطور که منتظر تماس ها و پاسخ های تلفنی بودم ، نگران نبودم - حتی اگر درها بسته شوند و من رد شوم (برخی از مکانها می خواستند با تجربه باشم) ، فقط می دانستم که جستجوی من را در موقعیت مناسب محدود نمی کنم  با توجه به رزومه و تجربه من ، من آن چیزی نبودم که آنها به دنبال آن بودند ، و من با آن کنار آمدم ! شما می خواهید محیطی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و محیطی را جستجو می کنید که به دنبال فردی مثل شما باشد تا بتوانید برای یکدیگر مناسب باشید! به هر حال ، شما فقط یک شغل نمی خواهید ، بلکه شغلی است که از آن لذت خواهید برد و در آن شکوفا خواهید شد.

 

تجربه شخصی من :

من به دنبال استخدام کافی شاپ در منطقه ام بودم ، و یکی از آنها به نظر می رسد که نیازی به باریستای با تجربه ندارد (هورا!) در عوض ، آنها گفتند که آموزش می دهند و بر خواستن نگرش و شخصیت عالی تأکید کردند. فوراً فهمیدم که این مورد خاصی است. ارائه آموزش نشان داد که آنها مایل به سرمایه گذاری روی مردم هستند و من می خواستم رشد کنم و به چنین محیطی بازگردم. ویژگیهای شخصیتی که آنها ذکر کردند نیز ویژگی هایی بودند که برای من مهم هستند - بنابراین مناسب است.

 

کارامل ماکیاتو من را ساخت

اگر ماکیاتو کارامل برای شما کمی عجیب به نظر می رسد ، به این دلیل است که توسط من ساخته شده است ، و برای من! هنوز روی آن هنر لاته کار می کنم (سخت تر از آن است که به نظر می رسد) ، و این نزدیک ترین کاری است که متناسب با علاقم انجام داده ام.

داستان های خود را درباره ورود به صنعت قهوه دریابید و حتی  بازخورد و راهنمایی های خود را برای کمک به سایر باریستاهای مشتاق به تبادل بگذارید.