تنها راه بهره مندی بدن شما از آب لیمو

میوه مرکبات همه کاره

لیمو همه کاره ترین مرکبات و هک نهایی سلامتی است. نوشیدن یک لیوان آب گرم با آب لیمو هر روز صبح فواید زیادی برای سلامتی دارد. از جوان سازی پوست تا تقویت سیستم ایمنی بدن ، این نوشیدنی آنست که حتی افراد مشهور به آن قسم می خورند.

طعم طراوت لیمو آن را به محبوب ترین انتخاب برای طعم دادن به بسیاری از دستور العمل ها تبدیل می کند. جدا از این ، به دلیل سایر مواد مغذی ، آب لیمو کالری کمی دارد و نوشیدنی کم قندی ایجاد می کند. افزودن این نوشیدنی به برنامه روزانه برای شما مفید خواهد بود.

شما را هیدراته نگه می دارد

کم آبی بدن یک مشکل شایع در بین تمام گروه های سنی است. به زنان توصیه می شود روزانه حدود 2.7 لیتر آب مصرف کنند و برای آقایان این میزان آب 3.7 لیتر در روز است. این مقدار شامل آب از تمام مواد غذایی و نوشیدنی های ترکیبی است. اگر دوست ندارید اینقدر آب بنوشید می توانید آب لیمو داشته باشید. آب لیمو آب را خوش طعم تر کرده و به شما در داشتن مایعات بیشتر کمک می کند.

 

 منبع خوبی از ویتامین

که یک آنتی اکسیدان قوی است و به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر آب نصف لیمو را در یک لیوان آب  بنوشید ، خشکی بدن روزانه شما را برآورده می کند. مصرف هر روز آب لیمو از خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

 

به کاهش وزن کمک می کند

به دلیل وجود فیبر پکتین ، داشتن یک لیوان آب لیمو اشتهای شما را سرکوب می کند. هوس کمتری برای غذا و مواد قندی خواهید داشت. بنابراین اگر می خواهید بهره ببرید ، بطری نوشابه خود را با یک لیوان آب لیمو جایگزین کنید.

 

کیفیت پوست را بهبود می بخشد

از چروک شدن پوست ، خشک شدن پوست ، پیری پوست و آسیب دیدن خورشید جلوگیری می کند. لیمو از بدن شما سم زدایی کرده و درخشندگی پوست را حفظ می کند. آب لیمو را در رژیم خود بگنجانید احساس شادابی و جوان شدن خواهید کرد.

 

از هضم غذا پشتیبانی می کند

بهتر است هنگامی که از یبوست رنج می برید در برنامه خود  آب لیمو داشته باشید. جدا از این ، لیمو یک ماده غذایی قلیایی قدرتمند است معده را متعادل کرده و از سوزش معده جلوگیری می کند.

 

نفس را تازه می کند

اگر شخصی هستید که اغلب نگران بوی بد دهان خود هستید ، پس آب لیمو را امتحان کنید تا از شر آن خلاص شوید. بعد از غذا یک لیوان آب گرم لیمو میل کنید تا از بوی بد دهان و اولین مورد در صبح جلوگیری کنید. آب لیمو از خشکی دهان جلوگیری کرده و بزاق را تحریک می کند ، که دلیل اصلی بوی بد دهان ناشی از باکتری است.

 

 از سنگ کلیه جلوگیری می کند

اسید سیتریک موجود در لیمو به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند. نوشیدن لیموناد یک روش موثر برای از بین بردن سنگ کلیه است. لیمو حاوی سیترات است که از تشکیل سنگ جلوگیری می کند. سیترات همچنین می تواند سنگهای کوچکی را که به راحتی از بدن خارج می شوند ، بشکند.