تهدید مهلک فصلی ویروس کرونا

اکنون زمان آرامش نیست

زندگی در قرنطینه و عدم اطمینان که کرونا ویروس به زندگی ما وارد کرده است برای همه دشوار بوده است همه ما از این فرصت برای بازگشت به یک زندگی عادی تر استقبال کرده ایم اما افزایش مجدد موارد پس از کاهش قرنطینه در بسیاری از کشورها به ما نشان می دهد که این همه گیری به هیچ وجه پایان نیافته است باید به خاطر داشته باشیم که اکنون زمان آرامش و ریسک پذیری نیست.

دولت های سراسر جهان رویکردهای متفاوتی را برای پاسخ به این همه گیری اتخاذ کرده اند ، اما اقدامات فاصله گذاری اجتماعی یک عامل مشترک برای همه بوده است به این دلیل است که این یکی از قوی ترین ابزارهایی است که ما در جلوگیری از انتقال این بیماری داریم. هرچه با افراد کمتری ارتباط برقرار کنیم ، احتمال انتشار ویروس کمتر است این یک استراتژی موفق برای کاهش تعداد موارد بوده است.

با این حال ، شایان ذکر است که در 4 ژوئیه ، هنگامی که اکثر مغازه ها ، میخانه ها و رستوران ها در بریتانیا بازگشایی شدند ، تعداد روزانه موارد جدید گزارش شده در سراسر جهان هنوز 205،610 بود و این تعداد همچنان در حال افزایش است - این 266،864 در روز انتشار یافته است.

در حالی که موارد جدیدی در حال ظهور است ، هنوز خطر انتقال وجود دارد. افرادی که ریسک بیشتری می کنند به این معنی است که تعداد موارد بیشتر از زمانی است که ما اقدامات سختگیرانه تری را انجام می دادیم.

 

آماده شدن برای موج دوم

در حال حاضر توافق گسترده ای در جامعه علمی وجود دارد که موج دوم خواهد آمد با هوای سردتر و حمله فصلی عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا همزمان می شود.

اما شدت برخورد موج دوم خارج از کنترل ماست اگر همه ما در حال حاضر بیشتر مراقب اقدامات خود باشیم ، تعداد موارد و مرگ و میرهایی را که در ماه های آینده رخ می دهد و بار خدمات درمانی را کاهش می دهیم.

من یک میکروبیولوژیست هستم - تخصص من در مورد نحوه زندگی میکروب های خطرناک از جمله ویروس ها در فضاهای داخلی است من مدت زمان زیادی روی کرونا ویروس کار می کنم و خطرات آن را درک می کنم.

من هم یک انسان هستم. دلم برای دیدن دوستان و خانواده ام تنگ شده است. من نگران این هستم که پیشرفت پسر من دچار مشکل شود زیرا او با دوستان خود ارتباط برقرار نمی کند و روابط اجتماعی در مدرسه را از دست داده است. دلم برای سفر و غذا خوردن بیرون تنگ شده است اما می دانم که اگر آرام باشم ، ممکن است خود و دیگران را در معرض این ویروس قرار دهم من حاضر نیستم از شانس خود در مورد کرونا استفاده کنم.

بله ، برای اکثر مردم این بیماری خفیف است ، اما می تواند شدید باشد و نمی توان فهمید که زمان زیادی چه مسیری را طی خواهد کرد.

اطلاعات ما در مورد نحوه رفتار و انتشار این ویروس هر روز در حال افزایش است و در نتیجه توصیه های دولت طی چند ماه گذشته تکامل یافته است. ما می دانیم که افراد آلوده می توانند قبل از نشان دادن علائم ویروس را منتقل کنند و بسیاری از افرادی که این ویروس رادر بدنشان دارند اما هیچ علامتی ندارند می توانند آن را به دیگران منتقل کنند. این امر احتمال انتشار ویروس را در بین مردم افزایش می دهد.

ما همچنین می دانیم که اکثر رویدادهای انتقال در داخل خانه اتفاق می افتد ، بنابراین بهتر است در خارج از خانه ملاقات کنید. در ابتدای همه گیری شواهد کمی مبنی بر انتقال ویروس از طریق قطرات ریز معلق در هوا وجود داشت ، اما اکنون این امکان مشخص است به این معنی که ماسک  زدن صورت از شما و دیگران محافظت می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سلول های مجاری بینی شما بیشترین مستعد ابتلا به ویروس هستند ، بنابراین مطمئن شوید که بینی خود را پوشانده اید.

کاملاً واضح است که ویروس از بین نمی رود ، هرچقدر هم که ما بخواهیم. هرچه بیشتر مراقبت و خویشتنداری نشان دهیم ، احتمال موج ویران کننده دیگری از موارد که خدمات بهداشتی را فلج کرده و منجر به از دست رفتن هزاران نفر دیگر شود ، کمتر می کند.

 

قبل از اینکه به دفتر ، مغازه ها یا رستوران و کافه بروید ، فکر کنید آیا باید ریسک کنید. آیا واقعا ارزشش را دارد؟