تهیه دسر دوست داشتنی باترکرم

این کیک با شکلات انگشتی می تواند مرکز اصلی جشن تولد باشد و تهیه آن بسیار آسان است.

این کیک انگشتی شکلاتی خوشمزه برای شش تا هشت نفر سرو می شود و پخت آن فقط 25 دقیقه و آماده سازی آن 30 دقیقه طول می کشد انگشتان شکلات ، دسر دوست داشتنی برای پر کردن کیک شما با بسیاری از خوراک های شکلاتی ایجاد می کنند.

ما این کیک را با مخلوطی از خوراک های شکلات  تزئین کرده ایم ، اما شما آن را برای شخص خاصی تهیه می کنید و می توانید آن را با غذاهای مورد علاقه خود پر کنید انواع توت های تازه ، شکلات سفید ، یا حتی شیرینی های ژله ای به خوبی کار می کنند.

این کیک با یک لایه نوتلا پوشانده شده است اما می توانید آن را جایگزین شیر ، شکلات آب شده تیره یا سفید یا باترکرم شکلاتی کنید.

 

نحوه تهیه کیک انگشتان شکلاتی

موارد مورد نیاز :

200 گرم کره

200 گرم شکر

4 تخم مرغ متوسط

150 گرم آرد مخصوص

50 گرم پودر کاکائو

بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری

 

برای تزئین و پر کردن دسر :

نوتلا

شکلات

 

طرز تهیه کیک شکلات انگشتی :

مرحله 1

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد ، از قبل چرب کرده و قالب های کیک 2 * 20 سانتی متری را با کاغذ روغنی چرب کنید همه مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید و با یک همزن دستی برقی بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله 2

پس از ترکیب شدن ، قالب های کیک را بریزید تا مطمئن شوید که تا حد امکان یکنواخت هستند. به مدت 20-25 دقیقه در فر بپزید .

 

پوشاندن کیک انگشتی شکلاتی با نوتلا

مرحله 3

پس از پخت ، کیک ها را روی قفسه سیمی بچرخانید و بگذارید کمی خنک شوند کیک پایه را روی یک بشقاب سرو بریزید. نوتلا را روی کیک پایه بریزید سپس دو کیک را با هم ساندویچ کنید.

 

مرحله 4

بقیه نوتلا را با استفاده از کاردک روی سطح کیک بمالید و به طور مساوی پهن کنید و اجازه دهید از کناره های آن چکه کند. هر گونه شکلات اضافی را با یک دستمال مرطوب گرم روی بشقاب پاک کنید و بشقاب را به همان ترتیب بچرخانید.

 

قرار دادن انگشتان شکلات در اطراف کیک

مرحله 5

انگشتان شکلات را به بیرون بچسبانید و وسط هر انگشت شکلات را محکم فشار دهید تا درست بچسبد. ترفند این است که اجازه دهید کف انگشت شکلاتی روی بشقاب بماند و وسط آن به کیک بچسبد کیک را به یک طرف بگذارید تا انگشتان شکلات بچسبند. در همین حال ، تصمیم بگیرید که از کدام شیرینی برای پر کردن آن استفاده می کنید.

 

پخش شیرینی روی کیک شکلاتی

مرحله 6

شیرینی ها را روی کیک پراکنده کرده و روی هم بچینید این کیک را در یخچال نگه دارید تا آماده سرو شود.

 

 

این کیک انگشتی شکلاتی را می توانید در یخچال تا زمان سرو نگهداری کنید و بهتر است در روز میل شود. در صورت باقی مانده آنها را دربسته تا 3 روز نگهداری کنید.