تهیه کیک گلکسی موس با لعاب آینه

کیک کهکشان با لعاب آینه ای

کیک های گلکسی موس تقریباً خیلی زیبا هستند ! کیک های کوچک موس شکلاتی روی پایه براونی با لعاب آینه ای براق پوشیده شده اند که مانند کهکشان می چرخند آنها آثار هنری خوشمزه و خوراکی هستند.

باورم نمی شود که اینقدر طول کشیده است که دستم را در کیک لعاب آینه امتحان کنم! من احساس می کنم که حدود یک دهه است که آنها را در فید اینستاگرام خود می بینم ، اگرچه احتمالاً فقط در یک سال گذشته محبوب شده اند.

اگر با لعاب آینه آشنایی ندارید ، این یک لعاب شکلات سفید ساخته شده با ژلاتین است که روی کیک ها ریخته می شود - معمولاً موس یا سایر دسرهای نرم قالب خورده است تا ظاهری بسیار براق مانند سطح آینه به آنها بدهد.

شما می توانید با اضافه کردن رنگ های مختلف ، ریختن الگوها یا خراشیدن سطح کیک به روش های مختلف ، جلوه های جالب بسیاری را با لعاب آینه انجام دهید. شما می توانید ترک ، تار عنکبوت ، جلوه های رنگی و موارد دیگر ایجاد کنید. برای اولین چرخش دور خود با لعاب آینه ، تصمیم گرفتم به موضوع کوچکی بپردازم:

این دستورالعمل مراحل زیادی دارد زیرا 3 مرحله و جز مختلف وجود دارد: پایه براونی ، موس شکلاتی و لعاب آینه. می توانید از براونی های خانگی صرف نظر کنید و مستقیماً به سراغ مخلوط جعبه بروید ، اما با این وجود زمان زیادی در آشپزخانه صرف خواهد شد.

خبر خوب این است: لعاب آینه به راحتی ساخته می شود ، ریختن و استفاده از آن آسان است (چه تعجب آور بود!) ، و دارای بسیار حال خوب در زندگی واقعی است.

موس شکلاتی در واقع به نوعی یک نوع تقلب از موس است - هیچ تخم مرغی در آن درگیر نیست. در عوض ، از ژلاتین برای ایجاد ثبات در موس استفاده می کنیم  و من آن را با کرم شکلات کارامل طعم دار کردم ، که - شاید بتوانم بگویم - فقط می توانم با نی بنوشم ، خیلی دوستش دارم. من در دستورالعمل آماده خیلی از طعم کارامل بدست نیاوردم ، اما قطعاً باعث افزایش طعم شکلات شد.

بنابراین اگر طعم کارامل شکلات را پیدا نکردید می توانید از یکی دیگر استفاده کنید می توانید به جای آن در کرم خامه سنگین استفاده کنید.

من می دانستم که این کیک به شدت شکلاتی خواهد بود ، بنابراین تصمیم گرفتم کیک های کوچک موس ، چه برای کنترل بخش ها و چه برای ضریب نازک سازی ، درست کنم.

من از قالب سیلیکونی برای شکل دادن به دسرها استفاده کردم. (برای تهیه 10 کیکی که این دستور پخت تولید می کند ، به 2 عدد نیاز دارید.) نیازی به استفاده از این کیک نیست ، اما من مطمئناً قالبی را انتخاب می کنم که به اندازه کافی عمیق باشد تا هم موس و هم براونی را نگه دارد ، از داخل صاف باشد ، قسمت بالای موس بافتی ایجاد نمی کند که جلوه آینه را خراب کند و آنقدر بزرگ است که می تواند دسری تولید کند که به خودی خود راضی کننده باشد.

لعاب آینه ترسناک به نظر می رسد باور کنید اینطور نیست ، ترس از اینکه پروژه طولانی باشد و به احتمال زیاد کف آشپزخانه من را با لعاب ژلاتین چسبناک پوشانده شود لعاب آینه واقعاً کار سختی نیست!

من با موضوع کهکشان کاملاً سرگرم شدم و کیک های کوچک موس خود را با انبوهی از رنگهای سرمه ای ، سرخ ، بنفش ، صورتی و سفید (که احتمالاً رنگی تر از راه شیری هستند ، بیایید واقعی باشیم) تزئین کردم. آنها را با یک ستاره نقره ای خوراکی به کار جلوه بدهید آنها مانند کارهای هنری مینیاتوری به نظر می رسیدند آثار هنری کاملاً خوراکی ، کاملاً خوشمزه.

 

نکات موفقیت

از شکلات سفید واقعی استفاده کنید! متاسفم ، من می دانم که قیمت آن بسیار گران است ، اما شما واقعاً نمی خواهید ارزان قیمت استفاده کنید و از "چیپس سفید" برای این مورد استفاده کنید. روغن هسته خرما یا سایر چربی های جایگزین موجود در چیپس سفید مانند کره واقعی کاکائو رفتار نمی کند. (طعم آن نیز خوب نیست!) بنابراین می توانید به دنبال چیپس شکلات سفید تهیه شده با کره کاکائو باشید ، یا تخته های شکلات سفید واقعی بخرید و آنها را خرد کنید.

 در هنگام قالب گیری موس کیک ها را حداقل 2 ساعت در فریزر بگذارید ، اما بدانید که بسته به فریزر خاص شما ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. موس کاملاً یخ زده از قالب خارج می شود و موس نرم با ترکش کمی از لبه ها این بافت خشن برای لعاب آینه مناسب نیست. بعد از لغو فرم ، آنها را دوباره در فریزر قرار دهید تا وقتی لعاب می کنید سرد شوند! باید به شکل ی موس نرم و یکدست  شوند.

 

کیک موس گلکسی

کیک های گلکسی موس تقریباً خیلی زیبا هستند کیک های کوچک موس شکلاتی روی پایه براونی با لعاب آینه ای براق پوشیده شده اند که مانند کهکشان می چرخند.

توجه داشته باشید که در این دستور العمل دوره های طولانی وجود دارد ، بنابراین باید مطمئن شوید که زمان کافی برای تهیه همه چیز را به خود اختصاص می دهید. برای صرفه جویی در چند مرحله ، می توانید از مخلوط براونی جعبه ای به جای مخلوط خانگی ارائه شده استفاده کنید. یک نکته آخر: مقداری لعاب اضافی خواهید داشت ، بنابراین در نظر داشته باشید که آن را ذخیره کنید و ظرف یک هفته یا همین حدود روی دسر دیگری استفاده کنید!

مواد مورد نیاز براونی :

کره بدون نمک 6 اونس

شکلات نیمه شیرین 8 اونسی ، خرد شده

2 تخم مرغ بزرگ

2 قاشق چایخوری پودر اسپرسو فوری ، اختیاری

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

شکر دانه ریز 5 اونس ، ، (3.4 فنجان)

اونس آرد همه منظوره ، (1.2 فنجان)

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

 یک دوم قاشق چایخوری نمک

 

 

برای موس شکلات

شکلات نیمه شیرین ، خرد شده (1 پیمانه فنجان یا می تواند جای چیپس شکلات را بگیرد)

سه چهارم فنجان خامه ای کارامل شکلاتی

نمک

1 بسته ژلاتین پودر نشده طعم دار ، ، (1.4 اونس)

2 قاشق غذاخوری آب

1 فنجان خامه سنگین

 

 

برای لعاب شیشه ای :

بسته ژلاتین پودر نشده طعم دار ، (3.4 اونس)

9 اونس آب ، تقسیم استفاده

شکر خورد شده ، (1 ½ فنجان)

شیر تغلیظ شده (1.2 قوطی استاندارد 14 اونس)

شکلات سفید واقعی ، شکلات خرد شده یا شکلات سفید 12 اونس

رنگ خوراکی ژل ، (من از رنگ آبی ، آبی آسمانی ، بنفش برقی ، صورتی برقی ، سفید روشن استفاده کردم)

 

 

دستورالعمل ها

آماده سازی براونی :

یک ظرف پخت را با فویل بچرخانید ، و فویل را با اسپری پخت و پز نچسب بپاشید فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

کره و شکلات نیمه شیرین خرد شده را در یک کاسه بزرگ و بدون مایکروویو ترکیب کنید. آنها را به ترتیب 30 ثانیه ذوب کرده و پس از هر 30 ثانیه هم بزنید تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید. پس از ذوب شدن و صاف شدن ، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود.

سپس اسپرسو فوری ، وانیل و شکر دانه ریز را مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که بافت صاف و ضخیم شود و خمیر آن مانند پودینگ براق شود. در آخر ، آرد ، بکینگ پودر و نمک را اضافه کرده و با کفگیر به آرامی هم بزنید تا هیچ ردی از آرد باقی نماند.

خمیر را در ظرف آماده شده خراشیده و به صورت یکدست صاف کنید. براونی ها را به مدت 15 دقیقه بپزید ، سپس ظرف را از اجاق برداشته و به آرامی روی پیشخوان بزنید تا حباب های هوا آزاد شود. آن را به اجاق برگردانید و 5 دقیقه دیگر بپزید ، یا تا زمانی که یک خلال دندان وارد شده در وسط آن شود و فقط چند خرده مرطوب به آن متصل شود.

بگذارید براونی ها کاملاً خنک شوند ، سپس از یک برش دایره ای برای برش دایره براونی استفاده کنید. اگر قسمت های بالای براونی ها ناهموار است ، به آرامی روی آنها فشار دهید تا صاف شوند.

دایره های براونی را روی یک صفحه پخت شده قرار دهید و آنها را منجمد کنید تا آماده استفاده شود.

 

ساخت موس شکلات :

شکلات خرد شده ، خامه و نمک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. مایکروویو را به ترتیب 30 ثانیه افزایش دهید ، هر 30 ثانیه تنظیم کنید ، تا شکلات ذوب شود و مخلوط نرم شود بگذارید تا خنک شود تا کمی گرم شود با دمای اتاق ، گاهی اوقات هم بزنید.

در حالی که منتظر خنک شدن مخلوط شکلات هستید ، ژلاتین را آماده کنید. ژلاتین و آب سرد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید تا ژلاتین آب را جذب کند.

باقیمانده 1 فنجان خامه سنگین را محکم بزنید و برای لحظه ای کنار بگذارید.

وقتی شکلات در دمای اتاق است! ظرف ژلاتین را به مدت 10-12 ثانیه مایکروویو کنید ، تا ذوب شود. مخلوط ژلاتین و شکلات ذوب شده را با هم مخلوط کنید.

نیمی از خامه زده شده را درون شکلات بریزید و بعد از آنکه مخلوط شد ، به آرامی باقیمانده خامه فرم گرفته را بریزید.

مطمئن شوید قالب های سیلیکونی شما تمیز و خشک هستند. با استفاده از یک قاشق بزرگ حفره های نیم کره را پر کنید و تقریباً نیم اینچ فضا در قسمت بالا بگذارید. هنگامی که قاشق را پر می کنید به اطراف حرکت دهید تا اطمینان حاصل کنید که موس به طور یکنواخت توزیع شده است و هیچ فضای هوا وجود ندارد که بعدا نشان داده شود.

یک دور براونی یخ زده را بردارید و آن را بالای موس فشار دهید ، محکم فشار دهید تا موس در اطراف کناره های براونی بالا بیاید. با استفاده از کاردک لبه ها را صاف کنید تا کاملا تمیز شوند.

قالب های سیلیکون را روی یک ظرف پخت قرار دهید و حداقل 2 ساعت منجمد کنید ، تا خیلی سفت شود.

پس از یخ زدگی ، قالب را جدا کرده و هر دسر را روی یک دایره کوچک مقوایی قرار دهید - این باعث می شود بعداً انتقال آنها راحت تر شود. آنها را در فریزر نگه دارید تا زمانی که آماده لعاب دادن آنها باشید.

 

ایجاد لعاب آینه :

ژلاتین و 4 اونس (1.2 فنجان) آب سرد را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید تا ژلاتین آب را جذب کند.

اونس باقیمانده آب ، شکر و شیر تغلیظ شده را در یک قابلمه متوسط ​​ترکیب کرده و ظرف را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط را بگذارید تا دم بکشد.

هنگامی که به طور مرتب در حال جوش خوردن است ، آن را از روی حرارت برداشته و ژلاتین را اضافه کنید دیگر نیازی به ذوب شدن ژلاتین نیست ژلاتین را در حدی که گرما از ظرف حل شود ، هم بزنید تا کاملاً تلفیقی شود چند قطعه کوچک ژلاتین خوب است

شکلات سفید را به ظرف اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا شکلات نرم شود. اگر مخلوط کن غوطه وری دارید ، بهتر است از آن استفاده کنید - فقط آن را درست در ظرف بچسبانید و مخلوط کنید تا شکلات ذوب شود و مخلوط خیلی نرم شود. در غیر اینصورت ، می توانید همه چیز را با هم مخلوط کنید ، فقط سعی کنید از سوت زدن شدید مخلوط کن که باعث ایجاد حباب های هوا می شود ، جلوگیری کنید.

لعاب خود را به تعداد کاسه هایی که می خواهید تقسیم کنید آماده کنید به نظر من راحت تر است که چند "رنگ پایه" بزرگتر داشته باشید و چند "رنگ فرعی" که قسمت کوچکتر هستند. من با استفاده از آبی آسمانی ، آبی سلطنتی ، و مخلوطی از رویال آبی رنگ پایه درست کردم. من با استفاده از بنفش برقی ، صورتی برقی و سفید رنگ فوق العاده درست کردم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که چند قطره رنگ غذا را در هر کاسه لعاب بزنید.

اجازه دهید کاسه ها خنک شوند تا در حدود 95 فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) خنک شوند. دماسنج فوری خوانده شده ساده ترین راه برای بررسی این مسئله است ، اما اگر آن را ندارید ، باید به سختی روی نوک انگشت شما گرم شود و به اندازه کافی ضخیم باشد تا بتواند آن را پوشش دهد. کاسه ها را بگذارید خنک شوند.

کیک های موس را از فریزر بردارید. برای تمیز کردن آسان ، یک ورق پخت را با کاغذ پوست یا موم بپوشانید ، و روی ظرف ها و فنجان های کوچک را برای کیک های موس تنظیم کنید تا روی آن تعادل برقرار شود - سعی کنید از آنهایی که کوچکتر از پایه کیک ها هستند استفاده کنید ، بنابراین لعاب می تواند به صورت تمیز چک کنید.

در یک کاسه جدید ، تقریباً 1.3 فنجان یکی از رنگهای اصلی لعاب خود را بریزید ، سپس قسمت بالای آن را با چند رنگ دیگر بچرخانید - اینجا قافیه و دلیل وجود ندارد ، بنابراین دست به ابتکار بزنید ! بعد از اضافه کردن تمام رنگ های مورد نظر خود ، مختصراً آن را به هم بزنید تا همه چیز را باهم بچرخانید ، اما زیاد نچرخانید و رنگ ها را گل آلود نکنید! این کاسه لعاب را بردارید و آن را روی یکی از کیک ها بریزید و دور آن را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه طرف آن پوشیده شده است. اجازه دهید لعاب کیک را به ورق پخت بچکاند.

اگر به سرعت می چکد و لایه بسیار نازکی است ، بسیار گرم است و باید چند درجه دیگر خنک شود. اگر گل آلود باشد و به کیک بچسبد و به سختی چکه کند ، خیلی خنک است. می توانید کاسه های لعاب را به طور مختصر در مایکروویو گرم کنید (هر کدام را با 8-10 ثانیه شروع کنید) و هم بزنید تا دوباره سیال شوند و در صورت لزوم قرار دادن کیک ها ، مجدداً گرم کنید.

مراحل چرخش و لعاب دادن را با بقیه کیک ها تکرار کنید. جالب است که به همه آنها طرح های مختلف رنگی بدهید تا هر کدام منحصر به فرد به نظر برسند. در صورت تمایل ، کیک ها را با یک مخلوط آب پاش ستاره نقره ای خوراکی تمام کنید. (هر لعاب باقیمانده را می توان ظرف مدت حدود یک هفته ذخیره کرد و روی کیک دیگری استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که با بسته بندی پلاستیکی محکم پوشیده بماند تا  خشک نشود.)

بگذارید کیک ها حدود 15 دقیقه بمانند تا لعاب دار نیم حالت شود و سپس آنها را به بشقاب های کوچک منتقل کنید. 10-15 دقیقه اضافی خنک شود تا لعاب کامل پر شود.

من در واقع ترجیح می دهم اینها را هنگامی که به دمای اتاق نزدیکتر هستند بخورم ، بنابراین ترجیح همیشه این نیست ، آنچه را که بیشتر به آن علاقه دارید انجام دهید و لذت ببرید.