جوانب مثبت و منفی باز کردن محل فروش رستوران در فودکورت

افتتاحیه یک فروشگاه رستوران در فودکورت

با ارائه فضای کافی به چندین قالب رستوران ، فودکورت ها به بخشی جدایی ناپذیر از صنایع غذایی و آشامیدنی تبدیل شده اند. این فضاهای بزرگ مقصد مناسبی برای مراجعه کنندگان ، خریداران ، مسافران و ... است که گزینه های زیادی برای غذا و نوشیدنی به آنها ارائه می دهد. فودکورت ها که در مراکز خرید ، فرودگاه ها یا تحولات مستقل واقع شده اند ، در میان جمعیت جوان محبوب هستند. به طور معمول ، فودکورت هایی که حداقل کیوسک و پیشخوان مواد غذایی دارند از دید بهتری برخوردار هستند. تغییر منافع مشتری و نیاز به مبارزه با رقابت فزاینده در تجارت مستقل رستوران یکی از مهمترین عوامل ورود رستوران به فضای فودکورت بوده است اگرچه کسب و کار رستوران شما در فودکورت ها فواید زیادی دارد ، اما اشکالات بسیاری نیز وجود دارد.

 

در اینجا نکات مثبت و منفی گشایش محل فروش رستوران در فودکورت آورده شده است که به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد کارکرد رستوران از فودکورت کمک می کند.

مزایای افتتاحیه فروش یک رستوران در فودکورت

فودکورت ها برای مشتریان مورد توجه هستند زیرا گزینه های متنوعی از غذا را با قیمت متوسط ارائه می دهند. آنها بیشتر فضای بازار را به خود جلب می کنند که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جلب می کند. علاوه بر این ، فودکورت ها وسیع و مجهز به خیابان های سرگرمی هستند. آنها حتی در روزهای آرام و بی صدا جو پرنشاطی را ارائه می دهند و بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی امروزه جمعیت شهری را تشکیل می دهند.

 

هزینه عملیاتی پایین: منوهای رستوران ها در فودکورت ها به طور کلی کمتر هستند و بیشتر به صورت منوی دیجیتال به صرفه می باشند و هزینه های عملیاتی آنها نیز کمتر است. افتتاح محل فروش رستوران در فودکورت به سرمایه کمتری نیاز دارد. هزینه نگهداری فضای اجاره ای به طور مساوی در بین تمام رستوران های فعال در همان منطقه تقسیم می شود. هزینه های مربوط به افتتاح یک رستوران در فودکورت کمتر از رستوران های آجر و ملات است. از آنجایی که متصدیان فودکورت از فضاهای پذیرایی مراقبت می کنند ، تنظیم محیط رستوران یا هزینه های هنگفتی در زیرساخت ها هزینه ای نخواهد داشت. علاوه بر این ، اجاره مکان در فودکورت نسبت به اجاره فضای رستوران فیزیکی ، عمدتا در مناطق عالی مقرون به صرفه است.

 

قرار گرفتن در معرض: بدون هیچ گونه تلاش اضافی برای بازاریابی ، فودکورت ها مشتریانی را که قبلاً در فضاهای خرده فروشی حضور دارند ، درگیر و جذب می کنند. آنها می توانند یکی از بهترین سیستم عامل ها برای قرار گرفتن در معرض باور نکردنی رستوران ها باشند. اگر در مورد ورود به تجارت مستقل رستوران مطمئن نیستید اما تمایل شدید به آزمایش مفهوم رستوران خود دارید ، فودکورت ها بسترهای امن تری برای جستجو هستند. فودکورت ها زمینه مناسبی را برای رستوران های دارای ویترین فروشگاه فیزیکی فراهم می کنند تا با ورود به فضای خرده فروشی مشترک ، مشتری خود را گسترش دهند. این همچنین یک بستر عالی برای افزایش فروش کلی است.

 

هزینه های پایین کار: از آنجا که فضای تهیه شده برای هر مارک رستوران در فودکورت ها به طور کلی از رستوران های مستقل کمتر است ، نیاز پرسنل نیز کمتر است. سلف سرویس در فودکورت نیاز نیروی انسانی برای اپراتورها را کاهش می دهد. بدون سرور و کمترین تعامل ، خدمات در فودکورت فقط به مدیریت سفارش سریع و تحویل سریعتر با منو دیجیتال نیاز دارد. هنگامی که با یک رستوران کامل سرویس مقایسه می شود ، تعداد کارکنان یک رستوران فودکورت فقط به افرادی که سفارش می دهند و مواد غذایی را تهیه می کنند کاهش می یابد. بهره برداری از رستوران در فودکورت به طور قابل توجهی مدیریت کارکنان را بهینه کرده و هزینه های کارگری را کاهش می دهد.

 

معایب افتتاحیه فروشگاه رستوران در فودکورت

بدون محدودیت برای شخصی سازی: محیط نقش مهمی در منحصر به فرد کردن تجربه مشتری از رستوران دارد. با این حال ، فودکورت ها دامنه نمایش برند بصری شما را محدود می کند و تقریباً جایی برای شخصی سازی ندارد. بسیاری از رستوران هایی که کاملاً در تهیه یک غذای مجلل برای مشتریان خود کاملاً جالب هستند ، ممکن است احساس کنند که فضای کلی فودکورت با مارک رستوران مطابقت ندارد. چیدمان های ثابت صندلی ها ، فضاهای بسته و عدم توانایی در جلب رضایت مشتری با خدمات و فضای استثنایی ، جذابیت برند را بیشتر کاهش می دهد.

 

رقابت سخت: تقسیم فضای مشترک با ده ها رستوران منجر به رقابت بیشتر می شود. مشاغل ارائه شده به مخاطبان یکسانی که محصولات متنوعی را ارائه می دهند ، ممکن است به دلیل حضور رقبا ، دائماً  در تجارت خود ترس داشته باشند. مشتریان گزینه های متنوعی برای انتخاب دارند و ممکن است مارک دیگری بر اساس محصول یا قیمت گذاری آن انتخاب کنند. این امر به طور قابل توجهی بر میزان فروش کلی یک رستوران در همان فضایی که سایر رستوران ها پذیرای همان مشتریان هستند تأثیر می گذارد. رستوران هایی که از گزینه های منحصر به فرد غذا استفاده می کنند نیز باید با سازگاری با جدیدترین روندها ، سلیقه مشتری و ارائه قیمت گذاری مبتنی بر ارزش کنار بیایند تا بتوانند رقابت را متوقف کنند.

 

حجم کم: حجم تجارت بیشتر رستوران های فعال در فودکورت کمتر است. حتی عالی ترین مکان یک فودکورت ممکن است قادر به تولید حجم بیشتری از یک رستوران مستقل موفق نباشد. حاشیه سود در فودکورت ها به دلیل کم بودن هزینه های عملیاتی بیشتر است.

اگرچه مشاهده شده است که فضاهای فودکورت رستوران های بیشتری را به خود جذب می کند ، اما افتتاح یک رستوران در فودکورت کاملاً به نتیجه شما بستگی دارد. علاوه بر این ، افتتاح یک رستوران در فودکورت منطقی تر خواهد بود اگر بتواند برای تجارت رستوران شما سودآوری ایجاد کند. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید تجارت رستوران خود را به فودکورت برسانید ، این مزایا و معایب افتتاح یک رستوران در فودکورت را در نظر بگیرید.