خلاصه اجرایی نمای بلاک چین

فناوری بلاک چین توضیح داده شده است - خلاصه ای اجرایی

محققان و تکنسین ها به طور یکسان در مورد این موضوع صحبت می کنند که چگونه فناوری بلاک چین بزرگترین مورد بعدی در صنایع از امور مالی تا خرده فروشی و حتی مراقبت های بهداشتی است. به گفته گارتنر ، سوالات مشتریان آنها در زمینه بلاک چین و موضوعات مرتبط از آگوست 2015 چهار برابر شده است. در این مقاله سعی شده است خلاصه ای اجرایی در مورد اینکه فناوری بلاک چین چیست ، چگونه کار می کند و چرا فانتزی همه را به خود جلب کرده است ارائه شود.

اول از همه ، فناوری بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری زیرین ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. برخلاف پول فیزیکی ، پول نقد دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده با مشکلی بسیار واقعی به نام :

Double-Spending

مواجه هستند بگذارید توضیح دهم آن چیست. وقتی من عکس گربه ام را برای شما ایمیل می کنم ، یک نسخه از آن را برای شما ارسال می کنم و نه عکس اصلی خود را. با این حال ، هنگامی که من نیاز دارم برای شما پول آنلاین ارسال کنم ، به همان اندازه که دوست دارم یک نسخه از آن را برای شما ارسال کنم ، اگر واقعاً این کار را انجام دهم ایده بدی است! در مورد بیت کوین ، این خطر وجود داشت که دارنده می تواند نسخه های یک توکن بیت کوین مشابه را در معاملات مختلف ارسال کند ، که منجر به "دوبار خرج شدن" می شود.

 

فناوری بلاک چین به مقابله با مسائلی مانند هزینه مضاعف کمک می کند. ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد بلاک چین ، یک دفتر بزرگ توزیع شده است که سوابق تراکنش ها را ذخیره می کند. این "دفترچه" صدها بار در سراسر شبکه عمومی تکرار شده است ، بنابراین برای همه در دسترس است. هر بار که یک معامله رخ می دهد ، در همه این دفاتر تکراری به روز می شود ، بنابراین همه می توانند آن را ببینند.

 

هر بار که یک تراکنش جدید آغاز می شود ، یک بلوک با جزئیات معاملات ایجاد می شود و به تمام گره ها پخش می شود. هر بلوک دارای یک برچسب زمانی و اشاره به بلوک قبلی در زنجیره است تا به ایجاد توالی رویدادها کمک کند. هنگامی که صحت معامله مشخص شد ، آن بلاک به بلوک قبلی متصل می شود ، که به بلوک قبلی متصل می شود و زنجیره ای به نام بلاک چین ایجاد می کند. این زنجیره بلوک ها در کل شبکه تکرار شده و همه از نظر رمزنگاری ایمن شده اند که هک کردن آن را نه تنها چالش برانگیز ، بلکه تقریباً غیرممکن می سازد. من تقریباً غیرممکن می گویم زیرا حتی برای انجام چنین چیزی قدرت محاسباتی قابل توجهی لازم است.

در زمینه امنیت ، هم شفافیت سیستم و هم تغییرناپذیری داده های ذخیره شده در بلاک چین مطرح می شود. تغییرناپذیری در علوم کامپیوتر به چیزی اشاره دارد که نمی توان آن را تغییر داد. هنگامی که داده ها روی بلاک چین نوشته می شوند ، عملاً تغییرناپذیر می شوند این بدان معنا نیست که داده ها قابل تغییر نیستند - فقط به این معنی است که برای تغییر آن نیاز به تلاش و همکاری محاسباتی بسیار زیاد است و سپس پوشاندن آن بسیار مشکل خواهد بود.

 

تکامل به پیاده سازی های جدید و جایگزین

فناوری بلاک چین می تواند نه تنها برای یک ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین ، بلکه برای هر "دارایی" قابل ذخیره ، توزیع یا معامله - عناوین املاک ، موسیقی ، بیمه ، کالاهای فیزیکی و دارایی ها ، حتی داده های شما استفاده شود.

این فناوری پیامدهای بزرگی برای صنعت خدمات مالی نیز دارد. در پیاده سازی یک پایگاه داده غیر متمرکز یا یک ثبت عمومی مانند بلاک چین برای تأیید هویت همه طرفها ، دیگر لازم نیست معاملات ما به مدت سه روز "معلق" بماند. تسویه آنی خواهد بود زیرا معامله و تسویه همزمان با به روزرسانی دفتر کل اتفاق می افتد موارد استفاده از این قبیل زیاد است.

 

به گفته وی ، با گذراندن زندگی خود ، این ردپای خرده داده های دیجیتالی را پشت سر می گذاریم. سپس اینها جمع آوری شده و در نمای دیجیتالی ما ایجاد می شود - که متعلق به ما نیست! اگر بخواهیم داده های "مجازی" خود را پس بگیریم و کنترل کنیم که چه مقدار و به چه کسی داده ایم ، آیا این یک گام بزرگ در جهت کمک به ما در حفظ حریم خصوصی ما نخواهد بود؟

 

فناوری بلاک چین می تواند نحوه تبادل ارزش را بطور اساسی تغییر دهد و شاید به همین دلیل است که این امر توجه همه را به خود جلب کرده است. این هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما مطمئناً فناوری ای است که نویدبخش است و در آینده باید منتظر آن باشید.