راهگشایی ارز دیجیتال در رشد تجارت

چرا ارزهای دیجیتال محبوب می شوند؟

ویروس کرونا بسیاری از کشورها را مجبور به تسریع درمورد استفاده از ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی سنتی کرده است در سال 2020 شاهد رشد جمعی از کشورها هستیم که به دنبال روش های جدید پرداخت دیجیتال هستند که مقیاس پذیر و ارزان باشد. علاوه بر این ، با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ، اتریوم ، ریپل  این مسئله بیشتر آشکار می شود که ارزهای مجازی برای تغییر نحوه مدیریت امور مالی ما تعیین می شوند.

ارز دیجیتال چیست؟

اولاً ، لازم به ذکر است که اگرچه ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزپایه به طور معمول "یکسان" نامیده می شوند ، اما در واقع آنها متفاوت هستند! ارز رمزنگاری شده نوعی ارز دیجیتال است ، اما همه ارزهای دیجیتالی که ممکن است با آنها روبرو شوید لزوما رمزپایه نیستند.

به طور کلی ، ارز دیجیتال به ارزهایی گفته می شود که شکل فیزیکی نداشته و در عوض بصورت آنلاین ذخیره شوند. بدون دارایی فیزیکی مانند پول نقد یا کارت اعتباری ، ارزهای دیجیتال از طریق رایانه یا تلفن هوشمند قابل دسترسی هستند همچنین به احتمال زیاد با ارزش یک کالا مرتبط می شوند. به عنوان مثال ، برخی از ارزهای دیجیتال توسط کالاها و خدمات پشتیبانی می شوند. دولت های دیگر می توانند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

از طرف دیگر ارزهای رمزپایه ممکن است یک رمز دیجیتالی باشد - نمایش دیجیتالی ساده ارزش ارز می باشد و بعید است که توسط کالاها یا خدمات پشتیبان تهیه شود. به همین دلیل ، قیمت ارزهای رمزنگاری شده اغلب متغیر از جو بازار در نوسان است ، در حالی که سایر ارزهای دیجیتال اغلب کاربرد وسیع تری دارند و احتمال نوسانات عمده را کاهش می دهند ، اما همچنان امکان رشد بالقوه را دارند.

روش هایی که ارزهای دیجیتال برای تغییر زندگی ما تنظیم شده اند :

ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیاری از جنبه های زندگی ما را تغییر می دهند. در حالی که مفهوم جامعه بدون پول ممکن است زمانی واقعیتی دور از ذهن به نظر برسد - این کاملا واقعی تر می شود. در اینجا برخی از روشهای اصلی تنظیم ارزهای دیجیتال برای تغییر نحوه زندگی و تجارت ما آورده شده است.

 

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی :

بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان بحث در مورد چگونگی پیشرفت ملت هایشان در جهت تصویب نسخه دیجیتالی ارز را آغاز کرده اند. به عنوان مثال ، بانکهای مرکزی در سوئیس ، انگلیس ، کانادا ، ژاپن و منطقه یورو گروهی را ایجاد کرده اند که به بررسی چگونگی استفاده از ارزهای دیجیتال به ویژه بانکهای مرکزی برای منافع آنها می پردازد اساساً نسخه دیجیتالی شده پول یک ملت که می تواند توسط یک بانک مرکزی صادر شود. از 66 بانک مرکزی بررسی شده در سراسر جهان ، 20٪ از اینها گزارش داده اند که به دنبال اجرای آن تا سال 2026 هستند.

بانک ذخیره استرالیا (RBA) اخیراً به اطلاع رسیده که آنها سیستمی را آزمایش کرده اند که در آن بانک های تجاری از برای تسویه پرداخت های داخلی استفاده می کنند. این سیستم جدید توسط بانک هایی که امکان مبادله با را با دلار دیجیتال استرالیا دارند کار می کند سپس بانک ها می توانند در صورت لزوم این دلارها را به ارز استاندارد تبدیل کنند.

در حالی که ادغام ارزهای دیجیتال در چنین شرایطی معمولاً به آرامی پیشرفت می کند ، RBA نیز تحت تأثیر نیاز به شتاب دیجیتال در طی شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

مزایای ارزهای دیجیتال

هزینه های کمتر برای معاملات:

پردازش معاملات با استفاده از ارزهای دیجیتال معمولاً هزینه کمتری برای مشاغل و موسسات دارد. برخلاف بانک های سنتی که نیاز به نگهداری دفاتر فیزیکی ، گروه های بزرگ پرسنلی دارند و باید سایر هزینه های تجارت فیزیکی را نیز مدیریت کنند ، ارزهای دیجیتال کاملاً بصورت آنلاین کار می کنند و از این طریق نیاز به جبران هزینه های تجاری از طریق کارمزد معاملات را کاهش می دهند. برای مشاغل ، معاملات ارز دیجیتال هزینه کمتری دارند و کارآیی بیشتری دارند ، در حالی که از دیدگاه مصرف کننده ، این احتمال وجود دارد که هزینه های محصولات و خدمات متعاقباً کاهش یابد. برخی از ارزهای دیجیتال هزینه های صفر برای بازرگان و مصرف کننده دارند.

 

در دسترس :

ارزهای دیجیتال امکان دسترسی بیشتر کاربران را فراهم می کند و شامل درگیری مالی بیشتر در بین جمعیت است. کاربران نیازی به دسترسی فیزیکی به بانک یا حتی داشتن رایانه ندارند ، زیرا تمام فرایندها و معاملات حساب از طریق تلفن همراه شما امکان پذیر است.

 

کاهش جرایم اینترنتی :

همه ما نگران سرقت فیزیکی دارایی ها هستیم ، اما بسیاری از آنها اغلب عواقب شدید جرایم اینترنتی را تشخیص نمی دهند. سال به سال ، مردم در سراسر جهان تحت تأثیر فعالیت های جنایی سودجویی آنلاین قرار می گیرند - در نتیجه باعث تغییر در زندگی و مضراتی از جمله حملات باج افزار ، کلاهبرداری از طریق ایمیل و اینترنت و کلاهبرداری در هویت می شود. برخی از موارد شامل افرادی است که فکر می کردند برای پرداخت قبض یا حتی به یکی از اعضای خانواده خود پول منتقل می کنند تا خیلی دیر متوجه شوند که آنها قربانی جرایم اینترنتی شده اند و پول آنها به سادگی از بین رفته است.

با این وجود ارزهای دیجیتال اغلب براساس فناوری بلاکچین ساخته می شوند. از بلاکچین به دلیل افزایش امنیت و عملکرد غیر متمرکز کردن داده ها ستایش شده است ، که هک کردن سیستم های آن را تقریباً غیرممکن می کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال با استفاده از این فناوری ساخته شده اند و از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

گسترش افق دید و مشاغل :

بازارهای تجارت بین الملل همیشه یک بخش رشد بوده است که بسیاری از مشاغل سعی در عضویت در آن دارند. با کار از راه دور و کارگران قراردادی خارج از کشور بیشتر و بیشتر به کار روزمره تبدیل می شوند - نیاز بیشتر به پرداخت های بین المللی آشکار می شود. پرداخت دیجیتال بسیار سریع و حتی ارزان تر از روش های سنتی موجود است ، و این امکان را برای پردازش پرداخت در هر مکان و هر زمان فراهم می کند. ارز دیجیتال قرار است جریان نقدی و فرصت های بازار را برای مشاغل افزایش دهد و با اتوماسیون و پرداخت های فوری ، زمان معاملات را تسریع کند. امکانات دیجیتال در حال حاضر بی پایان است به گسترش بازارها و فرصت های رشد تجارت آینده کمک می کند.

با وجود بسیاری از ویژگی های مثبت ارزهای دیجیتال ، مشخص است که چگونه در چنین مدت کوتاهی محبوبیت خود را افزایش داده اند.