رستوران های تهران ؛ آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت

رستورانهای ارکیده

با هفت شعبه در استان های تهران، البرز و مازندران جز یکی از قدیمی ترین رستوران های ایران با بیش از ۶۴ سال سابقه است. آشپزان ماهر و تیم مهمانداران حرفه‌ای این مجموعه رستوران ها، انتظارات شما را در برگزاری مراسم های سازمانی، تولد و عقد و دیگر مراسم های خانوادگی و دوستانه برآورده می‌کنند. شعبات این رستوران که امکان تجربه نوش جان کردن غذا در دل طبیعت، بر بلندای یک برج، ساحل اختصاصی و رستوران گردان را فراهم می سازد، برای هر ذائقه‌ای منوی کاملی تدارک دیده‌ شده و امکانات رفاهی گوناگونی همچون سالن های VIP، پارکینگ اختصاصی، خانه بازی کودکان، موسیقی زنده، همراهی سالمندان و افراد کم‌توان و… را برای راحتی بیشتر مهمانان آماده کرده است.

رستوران گردان برج میلاد ؛ ترکیبی از فرهنگ ایرانی و فرنگی.

با ظرفیت ۳۰۰ نفر، در ارتفاع ۲۷۶ متری برج میلاد وطبقه‌ی ششم آن واقع شده است. این رستوران دارای دو بخش ثابت و متحرک است که بخش متحرک آن، هر یک ساعت، ۳۶۰ درجه حول محور ثابت خود می‌چرخد و بدین ترتیب یک چشم انداز ۳۶۰ درجه‌ای فوق‌العاده از شهر تهران را در اختیارتان می‌گذارد.

در این رستوران صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود و دارای انواع متنوعی از غذاهای خوشمزه‌ی محلی، ایرانی، فرنگی و انواع مخلفات و نوشیدنی‌هاست. تنوع غذایی در این رستوران بسیار زیاد است و می‌توانید در کنار میل کردن غذای مورد علاقه‌تان از محیط گرم و صمیمی رستوران نیز نهایت لذت را ببرید.

رستوران مسلم از قدیمی‌ترین رستوران های تهران

رستوران مسلم که در بازار تهران واقع شده یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های تهران است که به حق خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین غذاها را ارائه می‌دهد. در بیرون این رستوران همیشه صفی طولانی از مشتریان دیده می‌شود. نگران این صف نباشید، چرا که با توجه به سرویس‌دهی عالی و سریع این رستوران، زیاد منتظر نخواهید مانید. منوی این رستوران شامل انواع کباب، زرشک پلو، باقالی پلو، سبزی پلو و ته‌چین است.

رستوران کوبابا

رستوران کوبابا با نام عجیبش، یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران محسوب می‌شود که در منطقه یک و خیابان جردن یا همان نلسون ماندلا امروزی قرار دارد. اگر واقعا نمی‌دانید که میل به چه غذایی دارید و می‌خواهید طعم غذاهای مختلفی را در لحظه بچشید، بهتر است حتما سری به رستوران کوبابا بزنید، زیرا منوی این رستوران بسیار متنوع است و می‌توانید از بین غذاهای خوشمزه و عجیب همانند اسکند افندی، پلوی افغانی، خورشت قوره بادمجان و حتی موساکای یونانی تا غذاهای عربی همانند سمبوسه، فلافل، سالاد تبوله و حمص انتخاب داشته باشید. این رستوران دارای منوی باز صبحانه نیز هست و طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد. البته همانطور که انتظار می‌رود، این رستوران جزء رستوران‌های لوکس و لاکچری تهران به حساب می‌آید و اصلا نباید به فکر میل کردن غذایی مقرون به صرفه در آن باشید!

رستوران نارنجستان

رستوران بین‌المللی نارنجستان در بالاترین طبقاتِ برجِ سرو، در سعادت آباد تهران قرار دارد. در این رستوران، هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی سرو می‌شود. رستوران ایرانی با غذاهای خوشمزه و متنوع ایرانی در طبقه‌ی دوازدهمِ برج و رستوران فرنگی در طبقه‌ی یازدهم واقع شده است. محیط رستوران بسیار شیک بوده و در کنار غذاهای خوش طعم، می‌توانید از فضای آرامش‌بخش و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی آن نیز بهره‌مند شوید.

رستوران اس پی یو (SPU)

رستوران اس پی یو (SPU) در منطقه‌ی زیبای درکه واقع شده است. این رستوران به دلیل موقعیت مکانی خاصی که در آن قرار دارد و همچنین کیفیت خوب غذاها در کنار قیمت مناسب، یکی از بهترین رستوران های تهران به حساب می‌آید.

رستوران مرشد؛ از آشپزخانه تا رستوران

رستوران مرشد یکی از بهترین رستوران‌های تهران است که طعم خوب غذاها و محیط صمیمی‌اش، این رستوران را در لیست محبوب‌ترین‌ها جای داده است.

رستوران سنتی مرشد، در ابتدا در محله تجریش و در خانه‌ای قدیمی با دو اتاق و به عنوان یک آشپزخانه کوچک تاسیس شد. رفته رفته با استقبال بی‌نظیر افراد و صف‌های طولانی برای چشیدن طعم خوب غذاهای آن، آشپزخانه مرشد، به رستوران مرشد تبدیل شد. اما روند تغییر رستوران محبوب پایتخت به همین‌ جا ختم نمی‌شود. پس از مدتی، با افزایش مساحت رستوران، مرشد به مکانی بزرگتر برای پذیرایی از میهمانان بیشتر تغییر کرد و پس از استقبال روزافزون مردم و خصوصا گردشگران، دو شعبه دیگر از این رستوران در محله‌های نیاوران و کاشانک افتتاح شد. رستوران محبوب مرشد، غذاهای سنتی ایرانی را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت طبخ و به مشتریان عرضه می‌کند.

محیط سنتی و صمیمی، عطر و طعم لذیذ غذاها و حجم زیاد آن‌ها و رفتار صمیمانه و محترمانه پرسنل مرشد، فضایی دلنشین را برای میهمانان فراهم می‌کند.

رستوران مرشد (نیاوران)؛ طعم خوب نوستالژی

یکی از معروف‌ترین شعبه‌های رستوران مرشد، شعبه نیاوران است که فضای قدیمی و سنتی آن جذابیت زیادی دارد. حال و هوای این رستوران آنقد ناب و دوست داشتنی است که از ابتدای ورود تا زمانی که از آنجا خارج شوید، متوجه گذر زمان نخواهید شد.

رستوران بلامونیکا

کمتر کسی از ما هست که علاقه‌ای به غذاهای ایتالیایی نداشته باشد. حتماً همه ما غذاهای ایتالیایی را به‌خوبی می‌شناسیم و البته که عاشق آن‌ها هستیم. از پیتزا تا پاستا و از لازانیا تا پنه، غذاهای ایتالیایی در تمام دنیا شهرت بسیاری دارند. بلامونیکا هم یکی از بهترین رستوران های تهران در زمینه ارائه غذاهای ایتالیایی محسوب می‌شود. کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و از بهترین مواد اولیه در آن استفاده می‌کنند. پس اگر دلتان یک غذای ایتالیایی خوشمزه می‌خواهد، مستقیم به این رستوران بیایید.