رهایی از لطمه کرونا ویروس

کروناویروس جدید همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما برخی گروه ها ممکن است بیشتر آسیب ببینند.

مطمئناً ویروس کرونا جدید برای همه نگران کننده است. اما برای افراد حاشیه نشین که با فقر ، نابرابری های بهداشتی و سایر مشکلات زندگی می کنند ، شیوع می تواند بسیار وحشیانه باشد. چگونه می توانیم نیازهای آنها را برآورده کنیم و کمک در حد توان خود به آن ها کنیم ؟

در این شرایط  منابع خوراک مورد نظر خود را ذخیره کنید که نیاز نداشته باشید مدام در خرید بیرون از خانه باشید و از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید.

اینها همه دستورالعمل های عقلانی برای اجتناب از ویروس کرونا است که باعث می شود که در بین میلیون ها نفر که در سراسر این کشور که زندگی آنها چنین اقداماتی را چالش برانگیز یا حتی غیرممکن می کند را برای خود هموار کنید.

افراد بی خانمان ، افراد فاقد بیمه درمانی ، کسانی که از حقوق و دستمزد خود استفاده می کنند و سایر گروه های حاشیه نشین ، لزوماً نمی توانند هزینه کار خود را از دست بدهند و ممکن است هیچ ارائه دهنده خدمات درمانی ثابت و راهی برای اجتناب از شرایط شلوغ نداشته باشند. آنها همچنین ممکن است به سیستمی اعتماد نداشته باشند که در گذشته آنها را شکست داده است.

دیوید آکوستا" ، مدیر ارشد تنوع و شمول ، می گوید: "آن دسته از جوامع که به حاشیه رانده شده اند ، یا منابع کمتری دارند یا از خدمات کمتری برخوردارند ، همیشه در چنین بحرانی آسیب بیشتری خواهند دید." "هرگونه نابرابری در زمینه سلامتی که آنها قبلاً با آن روبرو شده اند ، بیماری همه گیر تشدید می شود.

در واقع ، تجربه قبلی نشان می دهد که شیوع ویروس به طور نامتناسب بر فقرا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، بستری های مرتبط با آنفولانزا در محله های فقیر دو برابره مناطق با درآمد بیشتر است.

بنابراین ، کارشناسان نگران هستند اگرچه انواع مختلفی از تسکین را ارائه می دهند ، اما شیوع بیماری می تواند برای کسانی که در معرض خطر هستند به دلیل مسائل اجتماعی یا اقتصادی مانند نژادپرستی ، فقر ویران کننده باشد.

دلایل متعدد است از جمله آنها این است که جمعیت حاشیه نشین اغلب در شرایطی زندگی می کنند که باعث ضعف سلامتی می شود ، از بیماری هایی رنج می برند که می تواند عفونت ها را پیچیده کند و در صورت نیاز به مراقبت دچار مشکل می شوند.

علاوه بر این ، مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین این گروه ها نیازمند رویکردهای خلاقانه و همکاری گسترده بین بسیاری از ذینفعان است ، از سیاست گذاران گرفته تا رهبران دانشکده های پزشکی و بیمارستان های آموزشی.

براچو سانچز می گوید امیدوار است بیماران آسیب پذیرش بتوانند از بدترین پیامد ناشی از کروناویروس جدید جلوگیری کنند.

اما ، او می افزاید: ما نمی توانیم بر اساس امیدها راه حل ایجاد کنیم.

پس باید به فکر راه حل خودمان برای آن باشیم.

 

مشکلات

به گفته کارشناسان ، فقر تا حد زیادی زمینه ساز ویروس کرونا است.

مدیر مرکز بهداشت و حقوق بشر می گوید: "افرادی هستند که در صورت ماندن در خانه شغلی ندارند و حتی زندگی خود را از دست می دهند.

مسائل دیگری نیز وجود دارد. اولاً شرایط تنگ زندگی و یک ویروس سریع در حال حرکت ترکیبی خطرناک است. این بدان معناست که افرادی که در مکان های بی سرپناه ، زندان ها ، آپارتمان های شلوغ و سایر فضاهای تنگ زندگی می کنند با خطر بیشتر عفونت و همچنین در صورت آلودگی با مشکل قرنطینه روبرو هستند.

با توجه به عوامل متعددی که باعث افزایش خطر و دسترسی برای افراد آسیب پذیر می شود ، کارشناسان توجه دارند که راه حل های چند وجهی ضروری است.

 

باست می گوید: "دوست دارم بگویم که همه اپیدمی ها هم بیولوژیکی هستند و هم اجتماعی." او می گوید: "ما باید روش هایی را که اپیدمی ها و شرایط اضطراری از هر نوع ، اغلب شکاف های موجود در جامعه ما را آشکار می کند ، در نظر بگیریم." "و ما باید به این واقعیت نگاه کنیم که هنوز به جامعه ای نرسیده ایم که در آن همه از حق سلامتی برخوردار باشند.

 

راه حل های ممکن

به گفته کارشناسان ، کاهش بار شیوع ویروس کرونا بر گروه های آسیب پذیر کار ساده ای نیست. برای اولین بار ، نگرانی های مالی باید به سرعت و به طور کامل برطرف شود.

راه حل حیاتی دیگر راه حلی است که گاهی نادیده گرفته می شود. انگ ، تبعیض و استرس اختلالات روانی را افزایش می دهد. گاهی اوقات ، ممکن است این بیماریها به اندازه برخی بیماریهای دیگر که ما مراقبت می کنیم اهمیت چندانی نداشته باشند ، اما ما باید بر تشویق افراد برای دسترسی به خدمات بهداشت روانی تمرکز کنیم که به آنها کمک می کند از این بحران عبور کنند. " "این واقعا بحرانی است."

باید بتوانیم ذهن خود را آرام نگه داریم تا از این شرایط ، سالم عبور کنیم تنها گزینه ای که برامون در کنار مراقبت های بهداشتی وجود دارد همین راه است.

و در آخر با مراجعه به مطالب دیگر در مورد کرونا ویروس به بقیه وبلاگ های مورد نظر ما رجوع فرمایید.