شاخصه پیوسته بیماری کرونا در کودکان

 

اما بیماری کاوازاکی چیست و چگونه ممکن است با کرونا ویروس مرتبط باشند؟

بیماری کاوازاکی

بیماری کاوازاکی یک بیماری نادر در دوران کودکی است که به طور معمول بین شش ماه تا پنج سال اتفاق می افتد در کودکان بزرگتر کمتر اتفاق می افتد و در بزرگسالان به ندرت اتفاق می افتد.

ابتدا در ژاپن سال 1967 توصیف شد ، این شیوع بیشتر در شمال شرقی آسیا وجود دارد اما در سراسر جهان دیده می شود. در استرالیا به طور متوسط ​​هر روز یک کودک با بیماری کاوازاکی تشخیص داده می شود.

بیماری کاوازاکی واسکولیت یا التهاب رگهای خونی است که در اثر فعال شدن بیش از حد سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود. ما نمی دانیم که چه چیزی باعث آن می شود و هیچ آزمایش تشخیصی وجود ندارد. تشخیص براساس ویژگی های بالینی است که شامل موارد زیر است :

تب طولانی مدت

چشمان قرمز

دست و پاهای متورم یا قرمز

لبها یا زبان زخم ، قرمز یا متورم

گره لنفاوی متورم در گردن

 

هر روز حدود یک تشخیص بیماری کاوازاکی در استرالیا وجود دارد.

جدی ترین عارضه بیماری کاوازاکی آسیب به عروق کرونر است که در موارد نادر ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. درمان به موقع با فرآورده خون حاوی پروتئین های ایمنی خالص ، به نام ایمونوگلوبولین ، خطر این عارضه را از 25٪ به 5٪ کاهش می دهد.

 

 

به ندرت ، کودکان مبتلا به بیماری کاوازاکی به دلیل اختلال در عملکرد عضلات قلب ، ممکن است دچار شوک (فشار خون پایین) به شدت ناخوشایند شوند - بیماری جدی به نام سندرم شوک کاوازاکی

 

سندرم شوک کاوازاکی می تواند شبیه عفونت شدید یا سندرم شوک سمی باشد ، یک واکنش التهابی گسترده به سموم تولید شده توسط باکتری های خاص. سندرم شوک سمی نیز همراه با آنتی بیوتیک درمان می شود.

در حالی که بیماری کاوازاکی به طور کلی یک بیماری التهابی حاد است و به ندرت عود می کند ، بیمارانی که آسیب جدی تری به عروق کرونر دارند ممکن است این مشکل را در طول زندگی با خود حمل کنند. ممکن است به این معنی باشد که آنها مجبور به مصرف دارو هستند و بیشتر در معرض خطر وقایع مانند حملات قلبی هستند.

بنابراین بیماری کاوازاکی چه ارتباطی با ویروس کرونا دارد ؟

به تازگی خوشه های كودكان مبتلا به بیماری شبیه سندرم شوك كاوازاكی از انگلیس و سایر كشورهای اروپایی ظهور كرده اند.

برخی از این کودکان مبتلا به بیماری کاوازاکی از نظر آزمایش مثبت هستند و باعث می شود پزشکان ارتباط بین ویروس کرونا و بیماری کاوازاکی یا سندرم شوک کاوازاکی را در نظر بگیرند.

بیش از 50 سال است که متخصصان اطفال به دنبال علت بیماری کاوازاکی هستند بسیاری از ویژگی های بیماری کاوازاکی به یک یا چند عامل عفونی اشاره دارد. علل پیشنهادی شامل باکتری های رایج ، ویروس ها ، قارچ ها است.

 

 

و این اولین بار نیست که بیماری کاوازاکی به ویروس کرونا مرتبط می شود.

 

هرچند که نتیجه گیری اگر باعث بیماری کاوازاکی شود ، باید احتیاط کنیم. هنوز جزئیات کمی در مورد موارد وجود دارد و همه کودکان آزمایش هایی ویژگی های سندرم شوک کاوازاکی انجام نداده اند. بسیاری از کودکان نیز بزرگتر از سن معمول بیماری کاوازاکی هستند.

بعلاوه ، هم بیماری کاوازاکی و هم کرونا از طریق التهاب بیش از حد بخصوص عروق خونی - باعث بیماری می شوند. و هر دو بیماری می توانند به حالت التهاب طاقت فرسای بدن که گاهی طوفان سیتوکین نامیده می شود ، پیشرفت کنند. بنابراین ممکن است تشخیص بیماری در اشکال خاص دیگر دشوار باشد.

یکی دیگر از توضیحات احتمالی می تواند عفونت منجر به عفونت باکتریایی باشد که باعث ایجاد ویژگی هایی مانند بیماری کاوازاکی یا سندرم شوک سمی می شود. (اگر عفونت ویروسی باعث اختلال در دفاع بدن در برابر سایر عفونت ها شود ، ممکن است عفونت های باکتریایی ایجاد شود.)

به همین ترتیب ، بیماری کاوازاکی غیر معمول است - و سندرم شوک سمی و سندرم شوک کاوازاکی حتی نادرتر است.

 

به والدین باید اطمینان حاصل شود که به طور کلی ویروس کرونا در کودکان بسیار خفیف است. اما مهم است که اگر کودک شما دارای ویژگی های بیماری جدی است ، شما باید فورا به بیمارستان بیایید - همه گیری یا فاقد همه گیری

 

پزشکان باید مراقب موارد مربوط به این ارتباط جدید باشند.