طرز تهیه پیراشکی تک شاخ

طرز تهیه دونات تک شاخ - شیرین ترین پیراشکی خوشمزه

این دونات های خوشمزه تک شاخ بسیار زیبا و مقاومت ناپذیر هستند. آنها برای صبحانه تولد ، غذای مهمانی یا فقط یک میان وعده سرگرم کننده در خانه عالی هستند.

برای هر کسی که طرفدار اسب شاخدار است ، این دستور غذا مطمئناً یکی از غذاهای مورد علاقه شما خواهد بود. منظورم این است که من می دانم که فکر می کنم هر چیز تک شاخ مورد علاقه من خواهد بود. اما ، اینها فهرست را بالا می برند ، مخصوصاً اگر همه شما پیراشکی را دوست دارید.

تک شاخ ها هر جادویی و افسونگری داشته باشند ، همیشه کار می کنند. فقط با دیدن این پیراشکی های تک شاخ ، چشم های شما برق می زند ، درست است؟

و واقعا علاوه بر زیبا بودن خوشمزه هستند.

با استفاده از دستور العمل سنتی پیراشکی ، شما در حال آماده کردن یک غذای واقعی هستید و با این کاکائوی داغ تک شاخ شگفت انگیز ، این رویای یک دختر کوچک است.

طرز تهیه بهترین پیراشکی تک شاخ

تعداد زیادی دستور العمل دونات در آنجا وجود دارد و همه آنها خوشمزه هستند. اما برای من ، دونات سنتی هنوز هم بهترین است.

 

اگرچه ممکن است دستور العمل پیچیده به نظر برسد ، اما تهیه این دونات تک شاخ چندان دشوار نیست. دستورالعمل ها واضح و ساده هستند تا هر کسی بتواند آنها را دنبال کند.

برای شروع ، همه مواد و ابزار را جمع آوری کنید.

با این دستور غذا ابتدا باید دونات ها را درست کنید من همچنین نکاتی را که به همراه دستورالعمل یاد گرفته ام قرار می دهم اگر دوست دارید دونات کمتری درست کنید ، فقط نیمی از مواد را تهیه کنید.

وقتی دونات های خود را درست کردید ، وقت آن است که لعاب را اضافه کنید. اما در صورت تمایل می توانید خامه را از همان ابتدا که شروع به سفت کردن خمیر می کنید آماده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که یخ را در یک محفظه تنگ هوا یا در یک زیپ قفل شده قرار دهید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. در غیر این صورت ، می توانید منتظر بمانید تا بستنی دونات ها خنک شوند.

و برای اینکه کارها تا حد امکان آسان تر شوند ، شاخ ها و گوش های تک شاخ از پیش ساخته شده را در نظر داشته باشید آنها فقط این کار را خیلی ساده می کنند.

 

نکته 1

مخلوط کن ایستاده برای کل این فرآیند مناسب است. اگر همزن ایستاده ندارید ، با مخلوط کردن خمیر با همزن برقی شروع کنید ، سپس هنگامی که خمیر برای میکسر برقی بسیار سنگین شد ، با یک قاشق چوبی با دست مخلوط کنید.

 

نکته 2

از دماسنج پخت استفاده کنید. اگر روغن خیلی خنک باشد ، پیراشکی ها را خوب نمی پزد و دونات ها مقدار زیادی روغن می گیرند ، یا اگر خیلی داغ باشد ، پیراشکی ها قبل از اینکه داخل آن تمام شود ، سریع پخته می شوند.

 

نکته ایمنی

هنگام سرخ کردن بسیار محتاط باشید! در مورد نکات ایمنی سرخ کردن عمیق تحقیق کنید و هنگام افزودن دونات به روغن و ورق زدن آنها بسیار ملایم عمل کنید.

 

یادداشت های دستور العمل

من می گویم پیراشکی تازه واقعاً بهترین است ... خوب ، تازه! برای گرم کردن مجدد پیراشکی های سرد ، آنها را روی بشقاب بگذارید و به مدت 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شوند.

یکی از ساده ترین دستور العمل های تهیه دونات ، همراه با ایده تزئین سرگرم کننده ، این پیراشک های تک شاخ بهترین راه برای چاشنی صبحانه ، مهمانی یا میان وعده است!

 

 

مواد مورد نیاز :

2 فنجان شیر کامل ، تقسیم شده

1.2 فنجان به علاوه 3 قاشق غذاخوری شکر دانه دار ، تقسیم شده

1.2 قاشق غذاخوری نمک

1.2 فنجان کره

1 1.2 فنجان آب گرم (آب گرم شیر خوب است)

2 بسته (0.25 اونس هر کدام ، 0.5 اونس) مخمر فعال

2 عدد تخم مرغ ، در دمای اتاق

9 فنجان آرد همه منظوره ، بعلاوه اضافی برای ورز دادن

 

 

لعاب

4 پیمانه پودر قند

1 قاشق غذاخوری شربت ذرت

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

2 پیمانه پودر قند

1.3 فنجان شربت ذرت

1 قاشق غذاخوری شیر

5 رنگ خوراکی ژلی ، من استفاده کردم: هلویی ، آبی ، بنفش ، مشکی و طلایی

 

 

 

 

دستورالعمل ها

در یک قابلمه متوسط ​​، 1 ½ فنجان شیر کامل را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند. از روی حرارت بردارید و نصف پیمانه شکر ، نمک و کره اضافه کنید. خوب هم بزنید تا آب شود کنار بگذارید.

آب گرم را در یک کاسه کوچک بریزید ؛ 1 قاشق غذاخوری شکر دانه دار و دو بسته مخمر اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید تا مایه شکوفا شود مخمر باید کف کرده و حباب ایجاد کند.

در کاسه مخلوط کن مخلوط مخمر و مخلوط شیر/کره را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها را اضافه کرده و با همزن برقی بزنید.

1 فنجان آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید آرد باقیمانده را 1 فنجان در یک زمان اضافه کنید ، فقط مخلوط کنید تا آرد داخل خمیر شود.

خمیر را روی سطح آرد پاشی شده بچرخانید و 5 دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست شود در صورت نیاز کمی آرد اضافی به سطح ورز دادن اضافه کنید.

خمیر را در یک کاسه بزرگ چرب شده قرار دهید ، روی آن را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و در یک مکان گرم بگذارید تا دو برابر شود ، حدود 60-90 دقیقه.

خمیر را خرد کنید ، سپس دوباره آن را بپوشانید و اجازه دهید برای بار دوم به مدت 60 دقیقه بالا بیاید.

خمیر را روی یک میز تمیز برگردانید و با وردنه به ضخامت 1 اینچ پهن کنید.

پیراشکی ها را با دونات یا بیسکویت به صورت دایره برش دهید ، سپس با یک کاتر کوچک مرکز دونات ها را ببرید.

دونات های بریده شده را روی ورقه های بیسکویت بزرگ قرار دهید و در حین آماده سازی روغن آنها را کنار بگذارید.

روغن گیاهی را به یک قابلمه بزرگ ، یا سرخ کن ، به عمق حداقل 2 اینچ اضافه کنید. روغن را تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

با استفاده از یک کفگیر فلزی ، یک پیراشکی را به آرامی در روغن داغ قرار دهید. دونات ها را یکی یکی در هر طرف به مدت 1 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند. روغن را برداشته و روی توری خنک کننده با یک ورقه پخت در زیر آن خنک کنید.

 

برای ساختن لعاب

در یک کاسه مخلوط کن متوسط ​​، پودر قند ، شربت ذرت ، عصاره وانیل و ½ فنجان شیر کامل را با هم مخلوط کنید. این لعاب دونات را کنار بگذارید.

پیراشکی ها را داخل لعاب فرو کرده و به توری خنک کننده برگردانید تا لعاب سفت شود.

 

تزیین پیراشکی تک شاخ

برای تهیه یخ: شیر ، پودر قند و شربت ذرت را با هم مخلوط کنید. اگر هنوز خیلی خشک است ، شربت ذرت بیشتری اضافه کنید. شما میخواهید بستنی غلیظ داشته باشید - اما نه آنقدر غلیظ که نتوانید آن را از طریق کیسه و نوک لوله عبور دهید. در صورت لزوم 1.2 قاشق غذاخوری شیر یا آب اضافه کنید تا سفت شود و 2 دقیقه دیگر هم بزنید.

مخلوط را به 5 قسمت کرده و در کاسه های کوچک جداگانه قرار دهید.

در اولین کاسه ، یک یا دو قطره رنگ خوراکی هلو بگذارید. خوب مخلوط کنید. یک رنگ روشن مناسب است. اما می توانید با افزودن قطره های بیشتر رنگ آبی تیره تر را انتخاب کنید سپس در یک کیسه لوله کوچک با نوک ستاره شکل قرار دهید.

در کاسه دوم ، یک یا دو قطره رنگ خوراکی آبی را قرار دهید خوب مخلوط کنید سپس در یک کیسه لوله کوچک با نوک ستاره ای کوچکتر قرار دهید.

در کاسه سوم ، یک یا دو قطره رنگ غذایی بنفش را قرار دهید خوب مخلوط کنید سپس در یک کیسه لوله کوچک با نوک کوچک قرار دهید.

در کاسه چهارم ، یک یا دو قطره رنگ خوراکی سیاه را بگذارید. خوب مخلوط کنید. سپس در یک کیسه لوله کوچک با نوک سوراخ گرد ریز قرار دهید.

در کاسه پنجم ، یک یا دو قطره رنگ خوراکی طلایی را قرار دهید. خوب مخلوط کنید. سپس در یک کیسه لوله کوچک با یک نوک سوراخ کوچک قرار دهید.

برای ساختن گل ها: اینها برای خامه های موجود در کیسه های لوله با نوک ستاره ای و نوک گل است. کیسه لوله را به صورت عمودی بالای ماکارون ها نگه دارید سطح شیرینی را لمس کرده و فشار دهید ، سپس دست خود را حرکت دهید تا کیسه لوله را قبل از بلند شدن کمی بچرخانید و فشردن آن را متوقف کنید.

برای چشم های تک شاخ ، با استفاده از نوک لوله سیاه رنگ ، لوله را بیرون آورده و 2 خط منحنی شبیه چشمان بسته در زیر گلها ایجاد کنید یک خط کوچک به عنوان مژه تکشاخ اضافه کنید.

برای افزودن شاخ و گوش از آیسینگ طلایی رنگ استفاده کنید دوباره با استفاده از لوله طرح دار شاخ را در وسط و 2 گوش را در کناره ها وصل کنید.

 

روغن نباتی برای سرخ کردن

5 کاسه کوچک

5 کیسه لوله

5 نکته لوله کشی: 1 نوک ستاره متوسط ​​، 1 نوک ستاره کوچک ، 1 نوک گل کوچک ، 1 نوک سوراخ گرد خوب و 1 نوک سوراخ گرد کوچک