عاقلانه ترین رویکرد افراد مبتلا به کرونا ویروس

ویروس کرونا و سالمندان: چگونه از عزیزان ارشد خود محافظت کنیم

اگر نگران شیوع کرونا ویروس هستید پس تنها نیستید ، اخبار اخیر نگران کننده بوده است  به خصوص از آنجا که افراد مسن به ویژه در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند ، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این ویروس در حال حاضر در مناطق مختلف جهان در حال شیوع است.

با وجود اطلاعات غلط زیادی که وجود دارد ، دشوار است که بدانید برای محافظت از خود و عزیزان مسن خود چه کاری باید انجام دهید ، اما وحشت نکنید: شما و عزیزانتان می توانید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا اقداماتی انجام دهید.

کوید 19 نام رسمی بیماری تنفسی فوقانی ناشی از ویروس کرونا است که اواخر سال گذشته در ووهان ، چین ظهور کرد اگرچه بیشتر ویروس های کرونا را مشابه با علائم سرماخوردگی می دانید ، اما این ویروس کرونا می تواند خطرناک تر باشد.

در حقیقت ، در 11 مارس سال 2020 ، سازمان بهداشت جهانی شیوع یک بیماری همه گیر جهانی را اعلام کرد که ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته است. علائم ممکن است بین 2 تا 14 روز طول بکشد تا فردی آلوده شود  طبق علائمی که برای فرد پیش می آید که به طور معمول شامل موارد زیر است :

تب

سرفه خشک

خستگی

بعضی از افراد همچنین ممکن است دچار گرفتگی بینی ، بدن درد ، آبریزش بینی ، گلودرد یا اسهال شوند.

در بیشتر افراد سالم علائم خفیف است و به تدریج ظاهر می شود در چنین مواردی ، همیشه به مراقبت های پزشکی نیاز نیست با این حال ، در جمعیت های آسیب پذیر مانند افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت ، بیماری قلبی یا بیماری های ریوی ، علائم می توانند جدی شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشد :

تنگی نفس یا دشواری در تنفس

درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

گیجی جدید یا مشکل بیدار شدن از خواب

رنگ آبی لب ها یا صورت

اگر شما یا عزیزان مسن خود این علائم جدی تری را تجربه می کنید ، به شما توصیه می کنیم فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

کرونا ویروس چگونه گسترش می یابد؟

هر کسی که به ویروس آلوده باشد می تواند بیماری را گسترش دهد ، حتی اگر هنوز علائمی نداشته باشد یا فقط علائم بسیار خفیفی داشته باشد می تواند به روش های مختلفی پخش شود ، از جمله :

تماس نزدیک (در فاصله شش فوت) با یک فرد آلوده

تماس با قطرات تنفسی از فرد آلوده : هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند ، قطره های تنفسی دفع شده می توانند ویروس را حمل کنند و می توانند از طریق استنشاق یا در بینی یا دهان فرد نزدیک قرار بگیرند.

تماس با سطوح آلوده و در نتیجه لمس بینی ، دهان یا چشم شما نیز ممکن است این ویروس را گسترش دهد اگرچه تصور نمی شود که این روش اصلی انتشار ویروس باشد ، اما شناخته شده است که ویروس های کرونا چندین ساعت یا چند روز بر روی سطوح باقی می مانند.

 

چگونه می توانید از عزیزان سالخورده خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنید؟

اقدامات زیر برای کاهش خطر به شما توصیه می کنیم :

از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید

چشم ، بینی و دهان خود را لمس نکنید

عطسه یا سرفه خود را با یک دستمال یکبار مصرف بپوشانید ، و سپس بافت را بیرون بریزید

حتی الامکان در خانه بمانید ، خصوصاً اگر بیمار هستید

مرتباً اشیایی را که لمس می کنید تمیز و ضد عفونی کنید

دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید اگر نمی توانید از آب و صابون استفاده کنید ، از ضد عفونی کننده دست با الکل حداقل 60 درصد استفاده کنید همیشه پس از استفاده از سرویس بهداشتی ، قبل از غذا خوردن  و پس از سرفه یا عطسه دستان خود را بشویید.

 

در مواردی که جامعه شما شیوع را تجربه کند ، از ارائه دهنده پزشکی خود لوازم پزشکی و دارویی اضافی بخرید  حتماً مواد غذایی کافی داشته باشید تا بتوانید مدتی در خانه بمانید و مقدار کافی دارو و کالاهای بدون نسخه مانند قطره سرفه ، مسکن ها برای درمان موارد خفیف داشته باشید.

به همه افراد توصیه می کند که در محیط های عمومی ماسک بزنند ، تا جایی که ممکن است رعایت روش های فاصله گیری اجتماعی را در نظر داشته باشند.

به طور فزاینده ای آشکار می شود که مراقبت در خانه عاقلانه ترین رویکرد است ، خواه به منظور جدا کردن افراد بالقوه آلوده ، ارائه مراقبت های مستقیم مربوط به ویروس یا پرداختن به خطرات عفونت ناشی از مواجهه قابل اجتناب با افراد دیگر همانطور که به خوبی می دانید ، افراد مسن و افرادی که از نظر بهداشتی شکننده هستند ، بالاترین اعضای مبتلای جامعه ما هستند.

یک مراقب صحیح در خانه همچنین می تواند عزیز پیر شما را از نظر علائم تحت نظر داشته باشد و در صورت بروز علائم مراقبان خانواده را آگاه کند.

در صورت بروز علائم جدی ، از عزیزان خود بخواهید بلافاصله به دنبال درمان پزشکی باشند همیشه مطمئن باشید که به مقامات بهداشت عمومی محلی خود گوش داده و از توصیه های آنها پیروی می کنید.