عطر قهوه چگونه روی زندگی روزانه شما تأثیر می گذارد؟

چه چیزی عطر قهوه را ایجاد می کند؟ بوی قهوه - دیدگاهی تحلیلی

ما قهوه می نوشیم تا از رایحه های بی نظیر طعم و رایحه غنی آن لذت ببریم. شکلات ، کارامل ، بادام ، میوه ها و گلها ، همه هنگامی که ما اسپرسو می ریزیم یا جرعه می کشیم ، برانگیخته می شوند. اما در سطح شیمیایی چه اتفاقی می افتد؟

هر مشخصه حسی نتیجه واکنشهای شیمیایی و بیولوژیکی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که عطر قهوه را ایجاد می کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

جایی که قهوه آروما از آنجا می آید

دانه های قهوه سبز بوی چندانی نمی دهند. فقط از طریق بو دادن ، ما ترکیبات مختلف را ایجاد می کنیم که رایحه منحصر به فرد قهوه را ایجاد می کند و آنچه ما به عنوان عطر و طعم درک می کنیم اغلب در واقع عطر است - فقط زبان مزه های شیرین ، شور ، تلخ و ترش را درک می کند. وقتی این ترکیب با عطر و بوی حس شده توسط گیرنده های بینی ایجاد می شود ، عطر و طعم پیدا می کنند.

اما پیچیدگی رایحه ها به ترکیبات شیمیایی دانه های سبز قهوه بستگی دارد. این پیش سازهای ترکیبات بسته به متغیرهای مختلف ، از جمله تنوع شرایط آب و هوایی در مبدا ، سطح بلوغ و گزینه های پردازش ، غلظت های مختلفی دارند.

بسیاری از اوقات متوجه می شویم که نمی توانیم از عطر و بوی یک شی خاص دور شویم. ما مدام برمی گردیم تا به رایحه معطر وانیل یا یک کیسه تازه قهوه مورد علاقه خود عادت کنیم. ما فقط نمی توانیم به اندازه کافی سیر شویم ، و به طور مداوم اشتیاق داریم.

وقتی صحبت از رایحه قهوه می شود ، چیزی فراتر از یک بوی دلپذیر است ، با رایحه قهوه ما قادر به درک کامل طعم  ، رایحه قهوه عطر و بوی خوب دانه های قهوه هستیم جای تعجب نیست که مردم احساس می کنند انگار یک فنجان قهوه فقط با بوییدن دانه ها می نوشند!

در نتیجه طعم های متنوعی در قهوه وجود دارد ، طعم های مختلف تماس های حسی مختلفی را ایجاد می کند. تمام فاکتورهای مختلفی که در نوشیدن قهوه (سطح کباب ، مزه ، قدرت و غیره) شما نوشیده می شود ، منجر به تجربه های مختلف حسی نسبت به یک نوشیدنی خاص می شود. دلیل اینکه برخی افراد قهوه ای را به قهوه دیگر ترجیح می دهند نیز به دلیل طعم و رایحه ای است که قهوه ارائه می دهد.

طبق انجمن تخصصی قهوه ، چرخ طعم دهنده قهوه از انواع مختلف رایحه ها و طعم دهنده هایی که در قهوه یافت می شود وجود دارد. برخی از رایحه های موجود بر روی چرخ عبارتند از: میوه ای ، شیرینی / تلخی ، آجیل ، شکلاتی ، تند و غیره. هر یک از این رایحه ها به تجربیاتی که هنگام نوشیدن قهوه مورد علاقه خود داشته ایم کمک می کند.

 

عطر قهوه چگونه روی زندگی روزانه شما تأثیر می گذارد؟

اگر فکر می کنید فقط هنگامی که یک فنجان قهوه مورد علاقه خود را می نوشید ، عطر را تجربه می کنید ، دوباره فکر کنید. رایحه ها از طریق دو حس مختلف در ذهن ما پردازش می شوند ، از طریق بینی و همچنین از طریق جوانه های چشایی پردازش می شوند. در طی این فرآیند رایحه ها به عنوان بویایی رتروینازال شناخته می شوند ، ابتدا از طریق جوانه های چشایی ما پردازش می شوند و پس از آن سیستم بویایی دنبال می شود. ابتدا یک فنجان قهوه می نوشیم و طعم های آن را می چشیم ، سپس عطر به گیرنده های بوی ما می رود ، که باعث اثر کامل معطر می شود.

رایحه فقط مربوط به قهوه نیست ، بلکه تقریباً در هر واقعه زندگی روزمره وجود دارد. آنها همچنین می توانند روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهند! وقتی وارد رستوران می شویم عطرهایی از هوا عبور می کنند که باعث می شوند در آنجا غذا بخوریم و شخصاً بیشتر آن عطرها را تجربه کنیم. در رفت و آمد به کار ما بیشتر به عطرهای رفت و آمد عادت می کنیم ، که باعث می شود با یادآوری تجربیات حسی قبلی ادغام شود.

حتی وقتی در پارک قدم می زنیم ، تجربه های حسی از طبیعت اطرافمان را شروع می کنیم. هر کجا که بروید ، عطرهای خاصی وجود دارد که مکان را با توجه به آنچه در آن است تعریف می کند. این رایحه ها تجربه های حسی را که در این مکان های خاص داشته ایم ، هشدار می دهند و ما را در معرض مواجهه هایی قرار می دهیم که قبلاً تجربه کرده ایم . بنابراین از کاربرد عطر و طعم در محل کار مانند رستوران ، کافی شاپ و... استفاده کنید که احساسی شخصی و منحصر به فرد را در مشتریان شما برانگیزد که در این صورت حس خوبی به آن ها منتقل می شود و به عنوان مشتری پایه ثابت نام برده می شوند .