فواید انکار نشدنی فست فود

 

فست فودها اغلب سرشار از چربی ، کالری و سدیم هستند. اما آمار تغذیه نشان می دهد آمریکایی ها فست فودها را ترجیح می دهند و بسیاری از رستوران ها با تغییر منوها از سنتی به دیجیتالی ، مواد مغذی این محصولات را ایجاد کرده اند. برخی از غذاهایی که در این گروه قرار می گیرند از سایر مواد سالم هستند ، بنابراین می توانید بدون احساس گناه از آنها لذت ببرید.

خوردن فست فود بعضاً لزوماً رژیم شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد ، به شرط آنکه از مصرف کالری و چربی های ناسالم پرهیز کنید. غذاهای کامل را به جای انواع فرآوری شده انتخاب کنید و در صورت امکان سبزیجات خام را انتخاب کنید تا بیشترین سود را از غذاهای آماده ببرید.

 

چرا فست فودها محبوب هستند؟

بسیاری از افراد علاقه زیادی به غذاهایی دارند که می توانند سریع تهیه و سرو شوند. فواید فست فود تا حد زیادی به راحتی آن مربوط می شود ، بسیاری از افراد سبک زندگی شلوغ و محدودیت زمانی دارند. استراحت کوتاه در ناهار ، این غذاها را جذاب می کند.

علاوه بر این ، جوانان نمی خواهند با تهیه و تمیز كردن غذا خود را اذیت كنند ، بنابراین غذاهای سریع را به عنوان جایگزینی برای وعده های غذایی خانگی انتخاب می كنند. محدودیت های مالی می تواند غذا خوردن در اکثر رستوران ها را بسیار گران کند. گاهی اوقات ، مردم طعم برخی از فست فودها را ترجیح می دهند. خبر خوب این است که در حال حاضر بیشتر مکان های ناهار خوری غذاهای متنوعی فراتر از همبرگر و پیتزا شامل غذاهای قومی مانند مکزیکی و چینی ارائه می دهند و هم چنان با سفارش آنلاین از طریق منو دیجیتال در کمترین زمان ممکن پک غذایی شما به مقصد موردنظرتان می رسد.

گزارشی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها که در اکتبر 2018 منتشر شد ، نشان داد که درصد بزرگسالانی که فست فود مصرف می کنند با درآمد بیشتر خانواده افزایش می یابد اما به نظر می رسد با افزایش سن کاهش می یابد. این بررسی همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر در وعده ناهار فست فود می خورند ، در حالی که زنان ترجیح می دهند فست فود را به عنوان میان وعده میل کنند.

 

با تعداد فزاینده ای از زنجیره های فست فود که گزینه های مغذی برای مصرف کننده آگاه از سلامتی ارائه می دهند ، آسانتر است که از راحتی غذای آماده شده بدون کالری اضافی ، چربی اشباع ، نمک و شکر که به فست فودها  اضافه می شود ، بهره ببرید. اما شما باید در انتخاب های خود کوشا باشید.

هشدار می دهد که مصرف بیش از حد معمول غذاهای آماده اشتباه ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مانند فشار خون ، بیماری قلبی و چاقی شود. پیشنهاد می شود که حد اعتدال در هر زمینه ای بهترین نتایج را به همراه دارد.

چندی پیش ، چربی ترانس موجود در فست فودها دلیل نگرانی شان بود. با این حال ، طبق اعلام در سال 2018 ، سازمان غذا و اطلاعیه حکم داد که چربی های ترانس مشتق شده از روغن نیمه هیدروژنه از تمام غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند ، حذف شود.

بعلاوه ، سازمان غذا و دارو اظهار داشت كه اطلاعات مربوط به تغذیه باید برای موارد استاندارد منو در زنجیره های غذایی خرده فروشی بزرگتر ذکر شود. شامل بیان کالری برای وعده های غذایی جداگانه و ترکیبی است. سایر اطلاعات ، از جمله چربی کل ، چربی اشباع ، کلسترول ، سدیم ، کربوهیدرات ، فیبر ، قند و پروتئین ، باید در صورت درخواست در دسترس باشد.

مقاله ای در ژوئن 2018 در تحقیق و عملکرد تغذیه ، تأثیر برچسب گذاری تغذیه ای در انتخاب مواد غذایی والدین برای فرزندان خود را بررسی کرده است. بر اساس نظرسنجی از 1980 شرکت کننده ، محققان نتیجه گرفتند که اطلاعات تغذیه ای والدین را به انتخاب غذای سالم برای فرزندان خود تشویق می کند ، خصوصاً موارد مربوط به فست فود.

 

فست فودها را سالم تر کنید

در حالی که غذاهای کم کالری لزوماً سالم نیستند ، هنگام تصمیم گیری بین گزینه های فست فود ، مقدار کالری می تواند مفید باشد. به خاطر داشته باشید که دستورالعمل های رژیم غذایی ، بسته به سن ، جنس و میزان فعالیت  توغذاهایی که چربی اشباع کم دارند را انتخاب کنید تا میزان مصرف شما به کمتر از 10 درصد کل کالری برسد.

اگر بیش از یک بار در هفته فست فود می خورید ، سعی کنید از بین گزینه های سالم موجود در فهرست ، یکی را انتخاب کنید پیشنهاداتی که می توانند به شما کمک کنند :

سالادها همیشه یک انتخاب خوب هستند و بیشتر زنجیره های فست فود اصلی بسیاری از ترکیبات سبزیجات برگ دار و سبزیجات حاوی ویتامین ارائه می دهند.

اگر پیتزا را با جایگزینی مواد افزودنی گوشت با سبزیجات ، مانند پیاز ، گوجه فرنگی ، اسفناج یا کنگر فرنگی ، سالم تر کنید ، هر چند وقت یک بار خوب است. پوسته نازک سفارش دهید. همچنین بهتر است از گزینه پنیر اضافی صرف نظر کنید.

فروشگاه های فست فود همبرگر بسیار زیاد و بسیار محبوب هستند. با سفارش ساندویچ مرغ کبابی همراه با نان گندم کامل به جای همبرگر ، مواد مغذی و فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد. به جای سیب زمینی سرخ شده یک سالاد با سس سبک به عنوان غذای فرعی میل کنید. برای کاهش کربوهیدرات ها ، از نان استفاده نکنید.

ساندویچ های خود را با مقدار زیادی سبزیجات و یک نوع هوموس پر کنید.

رستوران های مکزیکی فست فودهایی مانند بوریتو و تاکو ارائه می دهند که می توانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات و همچنین پروتئین ماهی لاغر ، مرغ یا لوبیا را تأمین کنند. پنیر کم چربی ، سالسا ، خامه ترش یا گوآکامول را برای انتخاب کنید.

اگر بیش از حد غذا بخورید ، انتخاب گزینه های فست فود سالم مفید نخواهد بود. اگر اندازه سهم شما خیلی بزرگ است ، آن را بسته بندی کنید و بردارید و آن را برای وعده غذایی دیگر ذخیره کنید. فست فودها می توانند به اندازه تصمیمات عاقلانه ای که می خواهید بگیرید ، برای سلامتی شما مفید باشند.