قاعده اکوسیستم ارز دیجیتال

3 ارز رمزنگاری شده برتر در دنیای ارزهای دیجیتال

امروزه حدود 1500 یا بیشتر ارزهای رمزنگاری شده در فضای دیجیتال و بلاک چین در گردش هستند. در حالی که طراحی غیر متمرکز و بدون تورم آنها کاربران را به خود جلب می کند ، عوامل بسیار دیگری وجود دارد که ارزهای دیجیتال را جذاب می کند. در زیر لیست کوتاهی از 3 ارز رمزنگاری شده پرطرفدار تا به امروز آمده است ؛ نگاهی به ویژگی هایی که این ارزها را نسبت به سایر بازارها برتری می بخشد ، بیندازید.

1. بیت کوین

بیت کوین طراح روند رمزنگاری است ، به همین دلیل در بالای لیست ما قرار دارد. بیت کوین که در سال 2008 ایجاد شد ، اولین ارز رمزنگاری شده است و اکوسیستم ارز دیجیتال  را ایجاد کرد که امروزه شاهد آن هستیم. بخش جالب این است که هیچ کس نمی داند چه کسی آن را ایجاد کرده است ، اگرچه نام مستعار سازنده (ساتوشی ناکاموتو) وجود دارد. مانند هر ارز دیجیتالی جدید ، بیت کوین بر اساس دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین است و نیاز به واسطه متمرکز برای پرداخت های الکترونیکی را کاملاً برطرف کرده است. یکی از دلایل محبوبیت آن این است که دارای بزرگترین جامعه توسعه دهندگان و سرمایه گذاران است که به رشد آن کمک بیشتری می کند. به عنوان یک کاربر جدید در بازار ، سرمایه گذاری در بیت کوین ساده ترین است زیرا در همه صرافی های اصلی ذکر شده است و در اقتصاد اصلی قابل قبول است.

 

2. اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال با ارزش موجود است. این ارز در سال 2015 ایجاد شد ، نه تنها یک ارز رمزنگاری شده بلکه پلتفرمی است که می توان بر اساس آن قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز ایجاد کرد. به عبارت ساده تر ، به جای توسعه بلاک چین خود (که به زمان ، تخصص و هزینه زیادی نیاز دارد) برای ذخیره سازی داده ها ، می توانید از بلاک چین اتریوم با پرداخت هزینه اسمی استفاده کنید. نه تنها این ، بلکه اتریوم یک بستر عالی برای پیشنهادات اولیه سکه برای سایر پروژه های بلاک چین است و حتی زمان تراکنش پایین تری نسبت به بیت کوین (یعنی چند ثانیه برای اتریوم در مقابل بیش از 10 دقیقه برای بیت کوین) دارد.

 

موج دار شدن

ریپل یک ارز رمزنگاری شده تخصصی است که بر حل مسائل مربوط به انتقال پرداخت بین المللی تمرکز دارد. ریپل که در سال 2012 ایجاد شد ، به عنوان یک بستررسانه ای عمل می کند که از طریق آن بانک ها می توانند پرداخت های بین مرزی را تسویه کنند. ریپل با ارائه تسویه حساب جهانی که پرداختهای بین المللی فوری ، کم هزینه و مشخص را ممکن می سازد ، شفافیت تمام عیار را برای کاربران خود فراهم می کند. چیزی که باعث جذابیت بیشتر آن می شود این واقعیت است که یکی از معدود ارزهای رمزنگاری شده است که در جهان واقعی آزمایش می شود و دارای روابط استراتژیک است.

 

سخنان پایانی

بیت کوین همچنان از نظر ارزش بازار ، تعداد کاربران و محبوبیت پیشتاز ارزهای رمزنگاری شده است. با این وجود ، ارزهای مجازی که راه حل های سازمانی مانند اتریوم و ریپل را نیز ارائه می دهند ، به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. با توجه به روند فعلی ، ارزهای رمزنگاری شده باقی می مانند ، اما اینکه چه تعداد از آنها به عنوان رهبر در فضای رقابتی رمزنگاری ظاهر می شوند ، فقط با گذشت زمان مشخص می شود.