قهوه با طعم تنوع و خلاقیت

نوشیدن قهوه به خودی­ خود نشاط­ آور و جذاب است چه رسد به آنکه بخواهید با چاشنی خلاقیت خود را میهمان لذت خوردن قهوه‌­های متنوع کنید. قهوه‌هایی با دنیاهایی متفاوت از خوش‌مزگی. یک قهوه با طعم خاص می‌تواند روز شما را متفاوت­ کند و حس خوب طراوت را در آن روز شما جاری کند. در ادامه سعی می‌­کنیم چند رسپی (دستور تهیه) خلاقانه  قهوه بیاوریم که می­‌توانید با تهیه و یا نوشیدن آن­ها در کافه‌­ها، یک میان­ وعده خوشمزه را تجربه کنید. یادمان باشد رسپی‌ها را فقط برای درست کردن نمی‌خوانیم. می‌خواهیم بدانیم چیزی که سفارش می‌دهیم چست.

آفوگاتو

آفوگاتو یکی از انواع نوشیدنی‌های خلاقانه و پرطرف‌دار در منوی کافه‌ها است. افوگاتو معجونی خوشمزه از اسپرسو و بستنی‌ست که در آن اصولا از بستنی وانیلی استفاده می‌­شود. رسپی آن شامل یک اسکپ متوسط بستنی وانیلی است که روی آن دبل اسپرسو ریخته می­‌شود و برای گارنیش از سس شکلات یا تکه‌های شکلات رنده شده استفاده می­‌کنند. اگر می‌خواهید یک میان وعده ویژه در کافه  میل کنید، افوگاتو را انتخاب کنید.

 کارامل ماکیاتو

اگر به دنبال نوشیدنی گرم با قهوه هستید ولی دوست ندارید زیاد تلخ باشد یکی از بهترین گزینه‌ها کارامل ماکیاتو است. این نوشیدنی ترکیبی از اسپرسو ،شیر و کارامل است که عموما در ماگ‌های بزرگ و شفاف سرو می‌­شود. برای تهیه کارامل ماکیاتو، ابتدا یک چهارم ماگ را با کارامل پر می‌کنند سپس سه چهارم باقی­مانده را با شیر گرم 70 درجه پر می‌کنند و در انتها به آن اسپرسو می‌افزاییم. شربت کارامل عطر و طعم فوق‌العاده‌­ای به نوشیدنی می‌­دهد که صرف نظر کردن از آن غیر ممکن است. یک دست ترکیب نشدن کارامل، شیر و اسپرسو باعث می­‌شود زیبایی آن هنگام سرو دوچندان شود.

اسپرسو ماکیاتو

اسپرسو ماکیاتو یک نوشیدنی ایتالیایی است. ماکیاتو در زبان ایتالیایی به معنای لکه است. زمانی که غلظت بالا و طعم  غالبا ترش و یا تلخ اسپرسو برای شما مطلوب نیست و از طرفی دلتان می‌خواهد اسپرسو نوش جان کنید، پیشنهاد ما اسپرسو ماکیاتو است. اسپرسو ماکیاتو ترکیب اسپرسو دبل شات با فوم شیر است که ظاهر آن به صورت  اسپرسویی‌ست که  روی آن فوم شیربه شکل لکه سفید کاملا دایره‌­ای به زیبایی روی کرم قهوه قرار می‌گیرد. اسپرسو ماکیاتو را به آسانی در هر کافه‌ای می‌توان یافت.

موکا

موکا ترکیبی از سس شکلات ، شیر 70 درجه و دو شات اسپرسو است.  در برخی از کافی شاپ‌ها به جای سس شکلات از پودر شکلات و شکلات تخته نیز استفاده می‌شود. موکا یکی از پرطرف‌دارترین نوشیدنی‌های گرم در تمام دنیا است.

فراپه قهوه

فراپه قهوه به ترکیب شیر و خامه و اسپرسو می‌گویند که برای شیرین کردن آن از سیروپ کارامل و وانیل استفاده می‌شود. این ترکیب بی‌نظیر داخل مخلوط کن ریخته می‌شود و با 10 کیوب یخ متوسط ترکیب می‌شود و یک نوشیدنی خنک و رویایی را می‌سازد که هرکسی را در یک تابستان گرم مجذوب خود خواهد کرد.

لذت تجربه کردن نوشیدنی­‌های متفاوت حس خوبی به شما خواهد داد. در کافه‌گردی‌هایتان انواع  نوشیدنی‌های گرم و سرد همراه با قهوه را تجربه کنید.