مزیت های شگفت آور برای افزودن یک روف گاردن

روف گاردن به عنوان مجموعه ای از گیاهان کاشته شده در بالای سازه ای ساخته شده توسط بشر تعریف می شود. ساختمان های شهری بیشتر و بیشتر به دلایل بسیار خوبی در حال نصب باغچه های بام هستند. مزایای بی شماری از جمله فرصت های صرفه جویی در هزینه و افزایش بازده انرژی را به همراه دارد.

 

مزایای افزودن روف گاردن :

زیبایی شناسی را بهبود ببخشید

یک فضای راحتی جدید اضافه کنید

کاهش هزینه های انرژی / بهبود بهره وری انرژی ساختمان

 

کاهش اثر گرمای شهری

امروزه کاشت گیاهان در داخل شهرها به عنوان یک روش برای بهبود کیفیت هوا و کاهش گرمای کلی شناخته شده است ، اما کمبود فضا و زمین های بیش از حد گران قیمت ، افزایش تعداد پارک ها و فضای طبیعی این مسئله را به ذهن متبادر می سازد. زمانی که باغ های پشت بام به تصویر کشیده می شوند و دلیل محبوبیت آنها در طی سالهای اخیر ، به ویژه در شهرهای بزرگتر و توسعه یافته به وجود آمده است.

باغ های پشت بام خوب به نظر می رسند ، چشم انداز بسیار خوبی دارند و روشی سریع و هوشمندانه برای لذت بردن از یک مکان آرام در قلب شهر ارائه می دهند. اما فراتر از مزایای تزئینی آنها ، مزایای چشمگیر و مهم دیگری نیز برای ساخت باغ های پشت بام وجود دارد.

کشورهایی مانند فرانسه ، سوئیس و کانادا قوانینی را تصویب کرده اند که کلیه ساختمانهای تجاری و مسکونی جدید حداقل دارای یک بام سبز است. در استرالیا ، استفاده از سقف های سبز در ساختمان اقدامی است که مدتی وجود داشته است.

در این مقاله برخی از مزایای باغ های پشت بام بررسی می شود ، بنابراین شما خود می توانید ببینید که این ابتکار عمل معماری و زیست محیطی چقدر حیرت انگیز است و چرا باید در هر ساختمان یا خانه در سراسر کره زمین وجود داشته باشد.

 

خوشبختی

تصور کنید که در محل کار خود هستید و برای استراحت ناهار خود تصمیم می گیرید دفتر را ترک کنید. آسانسور را تا بالاترین طبقه می برید تا در یک پارک زیبا با چشم اندازهای فوق العاده ممتاز حضور داشته باشید. خیلی بد به نظر نمیاد ، نه؟ باغ های پشت بام در مکان هایی که کمی لوکس شده است ، مانند شهرهای بزرگ شلوغ ، با طبیعت در ارتباط باشند.

طبق یک مطالعه توسط دانشکده پزشکی ، داشتن تماس منظم با طبیعت و فضای سبز در مناطق شهری می تواند به سلامت روان شما کمک کند و به خوشبختی کلی شما کمک کند.

علاوه بر این ، به دلیل کاهش سطح آلودگی و افزایش کیفیت آب و هوا توسط پشت بام ها ، می توان تقاضا را برای مراقبت های بهداشتی و استرس را کاهش داد.

سطح استرس کمتر نیز به معنای کارمندان شادتر و با بهره وری بیشتر و در نتیجه استخدام کارکنان برای شرکت ها آسان تر است.

 

کیفیت هوای بهبود یافته

باغ های پشت بام نه تنها از طریق گیاهان و فرآیند فتوسنتز بلکه با رسوب در فضای در حال رشد به کاهش و فیلتر کردن ذرات و گازهای آلوده هوا کمک می کنند.

سقف های سبز همچنین ممکن است به کاهش توزیع گرد و غبار در هوا و تولید مه دود کمک کند ، که منجر به کاهش انتشار گلخانه در مناطق شهری می شود.

توجه به این نکته مهم است که یک سقف سبز در شهر ممکن است به تنهایی تأثیر زیادی نداشته باشد ، اما تعداد بیشتری از سقف ها در یک شهر می تواند تأثیر مثبت داشته باشد.

 

استفاده موثر از آب باران

آب باران انرژی رایگان است که از محیط می گیریم و باغ های پشت بام برای استفاده بهینه از آن عالی هستند.

گیاهان روی سقف های سبز بلافاصله از باران استفاده می کنند و گاهی اوقات مقدار اضافی آن ذخیره می شود تا بعداً بتوان از آن استفاده کرد. در تابستان ، باغ های پشت بام می توانند تا 80٪  شرایط خود را از باران حفظ کنند در حالی که در زمستان این میزان می تواند تا 40٪ باشد. پس از استفاده از آب ، از طریق تعرق و تبخیر به جو برگردانده می شود.

گیاهان در پشت بام ها نه تنها آب باران را حفظ می کنند بلکه به تعدیل دمای آن نیز کمک می کنند و به عنوان فیلتر طبیعی برای هر آبی که از ساختمان خارج می شود عمل می کنند.

احتمالا یکی از چشمگیرترین و مهمترین مزایای باغ های پشت بام ، تأثیر مثبت آنها بر اثر جزیره گرمایی شهری است.

بر اساس افزایش درجه حرارت است که تقریباً در تمام مناطق شهری دیده می شود. از آنجا که آفتاب سریعتر گیاهان و درختان را گرم می کند و از آنجا که بتن در مناطق شهری بیشتر است ، شهر در تمام طول سال به یک منطقه بزرگ هوای گرم (جزیره گرما) تبدیل می شود. این امر شهرها را در تابستان به شدت گرم می کند و منجر به افزایش استفاده از کولر و سایر فن آوری های خنک کننده می شود.

با افزایش فضای سبز بیشتری که در یک شهر داریم این اثر کاهش می یابد. از طریق چرخه تبخیر روزانه ، گیاهان می توانند دما را کاهش دهند.

 

بهره وری انرژی

باغ های پشت بام نیز می توانند منجر به استفاده کمتر و موثرتر از انرژی شوند. آنها عایق بندی عالی ایجاد می کنند ، دما را در زمستان حفظ می کنند و در تابستان درجه حرارت را حفظ می کنند.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده توسط شورای تحقیقات ملی کانادا نتیجه گرفت که باغ های پشت بام در واقع می توانند نوسانات دما ، جریان متوسط گرما از طریق سقف را اصلاح کرده و تقاضای انرژی برای تهویه مطبوع را کاهش دهند ، به ویژه در فصول گرم فصل بهار و تابستان.

 

زراعت شهری

این شامل استفاده از سقف های سبز به عنوان مزارع مینیاتوری است که در واقع غذای تازه تولید می کنند.

 

سر و صدا کمتر

عایق ارائه شده توسط باغ های پشت بام نه تنها می تواند برای دما بلکه برای سر و صدا نیز اعمال شود. ترکیبی از خاک و گیاهان می تواند به جذب ، انعکاس یا انحراف امواج صوتی کمک کند و باعث کاهش عالی صدا در ساختمان ، به ویژه برای صداهای با فرکانس پایین شود.

می تواند در کاهش آلودگی صوتی در شهرهای شلوغ یا مناطقی که در نزدیکی فرودگاه ها یا در زیر مسیرهای پرواز قرار دارند بسیار مفید باشد.