موج براق فناوری ارز رمزنگاری

استخراج رمزنگاری چیست؟ چگونه کار می کند؟

اگرچه استخراج رمزنگاری از زمان استخراج بیت کوین در سال 2009 آغاز شده است ، اما با استخراج معدنچیان ، سرمایه گذاران و مجرمان اینترنتی کاملاً سر و صدا ایجاد کرد. در اینجا اطلاعاتی در مورد استخراج ارز رمزنگاری شده و نحوه کار آن وجود دارد...

استخراج رمزنگاری (یا اگر ترجیح می دهید رمزنگاری باشد) یک موضوع محبوب در انجمن های آنلاین است. احتمالاً فیلم ها را و مقالاتی درباره Bitcoin ، Dash ، Ethereum و انواع دیگر ارزهای رمزپایه را خوانده اید. و در این مطالب ، موضوع ارزهای رمزپایه اغلب مطرح می شود. اما همه اینها ممکن است این سوال را برای شما ایجاد کند که "استخراج بیت کوین چیست؟" یا استخراج رمزنگاری چیست؟

به طور خلاصه ، استخراج ارز رمزنگاری شده اصطلاحی است که به روند جمع آوری ارز رمزپایه به عنوان پاداش کاری که انجام می دهید ، اشاره دارد. (وقتی به طور خاص در مورد استخراج بیت کوین صحبت می شود به استخراج بیت کوین معروف است.) اما چرا مردم استخراج رمزنگاری می کنند؟ برای برخی ، آنها به دنبال منبع درآمد دیگری هستند. برای دیگران ، این مسئله به دست آوردن آزادی مالی بیشتر است بدون این که دولت ها یا بانک ها در این امر هجوم بیاورند. اما به هر دلیلی ، ارزهای رمزپایه یکی از مناطق مورد علاقه برای تکنوفیل ها ، سرمایه گذاران و مجرمان اینترنتی است.

 

بنابراین ، استخراج ارز رمزپایه (به معنای فنی تر) چیست و چگونه کار می کند؟

استخراج رمزنگاری چیست؟ استخراج ارز رمزنگاری شده توضیح داده شده است...

اصطلاح استخراج رمزنگاری به معنای به دست آوردن ارزهای رمزپایه از طریق حل معادلات رمزنگاری از طریق استفاده از رایانه است. این فرآیند شامل اعتبار سنجی بلوک های داده و افزودن سوابق معاملات به یک رکورد عمومی (دفتر) است که به عنوان بلاکچین شناخته می شود.

به تعبیر فنی تر ، استخراج ارز رمزپایه یک فرآیند معامله ای است که شامل استفاده از رایانه و فرایندهای رمزنگاری برای حل عملکردهای پیچیده و ضبط داده ها در بلاکچین است. در حقیقت ، شبکه های کاملی از دستگاه ها وجود دارند که در رمزنگاری نقش دارند و از طریق آن بلاکچین ها سوابق مشترکی را نگهداری می کنند.

مهم است که درک کنیم بازار ارزهای رمزپایه خود جایگزینی برای سیستم بانکی سنتی است که ما در سطح جهانی از آن استفاده می کنیم بنابراین ، برای درک بهتر عملکرد استخراج رمزنگاری ، ابتدا باید تفاوت سیستم های متمرکز و غیرمتمرکز را درک کنید.

 

بانک های سنتی سیستم متمرکز هستند

در بانکداری سنتی ، یک مرجع مرکزی وجود دارد که یک رکورد متمرکز (دفتر) را کنترل ، نگهداری و به روز می کند. این بدان معنی است که هر معامله باید از طریق سیستم بانکی مرکزی انجام شود ، جایی که ثبت و تأیید می شود. بعلاوه ، این یک سیستم محدود است - فقط تعداد کمی از سازمان ها (بانک ها) مجاز به ارتباط مستقیم با سیستم بانکی متمرکز هستند.

 

ارزهای رمزپایه از سیستم های غیرمتمرکز و توزیع شده استفاده می کنند

با ارزهای رمزپایه ، نه مرجع اصلی وجود دارد و نه دفتر مرکزی. دلیل این امر این است که ارزهای رمزپایه در یک سیستم غیرمتمرکز با دفتر توزیع شده کار می کنند (به زودی اطلاعات بیشتر در مورد این مورد) به عنوان بلاکچین شناخته می شود. برخلاف سیستم بانکی سنتی ، هرکسی می تواند مستقیماً به "سیستم" ارز رمزنگاری شده متصل شود و در آن شرکت کند. بدون مراجعه به بانک مرکزی می توانید پرداخت ها را ارسال و دریافت کنید. به همین دلیل به آن ارز دیجیتال غیرمتمرکز گفته می شود.

اما ارز رمزنگاری شده علاوه بر غیرمتمرکز بودن ، یک سیستم توزیع شده نیز هست. این بدان معنی است که رکورد (دفتر کل) کلیه معاملات در دسترس عموم و در رایانه های مختلف ذخیره می شود. این تفاوت با بانکهای سنتی که قبلاً ذکر کردیم ، که سیستمهای متمرکز هستند ، متفاوت است.

 

آیا استخراج کریپتو قانونی است؟

به طور کلی ، پاسخ مثبت است تعیین قانونی یا غیرقانونی بودن استخراج رمزنگاری اساساً به دو ملاحظه اساسی بستگی دارد:

موقعیت جغرافیایی شما

این که آیا شما رمزگذار را از طریق روش های قانونی استخراج می کنید

با این حال ، جایی که شما شروع به قدم زدن در قلمرو فعالیت های غیرقانونی می کنید ، زمانی است که از روش های نامشروع برای استخراج ارزهای رمزپایه استفاده می کنید. به عنوان مثال ، برخی از مجرمان اینترنتی Javascript در مرورگرها استفاده بدافزار را روی دستگاه های کاربران بی خبر نصب می کنند. این نوع حمله سایبری به رمزنگاری معروف است.

اما توجه به این نکته مهم است که استخراج ارزهای رمزنگاری شده توسط دولتهای مختلف در سراسر جهان متفاوت دیده می شود. کتابخانه کنگره ایالات متحده گزارشی منتشر کرد که در قلب سیستم رمز ارز بیت کوین قرار دارد همچنین گزارش داده است که بسیاری از دولت های محلی در چین در حال استخراج بیت کوین هستند و باعث می شود بسیاری از سازمان ها استخراج بیت کوین را متوقف کنند.

بعلاوه ، برخی از کشورها سود استخراج ارزهای رمزپایه را مشمول مالیات می دانند در حالی که کشورهای دیگر ثمره این فعالیت ها را درآمد غیر مالیاتی می دانند.

ما در مورد آنچه که ارزهای رمزپایه و استخراج رمزنگاری را کمی جذاب می کند ، بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما ابتدا بیایید نحوه کار در واقع استخراج ارز رمزنگاری شده را بررسی کنیم برای انجام این کار ، ما فن آوری ها و فرآیندهای مربوط به آن را کشف خواهیم کرد.

اما بدون بانک مرکزی ، معاملات قبل از اضافه شدن به دفتر چطور تأیید می شوند؟ ارز رمزنگاری شده به جای استفاده از سیستم بانکی مرکزی برای تأیید معاملات (به عنوان مثال ، اطمینان از اینکه پول ارسال کننده برای پرداخت کافی است) ، از الگوریتم های رمزنگاری برای بررسی معاملات استفاده می کند.

اینجاست که استخراج کنندگان بیت کوین وارد می شوند انجام محاسبات رمزنگاری شده برای هر معامله ، به کارهای محاسباتی زیادی می افزاید. ماینرها از رایانه های خود برای انجام کارهای رمزنگاری مورد نیاز برای افزودن معاملات جدید به دفتر استفاده می کنند به عنوان یک تشکر ، آنها خود مقدار کمی ارز رمزنگاری شده دریافت می کنند.

 

نحوه کار رمزنگاری (و نگاهی عمیق به بلاکچین)

به طور خلاصه ، استخراج کنندگان رمزنگاری قانونی بودن معاملات را بررسی می کنند تا از مزایای کار خود در قالب ارزهای رمزپایه بهره مند شوند. برای درک چگونگی عملکرد بیشتر استخراج ارزهای رمزنگاری شده به معنای فنی تر ، ابتدا باید فن آوری ها و فرایندهای پشت آن را درک کنید شامل درک اینکه بلاکچین چیست و چگونه کار می کند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که دو چیز در مفهوم بلاکچین اساسی هستند: رمزگذاری کلید عمومی و ریاضیات. در حالی که من قطعاً یکی از طرفداران اولی هستم ، اما اعتراف خواهم کرد.

ارزهای رمزنگاری شده سنتی مانند بیت کوین از یک دفتر حساب غیرمتمرکز معروف به بلاکچین استفاده می کنند. بلاکچین مجموعه ای از بلوک های داده های زنجیره ای است که شامل داده های کلیدی ، از جمله هش های رمزنگاری است. این بلوک ها ، که یک لاینفک برای یک بلاکچین هستند ، گروههایی از معاملات داده ای هستند که به انتهای دفتر اضافه می شوند. این نه تنها یک لایه شفافیت اضافه می کند ، بلکه همچنین هنگامی که افراد می بینند تراکنش هایشان به زنجیره بلوک اضافه می شود ، به عنوان یک تورم نفس عمل می کند. حتی اگر نام آنها در آن ذکر نشده باشد ، اما اغلب احساس غرور و هیجان را ایجاد می کند.

 

 

شکستن نقش ها و فرایندهای بلاکچین بیت کوین

گره ها اینها افراد و دستگاه هایی هستند که در زنجیره بلوک وجود دارند مانند رایانه شما و سایر استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه

ماینرها گره های خاصی هستند که وظیفه آنها تأیید بلوک های تأیید نشده در بلاکچین با تأیید هش ها است ("حل"). هنگامی که ماینر بلوک را تأیید کرد ، بلوک تأیید شده به زنجیره بلوک اضافه می شود. اولین ماینری که به بقیه گره ها اعلام می کند هش را حل کرده اند با ارز رمزپایه پاداش می گیرد.

در مورد معاملات منظور من ، روند استخراج ارز رمزنگاری شده است. به بیان ساده تر ، معامله تبادل ارزهای رمزنگاری شده بین دو طرف است. هر معامله جداگانه با دیگران همراه است و لیستی را تشکیل می دهد که به یک بلوک تأیید نشده اضافه می شود. سپس هر بلوک داده باید توسط گره های استخراج کننده تأیید شود

این توابع رمزنگاری یک طرفه ، امکان بررسی قانونی بودن معاملات استخراج ارز رمزنگاری شده را برای گره ها فراهم می کند. هش یک جز جدایی ناپذیر از هر بلوک در زنجیره بلوک است. یک هش از طریق ترکیب داده های هدر بلوک زنجیره بلوک قبلی با nonce ایجاد می شود

الگوریتم اجماع. یک پروتکل در بلاکچین است که به یادداشت های مختلف در یک شبکه توزیع شده کمک می کند تا برای تأیید داده ها به توافق برسند. تصور می شود اولین نوع الگوریتم اجماع "اثبات کار" می باشد.

- و هر بلوکی که از زمان انتشار بلوک اصلی به بلاکچین اضافه شده است - باید توسط سایر گره های شبکه peer to to peer شناسایی شود. . به عبارت ساده ، اصلاح بلوک های قدیمی عملاً غیرممکن است.

بلاکچین خود یک سری بلوک است که به ترتیب زمانی لیست شده است. از آنجا که بلوک های منتشر شده قبلی پس از افزودن به بلاکچین قابل تغییر نیستند ، یک سطح شفافیت را فراهم می کند. به هر حال ، همه می توانند معاملات را ببینند.

 

نگاهی گام به گام به روند استخراج Crypto

بسیار خوب ، وقت آن است که نگاهی دقیق به روند استخراج ارز رمزنگاری شده بیندازیم و نحوه کار آن را بهتر درک کنیم:

 

گره ها تأیید می کنند که معاملات قانونی هستند

معاملات مبنایی است که بلاکچین ارز رمزنگاری شده بر آن بنا شده است. بنابراین ، بیایید مثال زیر را در نظر بگیریم تا بفهمیم چگونه همه اینها جمع می شو

بگذارید بگوییم شما یک استخراج کننده رمزنگاری هستید و دوست شما اندی 5000 دلار از دوست دیگرتان قرض می کند تا یک راه حل جدید و پیشرفته برای بازی های پیشرفته بخرد. این یک رایانه برتر است که با جدیدترین تجهیزات تنظیمات بازی ارائه شده است می دانید ، همه چیز از صفحه کلید LED و ماوس مخصوص بازی تا صفحه نمایش چند صفحه ای گسترده و هدست دسته کوچک موسیقی جاز با میکروفون اندی برای بازپرداخت او ، یک واحد بیت کوین جزئی برای او می فرستد. با این حال ، برای انجام معامله ، باید مراحل تأیید را طی کند.

 

معاملات جداگانه به لیست سایر معاملات برای تشکیل بلاک اضافه می شوند

مرحله بعدی در فرآیند استخراج رمزنگاری ، بسته بندی همه تراکنش ها در لیستی است که سپس به یک بخش جدید و تأیید نشده اضافه می شود. در ادامه با مثال معامله سیستم بازی ، پرداخت Bitcoin Andy’s Bitcoin به Jake یکی از این معاملات محسوب می شود.

با افزودن معامله آنها به بلاکچین (با تکمیل مراحل تأیید) ، با ثبت یک سوابق عمومی و دائمی ، از "هزینه مضاعف" هر ارز رمزنگاری شده جلوگیری می کند رکورد تغییرناپذیر است ، به این معنی که هرگز قابل دستکاری یا تغییر نیست

 

Hash و انواع دیگر داده ها به بلوک تأیید نشده اضافه می شوند

هنگامی که تراکنش کافی به بلاک اضافه شد ، اطلاعات اضافی نیز اضافه می شوند ، از جمله داده های هدر و هش از بلوک قبلی در زنجیره و یک هش جدید برای بلاک جدید. آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که سرآیند بلوک اخیر و یک نانس برای تولید هش جدید ترکیب شده اند این هش به بلوک تأیید نشده اضافه می شود و سپس باید توسط یک گره ماینر تأیید شود.

 

در این مورد ، بگذارید بگوییم شما فقط آنقدر خوش شانس هستید که می توانید در حل آن موفق شوید. شما برای همه استخراج کنندگان دیگر در شبکه فریاد می کشید تا بگویید که این کار را انجام داده اید و آنها را وادار به تأیید می کنید.

چگونه این اجزا در اکوسیستم بلاکچین با هم کار می کنند

بنابراین ، چگونه این دفتر از دستکاری و تغییرات غیرمجاز در امان می ماند؟ تمام معاملات دفتر کل با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی رمزگذاری می شود. برای پذیرش بلوک ها ، آنها باید از یک هش استفاده کنند که گره های استخراج کننده روی بلاکچین می توانند از اصل و بدون تغییر هر بلوک استفاده کنند.

 

چه نحوه  ای کار می کند ؟Blockchain

با بلاکچین ارز رمزنگاری شده ، هر کسی می تواند دفتر را ببیند و به روز کند زیرا عمومی است. این کار را با استفاده از رایانه خود برای ایجاد حدس تصادفی برای حل معادله ای که سیستم بلاک چین ارائه می دهد ، انجام می دهید. در صورت موفقیت ، تراکنش شما برای تأیید به بلوک داده بعدی اضافه می شود. در غیر این صورت سعی می کنید تا سرانجام موفق شوید یا تصمیم می گیرید وقت و منابع خود را در جای دیگری خرج کنید.

اکنون که فهمید استخراج ارز رمزپایه چیست و چگونه کار می کند ، بگذارید چند لحظه طول بکشد تا جذابیت ارزهای رمزپایه را بفهمیم و اینکه چرا کسی می خواهد آنها را استخراج کند.

 

چرا استخراج کریپتو چنین معامله بزرگی است؟

مردم عاشق استفاده دیجیتالی از پول هستند. کارتهای اعتباری ، کارتهای نقدی و خدماتی مانند PayPal و Venmo خرید اقلام بصورت آنلاین و ارسال پول را برای دوستان و خانواده خود آسان می کنند. در جهانی که سایت های تجارت الکترونیکی و خدمات تحویل روز بعد دارند ، بسیاری از مردم نمی خواهند با "دردسر" پول نقد و سکه های کاغذی کنار بیایند.

اما چه چیزی باعث می شود افراد به استخراج رمزنگاری بپردازند؟ هیچ پاسخی متناسب با همه این سوال جود ندارد. به هر حال ، مردم نیازها ، علایق و اهداف مختلفی دارند اکنون فقط تعداد کمی از آنها را در اینجا بررسی خواهیم کرد.

افراد بیشتر به دنبال حریم خصوصی و کنترل امور مالی خود هستند

همه به سیستم های موجود اعتماد ندارند و برخی ترجیح می دهند در رابطه با امور مالی خود کنترل و حریم خصوصی بیشتری داشته باشند.

برخی از افراد برای جلوگیری از عضویت در سیستم بانکی متمرکز سنتی ، پول را زیر تشک خود نگه می دارند یا در قوطی های قدیمی قوطی های شربت خانه خود جمع می کنند. اما روش دیگری وجود دارد که مردم می توانند پول خود را از سیستم بانکی متمرکز سنتی خارج کنند: با استخراج و استفاده از ارزهای رمزپایه

 

رمزنگاری هنوز جدید ، هیجان انگیز و "براق" است

بیایید این را بپذیریم: افرادی در آنجا هستند که می خواهند جدیدترین موج های فناوری را سوار شوند تا بخشی از این تجربه باشند. اساساً ، آنها می خواهند بخشی از بهترین چیزهای بعدی باشند. اما چند نفر در استخراج رمزنگاری مشارکت دارند؟ از 23 ژوئن سال 2020 ، تیم تحریریه با انتشار گزارشی اعلام کرد که "اکنون بیش از 1،000،000 استخراج کننده منحصر به فرد بیت کوین وجود دارد".

در حالی که همه ممکن است بخواهند از استخراج رمزنگاری استفاده کنند ، واقعیت این است که این کار برای همه مناسب نیست چرا؟

 

استخراج کریپتو از نظر منابع بسیار زیاد است:

از طرف دیگر ، استخراج ارزهای رمزپایه امروزه به منابع زیادی هم از نظر قدرت محاسبه و هم از نظر برق نیاز دارد. چرا؟ از آنجا که استخراج رمزنگاری برای تولید دائماً حدس های جدید به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد. اگر موفق باشید ، نه تنها بیت کوین جدید تولید می کنید ، بلکه می توانید با افزودن اطلاعات به انتهای دفتر بلاکچین را به روز کنید.

 

استخراج کریپتو گران است :

شما نه تنها باید از داشتن قدرت پردازش و برق کافی برای تأمین انرژی خود نگران باشید ، بلکه باید هزینه های مربوط به چنین ابتکار عظیم را نیز به خاطر بسپارید در حالی که یک بار امکان استفاده از رمزنگاری فقط با استفاده از رایانه شخصی شما وجود داشت ، آن روزها گذشته است.

اگر می خواهید حتی اندکی شانس شکست دادن سایر استخراج کنندگان ارز رمزنگاری شده را داشته باشید ، پس باید فن آوری و پردازش را داشته باشید تا در سطح آنها رقابت کنید.

 

 :ROI همان چیزی نیست که قبلاً وجود داشته است

اگرچه درست است که برخی از مردم با استخراج ارزهای رمزپایه توانسته اند درآمد کسب کنند ، اما برای همه نمی توان همین حرف را زد و هرچه زمان بیشتر و افراد بیشتری درگیر شوند ، بازگشت سرمایه کاهش یافته ای که استخراج کنندگان رمزنگاری انتظار دریافت آن را دارند ، کاهش می یابد.

 

در موقعیت جغرافیایی شما امکان پذیر نیست (یا ممنوع است):

ما قبلاً اشاره کردیم که اگرچه استخراج ارزهای رمزپایه در برخی مناطق غیرقانونی نیست ، اما در بعضی از مناطق این کار غیرقانونی است همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، دولتها از نظر استخراج رمزنگاری ، دیدگاههای مختلفی در مورد ارزهای رمزپایه دارند به احتمال زیاد ، برخی از دولت ها در مکان های مختلف جغرافیایی حتی سرمایه گذاری یا استفاده از ارزهای رمزپایه را به عنوان روش پرداخت منع می کنند.

 

افکار نهایی در مورد استخراج ارز رمزنگاری شده

استخراج ارزهای رمزپایه جایگزین جالبی برای سیستم های متمرکز سنتی است که در حال حاضر در سراسر جهان کار می کنند. با این حال ، از نظر رایانه و منابع برق بسیار مالیات پذیر است و در نتیجه برای بسیاری از کاربران عملی نیست.