نحوه طراحی حرفه ای کافی شاپ

وقتی که شما در تهیه یک فنجان قهوه استثنایی تسلط دارید ، انتخاب طراحی و چیدمان کافی شاپ به ویژه اگر فضای کمی داشته باشید ، ممکن است از منطقه امن شما خارج باشد.

طراحی کافی شاپ برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به بازگشت بسیار مهم است هدف این است که یک مشتری وفادار ایجاد کنید که قبل از هر فروشگاه دیگری برای قهوه صبحانه خود به شما مراجعه کنند.

 

5 نکته ثابت شده برای طراحی یک کافی شاپ موفق:

پنج عنصری که در ادامه مطلب توضیح داده میشود از عناصر اساسی برای طراحی حرفه ای کافی شاپ هستند . خواه فضای کوچکی داشته باشید و برای استفاده راهبردی از آن استفاده کنید ، خواه فضای کافی داشته باشید ، این راهنما به شما در ایجاد حداکثر کافی شاپی که به یک مرکز شکوفایی محلی تبدیل میشود کمک میکند.

 

 مفهوم واضحی که مخاطب مورد نظر شما را به خود جلب کند :      

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث شده است تجارت کافی شاپ شما منحصر به فرد باشد یا چرا ممکن است مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار گیرد یا برای انتخاب طرح کافی شاپ خود آماده نیستید که آیا به سبک قدیمی خواهد بود؟یا نوین؟ مفهوم طراحی کافی شاپ شما تا حد زیادی به مخاطبان شما بستگی دارد . از این گذشته جمع زیادی از بازنشستگان سلیقه و انتظارات متفاوتی نسبت به گروهی از جوانان   دارند.همین الان مخاطبان کافی شاپ و مفهوم طراحی خود را تعیین کنید که صددرصد از آن اطمینان دارید تا از سازگاری سایر جنبه های اصلی کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید.  طراحی کافی شاپ برای فضاهای کوچک: بعضی از افراد کافی شاپ شما را به دلیل دنج بودن انتخاب میکنند، بعضی دیگر آن را انتخاب میکنند زیرا فکر میکنند ، یک کافی شاپ کوچک تر برابر با صفهای کوچکتر و خدمات بهتر است. برخی از مشتریان حتی ممکن است آن را انتخاب کنند زیرا فضای کوچک و صندلی کمتر را با آرامش برابر میدانند و از آن به عنوان فرصتی برای انجام کار استفاده میکنند. وای فای رایگان  ضروری است و اگر شما امیدوارید که مخاطب هدف شما متشکل از افرادی باشد که قبل از رفتن به خانه متوقف میشوند تا ساعاتی را با یک قهوه خوشمزه به کار خود بپردازند. پس لازم است که اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی پریز برق دارید به یاد داشته باشید هر چه شارژ باتری آنها بیشتر طول بکشد احتمالا بیشتر در کافی شاپ شما می مانند.

 

علامت گذاری در فضای باز وطراحی ویترین :    

انتخاب یک نام و نشانه هایی که نه تنها کافی شاپ شما بلکه پرسنل و محصولات شما را نیز منعکس کند می تواند یک کار چالش برانگیز باشد و برای ایجاد یک هویت تجاری قوی کلیدی است.                                                                                        نمای بیرونی کافی شاپ شما چگونه خواهد بود؟ آیا صندلی در فضای باز خواهید داشت ؟ یا آیا این روش به گونه ای تصور می شود که مشتریان را از پاتوق در محل استقرار شما منصرف کند؟ طراحی کافی شاپ شما باید فورا مفهومی را که در ذهن دارید منتقل کند ، به عنوان مثال اگر کافی شاپ شما مدرن و پیشرفته باشد  کرکره های شیک و شمعدانی روی طاقچه ها بهترین گزینه نیست. تابلوهای تبلیغاتی خوب نه تنها به شما کمک میکند تا یک داستان تجاری خوب را بگویید بلکه برای غلبه بر مانع ورود مشتریان به داخل کافی شاپ شما کلیدی است. نشانه های شما باید نشان دهنده مفهوم طراحی کافی شاپ شما باشد. به عنوان مثال چوب اصلاح شده یک انتخاب عالی برای یک تابلوی کافی شاپ به سبک قدیمی است. در مورد قلم مورد استفاده در علامت گذاری نیز همین امر وجود دارد ، اطمینان حاصل کنیدکه نشانه شما آسان خوانده میشودو متمایز است. علامت گذاری بخشی از طراحی کلی کافی شاپ است در عین حال باید برجسته شود تا افرادی که از آنجا عبور می کنند ، بتوانند به سرعت تجارت شما را معرفی و ارائه دهند.

 

تجهیزات کافی شاپ: 

آیا یک کافی شاپ کوچکتر اداره میکنید؟  اگر چه کمی ضد تعارف به نظر می رسد اما اولین کاری که میخواهید انجام دهید بعد از داشتن یک مفهوم کاملا مشخص و مکان انتخاب ، خرید تمام تجهیزات شماست. این امر به منظور اطمینان این است که شما فضای کافی شاپ خود را در اطراف تجهیزات مورد نیاز خود طراحی میکنید تا اینکه عکس آن را انجام دهید که میتواند منجربه از بین رفتن کیفیت تجهیزات و محصول به دلیل یک نقشه چیدمان به طور نامناسب شود.

 

ایده های طراحی در کافی شاپ:    

نحوه انتخاب فضای داخلی کافی شاپ نیز به همان اندازه مهم است ، از انتخاب رنگ بندی ، کارهای هنری و تزئینات دیواری گرفته تا محل غذاخوری ، فضای نشیمن ، ویترین، صفحه منو، سرویس بهداشتی و حتی محل فروش ، ایده شما باید در کل کافی شاپ شما مشهود باشد. رنگها و روشنایی ها را انتخاب کنید که روحیه دلخواه شما را ایجاد کند. جذابیت های منحصر به فرد خود فضا را در نظر بگیرید ، آیا نقطه کانونی در فضا وجود دارد؟ چگونه ممکن است بتوانید از آن استفاده کنید؟ هنگامیکه کافی شاپ را با فضای محدود اداره می کنید ، به احتمال  زیاد برخی از دکوراسیون ها را کاهش داده و تاثیر منفی برای جذب مشتریان دارد. بلعکس فکر کنید از اینکه از یک کافی شاپ دیدن می کنید تا بعد از یک روز طولانی احساس آرامش می کنید که تاثیر مثبت بسزایی دارد با این حال داشتن یک کافی شاپ کوچک لزوما به این معنی نیست که خالی به نظر برسد . میزها مکانی برای یک ویژگی تزئینی مانند یک گلدان کوچک یا حتی یک مجسمه مناسب هستند . یکی دیگر از گزینه های عالی نصب اتصالات نور تزئینی است به یاد داشته باشید کافی شاپ کوچک بهانه ای برای کمبود سبک یا علاقه بصری نیست.

 

طرح و چیدمان : 

هنگامیکه در حال کار در کافی شاپ با فضای کف محدود هستید ، طراحی نقشه کف یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. به دست آوردن نکاتی در این باره میتواند موفقیت بزرگی را برای کسب و کار شما و کافی شاپی که تقریباهمیشه پر است را به همراه داشته باشد ، با این وجود اگر اشتباه کنید در نهایت مشتری ها را از آنجا دور خواهد کرد ، چون هیچکس نمیخواهد در کافی شاپی بنشیند که فضا خیلی محدود به نظر برسد ویا صندلی بیش از حد داشته باشد و یا فضای کافی برای جابجایی آزادانه مشتری بین صندلی، پیشخوان، سرویس بهداشتی و فضای خروج شما ایجاد نکند باعث دور کردن مشتریان از آنجامی شود . اطمینان از وجود فضای کافی برای مشتریان کافی شاپ کوچک میتواند یک چالش باشد اما با آنچه از این راهنما آموخته اید باید وضعیت بهتری برای دستیابی به این هدف داشته باشید.   

ملاحظات دیگر: طراحی داخلی کافی شاپ مستلزم درک کاملی از مفهوم شما و مخاطبان هدف شما و همچنین محدودیت های تعیین شده توسط متر مربع فضای شما است هنگامی که درک خود را از این دو جنبه کامل کردید ، باید در دستیابی به طرح مناسب خبره شده باشید . قهوه عالی ، غذای خوشمزه و همچنین موسیقی دلپذیر زیبایی را به آن اضافه کنید و در راه محبوب شدن پیش بروید.