نکات پر از خلاقیت ذخیره سازی قهوه

ماندگاری قهوه چقدر طول می کشد؟

قهوه یک نوشیدنی با ارزش و گاهی گران است ، وقتی قهوه را دم می کنید می خواهید تازه و خوشمزه باشد. اما آن عطر و طعم دم کرده چه مدت دوام دارد؟

پس از دو ساعت ، قهوه دم کرده به دلیل اکسیداسیون طعم و عطر مطلوب خود را از دست می دهد ، اگر قهوه را دم کرده اید و نمی خواهید هدر رود ، با چند روش می توانید از تازه ماندن قهوه خود اطمینان حاصل کنید.

1. قهوه را از منبع گرما خارج کنید

هنگام دم کشیدن قهوه ، مهم است که بلافاصله پس از اتمام دم کردن ، قابلمه قهوه را از مشعل خارج کنید.

اگر آن را روی مشعل بگذارید ، سریعتر اکسید می شود و ترش می شود.

 

2. بدون گرمای اضافی آن را داغ نگه دارید

بعد از اینکه قهوه را از مشعل خارج کردید ، می توانید آن را به قمقمه عایق بندی شده منتقل کنید.

از آنجا که یک قمقمه ضد هوا است ، می تواند گرما و عطر و طعم آن را حفظ کند بدون اینکه باعث تلخی یا خنک شدن قهوه شود.

می توانید یک قمقمه گرم با خود بیاورید و از قهوه گرم و خوشمزه در تمام طول روز لذت ببرید ، مهم نیست که کجا باشید.

 

3. قهوه دم کرده خود را در یخچال قرار دهید

تعداد کمی از افراد می دانند که تهیه قهوه یخی شما به چه آسانی است. اما همه آنچه شما نیاز دارید یک کارافه ، قهوه دم کرده و یخچال است ، بگذارید بگوییم شما یک قابلمه قهوه درست می کنید و فقط چند فنجان بخورید.

به سادگی بقیه قابلمه را داخل یک کارافه ریخته و آن را در یخچال دم کنید ، سرد نگه داشتن قهوه ، طعم و رایحه آن را دو ساعته حفظ می کند.

کارشناسان می گویند شما می توانید قهوه را تا یک هفته در یخچال نگه دارید ، حتی می توانید آن را از یخچال دوباره گرم کنید ، اما طعم آن به اندازه یک فنجان تازه دم شده نخواهد بود.

 

4. تکه های یخ قهوه درست کنید

از مکعب های یخ قهوه می توان برای خنک سازی قهوه داغ ، خنک نگه داشتن قهوه یخ زده بدون کاهش طعم و مزه ، یا تهیه اسموتی های خوشمزه تزریق شده با کافئین استفاده کرد.

تهیه تکه های یخ قهوه آسان است ، فقط با استفاده از سینی مکعب یخ و دمای اتاق یا قهوه سرد ، سینی یخ را با قهوه پر کنید و آن را در فریزر قرار دهید.

برخی از افراد حتی تکه های یخ قهوه با طعم خامه و شکر یا سایر مواد سرگرم کننده مانند شربت وانیل درست می کنند.

 

5. یک قابلمه را فریز کنید

بگذارید بگوییم شما مهمان داشته اید  و یک قابلمه بزرگ قهوه درست کردید ،  با گذشت حدود یک ساعت از این اتفاق ، متوجه می شوید که قهوه مصرف نمی شود.

به جای استرس در مورد یخچال و استفاده در کمتر از یک هفته ، می توانید آن را منجمد کنید ، حتما از یک ظرف ضد هوا استفاده کنید.

وقتی می خواهید قهوه یخ بزند ، فقط آن را به یخچال منتقل کنید و ظرف 24 ساعت یا کمتر قهوه می ماند.

مزیت این است که قهوه در فریزر بیشتر تازه می ماند.

 

6. از آن در غذای خود استفاده کنید

اگر نگهداری آن در یخچال یا فریزر برای شما جالب نیست ، می توانید از قهوه دم کرده در آشپزی استفاده کنید.

با غذاهای خوشمزه و گوشت عالی برخی از دستور العمل های مورد علاقه شامل شراب قرمز و ماریناد قهوه برای استیک و گوشت خرد شده قهوه ملاس می توانید از آن استفاده کنید.

 

7. با آن دسر درست کنید

قهوه و موارد پخته شده که تهیه می شود ، براونی های قهوه و کیک قهوه شکلاتی فقط چند ایده هستند و کاپ کیک های موکا با اسپرسو برای یک خوراکی خوشمزه مناسب است.

شما می توانید در بسیاری از دستور العمل های پخت ، از دمای اتاق یا قهوه سرد به جای آب استفاده کنید تا ابعاد اضافی طعم به آن اضافه شود.

حتی می توانید از قهوه باقیمانده بستنی درست کنید.

نوشیدنی های مخلوط قهوه استفاده عالی از قهوه های مانده است ، یک قهوه ایرلندی معتبر درست کنید یا یک اسپرسو مارتینی را امتحان کنید.

می توانید قهوه باقیمانده را برای چیز دیگری غیر از غذا یا نوشیدنی استفاده کنید. آیا می دانید مردم موهای خود را با قهوه رنگ می کنند؟ مردم همچنین از قهوه به عنوان یک رنگ طبیعی برای پارچه استفاده می کنند.

استفاده از قهوه به عنوان رنگ ، چرخه عمر آن را بسیار فراتر از ساعتها یا هفته ها افزایش می دهد ، شما می توانید موها یا مبلمان خود را با دم کرده باقی مانده خود تغییر دهید ، امیدواریم ایده های جدیدی داشته باشید که قهوه دم کرده شما دوام بیشتری داشته باشد.

تصمیم بگیرید که تکه های یخ ، قهوه سرد ، دسر ، یک نوشیدنی یا یک تغییر سبک درست کنید ، گزینه هایی برای تازه نگه داشتن قهوه خود دارید که بیش از دو ساعت اولیه پس از دم کشیدن است.

با قهوه باقی مانده خود چه خواهید کرد؟ بعد از خواندن این قطعه ، آیا سوالی درباره استفاده از قهوه خود دارید؟

به یاد داشته باشید که اگر قهوه باقیمانده دارید ، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید کاملاً انجام دهید تا از اکسیداسیون و رقیق شدن طعم جلوگیری کنید.

قهوه دم کرده را بلافاصله از منبع گرما خارج کنید. اگر روی مشعل است ، آن را بردارید. اگر داخل مخزن است ، قهوه را برداشته و در ظرف جدیدی بگذارید.

با قهوه باقی مانده خود خلاقیت به خرج دهید. به یاد داشته باشید ، روزهای بیرون ریختن قهوه باقیمانده شما گذشته است. شما اکنون ایده ها و انتخاب های جدیدی دارید! از جسارت با دم کرده خود نترسید.

برای اطلاعات بیشتر راجب قهوه به سایت زیر در قسمت وبلاگ رجوع فرمایید :

https://menudigital.ir/