نکات کلیدی در طراحی منوی رستوران

یکی از مهمترین قسمتهای تجارت یک رستوران منوی غذای آن است. این طرح بازتاب خود رستوران است و یکی از عوامل اصلی در جلب مشتری های جدید برای امتحان رستوران شماست باید به توضیحات ، چیدمان ها و رنگهای منو دقت شود.

رقابت خود را بررسی کنید برای این کار به راحتی وارد رستوران رقبا ، گشت و گذار در اطراف و درخواست یک منو از آنها است منوی رستوران احتمالی شما و آنها باید شباهت هایی با سبک شما داشته باشند ، اما همچنان شخصیت فردی رستوران خود راحفظ  کنید و در گام بعد سوالاتی را از خود بپرسید:

این سوال را از خود بپرسید که منو من چه تفاوتی با بقیه افراد دارد؟ اگر نمی توانید به این سوال پاسخ دهید همین جا متوقف شوید شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی غذای شما را از رقبا جدا می کند این نیروی محرکه طراحی منوی رستوران شماست و شما می خواهید از شفاف بودن هویت خود اطمینان حاصل کنید.

چه مواردی از منوی رستوران مشابه رقبای من است؟ همه موارد موجود در فهرست شما نباید صد در صد کپی برداری باشد. ببینید چند مکان همبرگر یا چیزبرگر را به عنوان گزینه شام ارائه می دهید. شما می توانید موارد مشابهی را ارائه دهید ، اما باید چیزی اضافه کنید تا مواردی در منوی شما برجسته شود. به عنوان مثال ، منوی رستوران شما ممکن است شامل یک همبرگر با سیب زمینی سرخ شده باشد. یک تغییر ساده همه مواردی است که برای جدا کردن منو لازم است. با سرآشپز خود کار کنید تا ببینید چه گزینه های مقرون به صرفه ای می توانید استفاده کنید.

آیا قیمت منوی من مطابق با سبک رستوران است؟ برای مقایسه قیمت برگر ، اگر مبلغ زیادی را شارژ می کنید و رقیبانتان  با قیمت پایین تری شارژ می کنند ، بهتر است برای توجیه قیمت چیزی مانند ترافل یا میگو اضافه کنید.

هنگامی که طراحی چیدمان منو رقیبان را مطالعه کردید باید طراحی کامل منوی رستوران خود را ایجاد کنید به نظر می رسد اینکار به اندازه کافی آسان است ، اما یک طراحی موثر منو چیزی فراتر از چاپ لیستی از موارد یک پردازنده کلمه است در صورتی که منوی شما مطابق با رستوران شما طراحی شده باشد ، مگر اینکه قبلاً این کار را انجام داده باشید یا یک طراح حرفه ای باشید ،    استخدام فردی با مهارت ، هزینه های بالایی را به خود اختصاص می دهد چیدمان های موثر منو معمولاً توسط شخص دیگری طراحی می شود ، سپس به شما امکان می دهد به ابزار قالب بندی دسترسی پیدا کنید تا تغییرات را به دلخواه انجام دهید.

انتخاب رنگ و قلم و طرح رنگ منو باید نشان دهنده موضوع رستوران شما باشد. به عنوان مثال ، اگر در حال افتتاح یک رستوران با موضوع مکزیک هستید ، رنگ های زنده مانند قرمز ، فیروزه ای ، بنفش و سبز گزینه های خوبی هستند. همین رنگ ها در فهرست غذاهای یک رستوران فرانسوی یا ایتالیایی بی جا به نظر می رسند. برای قلم ممکن است یک فونت اسکریپت کلاسیک یا یک فونت ساده نیازداشته باشید. یک طراح می تواند به شما کمک کند و در حالت ایده آل با هر کسی که فضای داخلی رستوران شما را طراحی می کند کار کنید و انسجام بین منو و دکور را تضمین کنید. شما به احتمال زیاد به یک فونت نیاز دارید طراحان معمولاً در هر ارائه بیش از دو فونت را توصیه نمی کنند.

در بخشهای مختلف به منویی که در اکثر رستوران ها قرار دارد نگاهی بیندازید و خواهید دید که به ترتیب تهیه شده است: پیش غذا ، سوپ و سالاد ، غذاهای اصلی ، سپس دسرها و نوشیدنی ها. بخشهایی را با عنوان ، حاشیه پررنگ مشخص کنید. برجسته سازی موارد موجود در منو با ستاره یا نشان های دیگر برای نشان دادن ویژگی مورد علاقه یکی از راه های جلب توجه مشتری به غذاهای معروف یا غذاهایی است که حاشیه سود بالایی دارند. بسته به اندازه منوی رستوران ، یک یا دو ستون یک طرح جذاب را ایجاد می کند. افزودن ستون های بیشتر خطر شبیه به طبقه بندی روزنامه ها را دارد. برای محصولات ویژه روزانه ، می توانید با درج منوی واضح ، آنها را به راحتی تغییر دهید. تصاویر موارد منو می توانند عالی به نظر برسند اما کلیشه ها ی منو نیز بالاتر از یک قیمت خاص در نظر گرفته می شود.

توضیحات منوی شما باید در ذهن مشتریان حک شود. از توضیح آنچه درمنو درباره موادغذایی قرار می دهید نترسید. در صورت مناسب بودن از نام های قومی استفاده کنید تا کمی از استعداد واقعی برخوردار شوید. افزودن یک ماده نادر باعث می شود که مشتری سوالاتی را از شما بپرسد ، که به سرور فرصتی می دهد تا موارد ذکر شده در منو را با جزئیات بیشتری توصیف کند. درج جغرافیا یا تاریخچه محلی در منو نیز روشی برای منحصر به فرد کردن منوی رستوران شماست.