نگاه گستره به سرزمین آلت کوین

همه چیزهایی که باید در مورد آلت کوین بدانید

احتمالاً نام بیت کوین را شنیده اید. به اصطلاح پادشاه رمزنگاری ، قدیمی ترین ارز رمزنگاری شده از همه آنها است. این ارز ارزشمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. از طرف دیگر ، آلت کوین ها بسیار شبیه فرزندان خود هستند ، در حالی که به طرز مبهمی به پدرشان شباهت دارند در حالی که در نوع خود منحصر به فرد هستند. آنها ارزهای رمزنگاری جایگزین هستند که اغلب مزایای بی نظیری دارند که هیچ نوع دیگری آن را ندارند.

با وجود حجم عظیمی از ارزهای دیجیتال برای انتخاب ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام یک از آنها بهترین هستند. اگرچه پرسیدن این سوال عادلانه است ، اما یافتن پاسخ مناسب دشوار است. به هر حال ، همه افراد علاقمند به این طرز فکر که  رمزنگاری به یک هدف عمل نمی کنند.

با توجه به محبوبیت بیشتر روش های پرداخت جایگزین در هر سال ، نگاه دقیق تر به آلت کوین ها می تواند روشی عاقلانه باشد. اگر می خواهید در مورد سایر ارزهای رمزنگاری شده بیشتر از بیت کوین و مزایای آن برای شما بیشتر بدانید ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

آلت کوین چیست؟

به عبارت دقیق تر ، در حال حاضر هیچ تعریف رسمی از آلت کوین در دسترس نیست. این اصطلاح توسط جامعه ابداع شد و به همه ارزهای رمزنگاری جایگزین مبتنی بر بلاک چین بیت کوین اشاره دارد این بدان معناست که آلت کوین با کمک کد منبع بیت کوین ، که منبع باز است ، ایجاد شده است.

از آنجایی که فناوری بلاک چین مدتی است که وجود دارد ، افراد زیادی از آن استفاده کرده اند. این افراد توسعه دهنده نامیده می شوند و روی بهبود یک بلاک چین خاص کار می کنند.

دلیل اصلی استفاده آنها از کد منبع باز بیت کوین این است که به آنها اجازه می دهد تا به سرعت نرم افزارهای مبتنی بر بلاک چین ایجاد کنند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که کدی را که سالها آزمایش شده است کپی و جایگذاری کنند ، خوب است. حتی اگر اکثر آلت کوین ها فقط کپی ارزهای رمزنگاری شده دیگری باشند ، تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. با این حال ، توجه به این نکته بسیار مهم است که بسیاری از آلت کوین ها را می توان به عنوان کلاهبرداری طبقه بندی کرد.

برای تعیین اینکه آیا ارز رمزنگاری شده کلاهبرداری است یا خیر ، باید وب سایت آن را بررسی کرده و از صحت اطلاعات موجود در آنجا اطمینان حاصل کنید. شما باید به دنبال نام تیم توسعه و همچنین سابقه حرفه ای آنها باشید. همچنین ایده خوبی است که به کاغذ سفید نگاه کنید ، که از آن به عنوان نقشه راه نیز یاد می شود. این معمولاً سندی است که نحوه برنامه ریزی تیم برای رسیدن به اهداف خاص را مشخص می کند.

 

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چگونه است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، اگرچه آلتکوین ها حاوی کد اصلی بیت کوین هستند ، اما از جهاتی متفاوت هستند. با این حال ، برای درک آنچه آنها را منحصر به فرد می کند ، باید عمیق تر وارد دنیای ارزهای رمزنگاری شده شوید. اولین چیزی که باید در اینجا بدانید این است که زیرساخت ها نقش بسزایی در ایجاد و نگهداری آلت کوین های مختلف دارند.

به عبارت دیگر ، زیرساخت های مورد استفاده کیف پول های رمزنگاری شده برای هر ارز دیجیتال بسیار متفاوت است. بنابراین ، اگر می خواهید آلت کوین خاصی را در اختیار داشته باشید ، باید یک برنامه را در رایانه خود بارگیری کنید این برنامه کیف پول نامیده می شود و به شما اجازه می دهد تا هر زمان که می خواهید سکه های خود را ذخیره کرده و به آن دسترسی پیدا کنید.

 

وقتی صحبت از امنیت می شود ، هر ارز رمزنگاری شده دارای سیستم مخصوص خود برای محافظت در برابر حملات سایبری و دسترسی غیر مجاز است. آلت کوین هایی که امنیت بیشتری دارند ، اغلب از الگوریتم های رمزگذاری برای ارسال و دریافت سکه استفاده می کنند ، در حالی که دیگران از کلیدها یا رمزهای خصوصی استفاده می کنند. صرف نظر از روش انتخاب شده ، مهم است که به خاطر داشته باشید که پول شما به اندازه سیستم محافظ از آن امن است. به همین دلیل برای کاربران بسیار مهم است که هنگام ذخیره سکه های خود در یک کیف پول دیجیتالی یا در یک پلت فرم مبادله ، اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهند.

در نهایت ، شایان ذکر است که آلت کوین را می توان بر اساس هدف آنها طبقه بندی کرد. به عبارت دیگر ، آنها را می توان به عنوان ذخیره ارزش یا وسیله مبادله در نظر گرفت. تفاوت اصلی آنها در مورد استفاده است. در حالی که ذخایر با ارزش مشابه طلا هستند زیرا نمی توانند به عنوان وسیله پرداخت مورد استفاده قرار گیرند ، اما در مورد وسایل مبادله ، وضعیت متفاوت است.

البته ارزهای رمزنگاری شده ای نیز وجود دارند که هم به عنوان ذخیره کننده ارزش و هم به عنوان وسیله مبادله عمل می کنند.

 

آلتکوین ها چگونه تولید می شوند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، آلت کوین ها با استفاده از کد منبع باز بیت کوین ایجاد می شوند.

 

در حالی که اکثر آلت کوین ها از الگوریتم استخراج اثبات کار استفاده می کنند ، برخی ارزهای رمزنگاری شده از الگوریتم اثبات سهام  استفاده می کنند. به بیان ساده ، یک الگوریتم است که از ماینرها می خواهد مسائل پیچیده ریاضی را برای کسب سکه با پردازش تراکنش ها در بلاک چین حل کنند. الگوریتم تضمین می کند که تنها کسانی که از قدرت محاسباتی خود استفاده می کنند می توانند بلوک های جدید را استخراج کرده و برای آن پاداش دریافت کنند.

 

در نتیجه

اگر این مقاله علاقه شما به آلت کوین را برانگیخته است ، توصیه می کنیم قبل از اقدام و سرمایه گذاری ، تحقیقات خود را انجام دهید. عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند ، از جمله نوسانات بازار ، که ممکن است به طور قابل توجهی بر ارزش هر ارز رمزنگاری شده تأثیر بگذارد.