نگرش سوابق معامله همتایان ارز رمزنگاری

راهنمای کامل هر آنچه که در مورد ارز رمزنگاری شده باید بدانید

ارز رمزنگاری شده برای مبتدیان و آماتورهایی که خود را به همان اندازه که در دنیای وسیع این ارز دیجیتال گم شده اند ، مجذوب خود می کنند ورود به این دنیای پول نقد سریع با مرموزی همراه است با این حال ، در سراسر جهان ، دولت ، بانک ها ، شرکت ها و سرمایه گذاران در بازار ارزهای رمزپایه مشارکت دارند.

به عنوان یک مبتدی ، ممکن است از وعده دارایی ارزهای رمزپایه گیج ، مأیوس و شاید حتی کمی ترسیده باشید. دلیل اصلی وجود چنین تردیدی در سرمایه گذاری برای سکه های دیجیتال - برای بیشتر افراد یا مبتدیان - عدم دانش حتی در مورد اساسی ترین اصول ارز رمزپایه است.

اگر کسی هستید که مایلید در مورد ارز رمزنگاری شده اطلاعات بیشتری کسب کنید ، این راهنما برای درک بهتر شما را در تمام جزئیات این سکه های مجازی راهنمایی می کند.

بیایید به اساسی ترین سوالات بپردازیم :

منشا ارز رمزنگاری چیست؟

چرا ارز رمزنگاری مهم است؟

چه عوامل مهم برای دانستن در مورد ارزهای رمزپایه وجود دارد؟

 

منشا ارز رمزنگاری چیست؟

جای تعجب است که ارز رمزنگاری شده هرگز یک اختراع مورد نظر نبود. در تلاش برای ایجاد یک سیستم نقدی دیجیتال "نظیر به نظیر" در نهایت اختراع بیت کوین را انجام داد :

Satoshi Nakamoto

 که همچنان یکی از بزرگترین و مهمترین ارز رمزنگاری شده است.

وی در گزارش خود از معرفی و راه اندازی بیت کوین گفت: "اعلام اولین انتشار بیت کوین ، یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید که از یک شبکه نظیر به نظیر برای جلوگیری از هزینه های مضاعف استفاده می کند کاملاً غیرمتمرکز و بدون هیچ سرور یا مرجع مرکزی است."

موفقیت این اختراع در پشت جنبه منفرد و با ارزش آن قرار دارد - تمرکز زدایی. این پول نقد دیجیتال در مقابل هیچ مقام مسئول برای نظارت نیست ، بنابراین این اولین پول نقد دیجیتال است که هیچ مرکزیتی ندارد به عبارت ساده ، توسط هیچ مقاماتی تنظیم نمی شود. این واقعیت باعث می شود که این اولین ارز مجازی باشد که اصول اقتصاد بازار آزاد را به طور واقعی دنبال می کند.

 

درک رمز ارز

برای کسب درآمد از وجه نقدی که به صورت آنلاین ارسال یا دریافت می کنید ، برای پردازش معامله به یک کانال پرداخت متصل به حساب بانکی خود نیاز دارید ساده است ، درست است؟ با این حال ، مشکل رایج اکثر شبکه های پرداخت خطر آن دو برابر هزینه است هنگام پرداخت از طریق شبکه های پرداخت ، ممکن است در نهایت دو برابر هزینه کنید ، یعنی دو برابر همان مبلغ را پرداخت کنید برای جلوگیری از این مشکل از سرورهای مرکزی استفاده می شود.

بنابراین این سوال مطرح می شود که چگونه می توان بدون سرور مرکزی این مشکل هزینه دو برابر را حل کرد؟

سیستم های نقدی دیجیتال غیرمتمرکز هیچ مرجعی برای ثبت سوابق معاملات یا مانده ندارند در نهایت ، هر نهاد شبکه باید مسئولیت انجام معاملات صحیح را به عهده بگیرد تا از هزینه های مضاعف جلوگیری کند.

در چنین مواردی ، احتمال اختلاف نظر زیاد است ، بنابراین چگونه هر یک از طرفین می توانند در مورد پرونده صحیح رضایت دهند؟

یک خطا یا اختلاف تنها می تواند کل زنجیره تعادل شبکه را از بین ببرد از آنجا که هیچ مرجع معتبری در حال بررسی چک نیست ، اختلافات احتمالاً مشکلاتی را ایجاد می کند.

راه حل این مشکل توسط ساتوشی ابداع شد ، وی ایده سیستم های دیجیتالی غیرمتمرکز ارز رمزنگاری را ارائه داد که در آن هر یک از طرفین شبکه بدون یک رقم نظارتی به توافق می رسند.

 

ارز رمزنگاری شده - چیست؟

یک ارز دیجیتالی است که برای امکان تبادل آسان ارزش تولید شده است به عبارت ساده ، این همان پول در حساب بانکی خود است اما به شکل نامحسوس. این ارز مجازی ، بدون مقررات یک مرجع حاکم ، از انتقال سرمایه پشتیبانی می کند. در واقع ، این ورودی های محدودی در نوعی از پایگاه داده است که فقط تحت برخی از شرایط خاص قابل تغییر است ، دقیقاً مانند پول در حساب بانکی شما - به جز به صورت مجازی.

 

ارزهای رمزپایه چگونه کار می کنند؟

ارزهای رمزپایه توسط ماینر که سکه ها را ایجاد می کنند و معاملات را تأیید می کنند ، هدایت می شوند. هر ارز رمزنگاری شده دارای شبکه بزرگی از همتایان است. همه همتایان سوابق کلیه معاملات انجام شده در گذشته و مانده حساب های منتقل شده را ثبت می کنند.

سوابق معاملات در پرونده ای نگهداری می شود ،با امضای کلید خصوصی مهر و موم شده است سپس این تراکنش برای نگهداری سوابق به کلیه هم رده های شبکه ارز رمزنگاری شده ارسال می شود.

حتی اگر همه همتایان سابقه معامله ارز رمزنگاری را دارند ، پس از گذشت زمان طولانی تأیید می شود تأیید مهمترین قسمت ارزهای مجازی است. پس از تأیید ، معامله تغییرناپذیر و غیرقابل برگشت است - اکنون بخشی از بلاکچین است.

 

استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده چه کسانی هستند؟

معدنچیان مسئول تأیید معامله هستند برای این سرویس ، پاداش آنها با رمز ارز رمزپایه دریافت می شود.

ماینرها به عنوان شخص ثالثی عمل می کنند که رمزنگاری ارز مجازی را ایمن می کند تا از سو توسط سایر افراد شبکه جلوگیری کند براساس محاسبات ریاضی ، استخراج کنندگان یک الگوریتم اثبات کار ایجاد می کنند. این پازلی است که ماینرها برای حل یک بلاک برای بلاکچین باید آن را حل کنند در نتیجه ارزهای رمزپایه ایجاد می شوند.

 

خواص ارزهای رمزپایه

اکثر ارزهای رمزپایه جدا از برخی تغییرات دارای خصوصیات مشترکی با یکدیگر هستند در مقیاس عظیم ، این خصوصیات به دو دسته تقسیم می شوند خواص معاملاتی و پولی.

 

خصوصیات معامله

برگشت ناپذیر: پس از تأیید ، تحت هیچ شرایطی معامله ارز رمزنگاری شده قابل تغییر یا برگشت نیست. به همین دلیل است که به سرمایه گذاران توصیه می شود مراقب باشند زیرا پس از ارسال پرداخت ، راهی برای لغو آن وجود ندارد.

سریع و در سراسر جهان: شبکه ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان گسترش می یابد از آنجا که افراد زیادی به این شبکه دسترسی دارند ، معاملات طی چند دقیقه تأیید می شوند.

غیر متمرکز: این خاصیت شاید دلیل اصلی موفقیت ارز رمزنگاری باشد این ابزار مبادله مجازی غیرمتمرکز (بدون هیچ گونه مقررات قانونی) است که توسط کسی در سراسر جهان قابل دسترسی و استفاده است.

 

نام مستعار: ارز رمزپایه هویت واقعی را مخفی نگه می دارد خواه در حال ارسال و یا در انتهای شبکه باشید ، یک آدرس تصادفی شامل 30 نویسه هویت شما مخفی خواهد ماند. به این ترتیب ، شما و همسالانتان از هویت واقعی یکدیگر بی اطلاع خواهیم بود.

 

امن: ارز رمزنگاری شده فقط با کلید عمومی رمزنگاری قابل دسترسی است هر کاربر شبکه دارای یک کلید عمومی خصوصی است که اجازه ورود به پایگاه داده رمزنگاری را می دهد. ارز رمزنگاری شده شما در برابر نقض امنیت ، نفوذ ، سرقت و هک محافظت می شود.

 

خواص پولی

نشانه های محدود: ارزهای رمزپایه فقط عرضه توکن های محدود را کانال می کنند. برای هر ارز رمزنگاری شده ، یک برنامه تهیه رمز وجود دارد که تعداد نشانه های ارائه شده در یک کد را نشان می دهد بیت کوین سالانه میزان توکن خود را کاهش می دهد و در سال 2140 به تعداد نهایی توکن های خود می رسد0

بدون بدهی ، فقط پول: پولی که برای مبادله ارزش کارت اعتباری خود استفاده می کنید چیزی غیر از مبلغی است که به بانک خود بدهکار هستید. هیچ یک از آنها پول واقعی نیست که شما مالک آن باشید با این حال ، با ارزهای رمزپایه متفاوت است. اعدادی که سکه مجازی شما نشان می دهد بدهی یا توهم نیست ، آنها پول واقعی هستند و به شکل نامشهود هستند.

 

اثرات ارزهای رمزپایه چیست؟

ارزهای رمزپایه به عنوان بستر قوی مبادله ارزش ظهور کرده اند. اثرات گسترده آن تنها در صورتي قابل پذيرش است كه هر دو خصوصيت معاملاتي و مالي در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال ، بیت کوین که یک روش مبادله ای وجهی مستعار ، غیرقابل برگشت و غیرمتمرکز است ، مخالفت سختگیرانه ای با کارتل های ایجاد شده توسط بانک ها و انحصار دولت ها است و معاملات مالی کاربران آنها را تنظیم می کند. هیچ مانعی برای ورود یا خروج از بیت کوین وجود ندارد ، هیچ منعی برای دریافت وجوه از جانب کسی ندارید و هیچ کس قابل برگشت در معاملات تایید شده نیست.

از آنجا که ارز رمزنگاری شده یک منبع وجوه مجازی در مقادیر محدود است ، بدون دخالت بانک ها ، دولت ها یا هر طرف خارجی دیگر ، توانایی حمله به سیاست های پولی کشورها را دارد. در نتیجه ، ارز رمزنگاری شده با به چالش کشیدن عرضه مالی در یک کشور ، سنگر بانک های مرکزی را در تورم تهدید می کند.

 

ارزهای رمزپایه برتر در بازار

مفهوم ارز رمزنگاری شده شاید حتی مخترع ، ساتوشی ناکاموتو تصور نکرده است. در حالی که تا به امروز ، بیت کوین بیشترین میزان نگهداری در سیستم ارز دیجیتال را حفظ کرده است ، چندین ارز رمزپایه دیگر نیز ظهور کرده اند که سرمایه گذاران باید ردیابی سرمایه گذاری های فعلی یا آینده را داشته باشند.

در موارد زیر محبوب ترین ارزهای رمزپایه زمان ما وجود دارد که پیشرفت چشمگیری را نشان داده اند :

بیت کوین

بیت کوین که پیشگام سیستم پولی دیجیتال است ، نیازی به معرفی اسراف ندارد. این ارز مجازی نام بی نظیری برای خود ایجاد کرده است بیت کوین در دنیای ارزهای مجازی به لیاقت طلا یا بنزین تبدیل شده است و به عنوان یک روش جهانی برای مبادله ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت 8 سال از اختراع خود ، امروز نرخ بیت کوین از صفر به بیش از 640 دلار (ایالات متحده) رسیده است تعداد معاملات بیت کوین که روزانه تأیید می شوند ، در سطح جهانی ، بیش از 250.000 تراکنش است.

طبق حدس و گمان ها ، نرخ بیت کوین و حجم معاملات تنها در حال افزایش است منصفانه است که پیشنهاد شود این ارز رمزنگاری شده در آینده سودآوری بیشتری داشته باشد.

 

لایت کوین

در حالی که بیت کوین ارزش طلا را در صنعت ارزهای دیجیتال حفظ می کند ، لایت کوین به عنوان دومین ارز رمزنگاری شده تاکنون معرفی شده ، به عنوان ارزش نقره در بازار عمل می کند با الگوریتم جدید خود ثابت کرده عمل سریعتر ارز در ازای آن  دارد ، توجه دلالان و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است می توان گفت به عنوان خواهر یا برادر جوان بیت کوین در صنعت ارز مجازی شناخته می شود.

چارلی لی گفت: ایجاد لایت کوین به عنوان یک ارز مجازی انعطاف پذیرتر بوده  که به عنوان وسیله ای برای مبادله روزانه به عنوان خالق خدمت می کند ، چارلی لی گفت: "چشم انداز من این است که مردم هر روز برای خرید چیزها از لایت کوین استفاده می کنند این فقط روش پرداخت انتخابی است.

در حال حاضر ، لایت کوین در میان ارزهای رمزپایه موفق ترین نیست اما در صورت فروپاشی بازار بیت کوین ، قطعاً به عنوان یک سرمایه گذاری پشتیبان عمل می کند.

 

اتریوم

اتریوم جدیدترین مغز متفکر

Vitalik Buterin

بعنوان دومین ارز رمزپایه در میان سرمایه گذاران و سوداگران ظهور کرده است. مانند یک ارز مجازی معمولی عمل می کند و به عنوان واسطه مبادله ارزش مجازی عمل می کند. با این حال ، آنچه آن را متفاوت و قابل توجه تر می کند ، توانایی آن در تأیید حالات است اجازه می دهد تا برنامه ها و قراردادهای پیچیده را پردازش کند.

 

مونرو

 که یکی از پیشرفته ترین و با امنیت بسیار بالا است ، مبتنی بر یکی از الگوریتم های رمزنگاری است این کد گذاری ریاضی برای تقویت سیستم امنیتی که به نظر بسیاری فاقد بیت کوین است ، ایجاد شده است.

بیت کوین در حالی که هنوز هم یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین ارزهای رمزپایه است ، ردپای معاملات ثبت شده ای را که از طریق بلاکچین قابل پیگیری است ، به جا گذاشت. اختراع مونرو با معرفی ایده امضاهای زنگ ، سیستم امنیتی را تقویت می کند. امضاهای حلقه ای اساساً دنباله موجود در زنجیره بلوک را از بین می برد و به هر یک از همتایان سیستم شبکه اجازه می دهد غیرقابل شناسایی باشند.

 

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ارزهای رمزپایه جدیدی در بازار عرضه می شوند که تقریباً به صورت روزانه برای خرید در دسترس هستند با این حال ، بیشتر خریداران و سرمایه گذاران به بیت کوین علاقه مند هستند فقط برای بیت کوین ، روش های مختلفی برای خرید وجود دارد. صنعت بیت کوین در حدود 58 کشور جهان فعال است و در مجموع 1800 دستگاه خودپرداز بیت کوین را می توان از آن جا رمز تهیه کرد. علاوه بر این ، گزینه هایی مانند مبادله ارزهای رمزنگاری شده ، مبادله حضوری ، استفاده از کارت های هدیه و جمع آوری سرمایه نیز وجود دارد.

با این حال ، بیت کوین بسیار گران است و برای اکثر افراد مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در عوض به خرید ارزهای رمزپایه کمتر شناخته شده روی می آورند. برای چنین ارزهای مجازی ، گزینه های خرید به اندازه بیت کوین متنوع نیستند. در حالی که داد و ستدهای حضوری رایج ترین راه های خرید این ارزها است ، روش های خرید شما به نوع سکه مورد نظر ، موقعیت مکانی و سایر مشخصات شما بستگی دارد.

نتیجه

ارزهای رمزنگاری شده هم اکنون در مسیر انقلابی در سیستم مبادلات جهانی هستند. در حالی که بانک ها ، دولت ها به شدت تهدید می شوند و روز به روز با از دست دادن کنترل زنجیره تامین پول ، ارزهای مجازی هر روز قدرت بیشتری می گیرند.