نگرش عقل سلیم در شرایط طاقت فرسا کرونا

اقدامات روزمره برای محافظت از خانواده شما در شرایط بحرانی کرونا

آیا بیماری ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می شود؟ حالا چطور باید وظایف را انجام دهم؟ وظایف روزمره منزل در حالی که خانواده ها با انجام همه کارها در عین ایمن و سالم نگه داشتن عزیزانشان دست و پنجه نرم می کنند ، به یک منبع عدم اطمینان و اضطراب تبدیل شده است. اطلاعات غلط گسترده در مورد ویروس همه را در معرض خطر قرار می دهد و استرس ناشی از فیلتر کردن واقعیت ها داستان واقعی را تخریب می کند.

ما می دانیم که ویروس عمدتا هنگامی گسترش می یابد که قطرات تنفسی فرد آلوده (که از طریق سرفه ، عطسه ، گفتگو ، آواز ایجاد می شود) به دهان ، بینی یا چشم افراد مجاور وارد شود. ما همچنین اکنون می دانیم که افراد می توانند آلوده شده و ویروس را به دیگران منتقل کنند ، حتی بدون داشتن علائمی. افراد همچنین ممکن است پس از لمس سطوح آلوده به ویروس ، با لمس دهان ، بینی یا چشم خود آلوده شوند. ویروس ممکن است برای چند ساعت تا چند روز بر روی سطوح زنده بماند. خبر خوب؟ ضد عفونی کننده های ساده می توانند آن را از بین ببرند. حالا این برای خانه شما چه معنی دارد؟

ما آخرین اطلاعات تخصصی راجع به آنچه در مورد کوید 19 شناخته شده است ، جمع آوری کردیم و نکاتی را برای کمک به شما عزیزان تهیه کرده ایم.

نکات تمیز کردن و بهداشت برای محافظت در برابر ویروس کرونا

بهداشت شخصی

اقدامات ساده بهداشتی می تواند از سلامتی خانواده و سایر افراد محافظت کند :

صورت خود را لمس نکنید.

از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

در دستان خود سرفه یا عطسه نکنید.

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال خود بپوشانید دستمال استفاده شده را بلافاصله دور بیندازید.

فاصله خود را حفظ کنید :

فاصله حداقل 1 متر (3 فوت) از افراد خارج از خانه را حفظ کنید.

در مکان های عمومی ماسک بزنید.

روزانه سلامتی خود را نظارت کنید.

در مورد علائم در خود و خانواده خود هشیار باشید در صورت بروز علائم زودهنگام به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و به جز دریافت خدمات پزشکی در خانه بمانید.

دست های خود را بشویید ، بشویید ، بشویید :

این کار بهترین خط دفاعی است دستها را حداقل به مدت 30-20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

قبل از تهیه و استفاده از ماسک پارچه ای ، یا  قبل از آماده سازی یا خوردن غذا شستن دست ها را انجام دهید.

اگر از ضد عفونی کننده دست اطمینان دارید که حداقل 60 درصد الکل در آن وجود دارد ، از پوشاندن کلیه قسمتهای دست اطمینان حاصل کنید و دستها را به مدت 20-30 ثانیه به هم بمالید تا دستها احساس خشکی کنند. اگر دست ها به وضوح کثیف هستند ، همیشه دست ها را با آب و صابون بشویید.

آیا می دانید؟ آب سرد و آب گرم به همان اندازه در از بین بردن میکروب ها و ویروس ها از دست شما موثر هستند به شرطی که از صابون استفاده کنید و دستان خود را به روش صحیح بشویید !
 

نظافت اطراف خانه

تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطح لمس در خانه به طور منظم ، یک اقدام احتیاطی مهم برای کاهش خطر عفونت است.

دستورالعمل های تمیز کردن محصول را برای استفاده ایمن و موثر دنبال کنید ، از جمله اقدامات احتیاطی که باید هنگام استفاده از محصول انجام دهید ، مانند استفاده از دستکش و اطمینان از تهویه مناسب رعایت کنید.

برخی مقامات ملی لیستی از محصولات توصیه شده برای استفاده در برابر ویروس تهیه کرده اند :

سطوح با لمس بالا برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن

در هر خانه متفاوت است ، اما سطوح متداول با لمس بالا عبارتند از: دستگیره در ، میز ، صندلی ، نرده ، سطوح آشپزخانه و حمام ، شیر توالت ، کلیدهای برق ، تلفن های همراه ، رایانه ها ، تبلت ها ، صفحه کلید ، کنترل از راه دور ، کنترل کننده های بازی و اسباب بازی های کودکان...

چه چیزی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن استفاده شود

اگر سطحی کثیف است ، ابتدا آن را با صابون یا شوینده و آب تمیز کنید. سپس از یک محصول ضد عفونی کننده حاوی الکل (حدود 70 درصد) یا سفید کننده استفاده کنید. سرکه و سایر محصولات طبیعی توصیه نمی شود.

در بسیاری از مکان ها یافتن اسپری ها و دستمال های ضدعفونی کننده دشوار است. در چنین مواردی ، تمیز کردن را با آب و صابون ادامه دهید. همچنین ممکن است در برخی از سطوح از محلول های سفید کننده خانگی رقیق استفاده شود.

 

چگونه ضد عفونی کنیم؟

محلول های تمیز کننده به محض استفاده از سطح ، مهم است. بسیاری از محصولات ضد عفونی کننده مانند دستمال مرطوب و اسپری برای موثر بودن باید چند دقیقه روی یک سطح خیس بمانند. همیشه دستورالعمل ها را بخوانید تا مطمئن شوید از محصولات توصیه شده به طور موثر استفاده می کنید و از آسیب دیدن موارد حساس مانند تلفن های همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی جلوگیری به عمل آورید ، استفاده از کاورهای قابل پاک کردن برای وسایل الکترونیکی را نیز در نظر بگیرید.

 

تمیز کردن لباس

در حال حاضر مشخص نیست که ویروس چه مدت می تواند بر روی پارچه زنده بماند ، اما بسیاری از لباس ها دارای عناصر پلاستیکی و فلزی هستند که ممکن است چند ساعت تا چند روز بر روی آنها زنده بماند.

احتیاط و عقل سلیم داشته باشید. روشهای خوبی که باید در نظر بگیرید شامل بیرون آوردن کفشهای خود هنگام ورود به خانه و تعویض لباسهای تمیز هنگام بازگشت به خانه پس از حضور در مکانهای شلوغ و شستن دستها با آب و صابون بلافاصله پس از آمدن به خانه حتما رعایت شود.

 

لباسشویی در خانه

ملافه ، حوله و لباس را مرتب بشویید.

لباسهای کثیف را تکان ندهید تا احتمال پخش شدن ویروس از طریق هوا به حداقل برسد.

وسایل را با صابون یا شوینده بشویید ، با استفاده از گرم ترین حالت مناسب آب و بعد از آن بگذارید کاملا خشک شود هر دو مرحله به از بین بردن ویروس کمک می کند.

دستان خود را با آب و صابون بشویید ، یا اینکه ازالکل برای ضدعفونی استفاده کنید.

کیف لباسشویی خود را بشویید یا ضد عفونی کنید ، ذخیره لباس های شسته شده در کیسه های یکبار مصرف را در نظر بگیرید.

اگر شما نیاز به استفاده از لباسشویی در خارج از خانه خود دارید ، اقدامات احتیاطی منطقی را انجام دهید :

سعی کنید در زمانی که تعداد افراد کمتری است در آن جا بروید.

فاصله فیزیکی حداقل 1 متر از افراد دیگر را حفظ کنید.

در صورت وجود از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید ، سطح تمام دستگاههایی را که استفاده می کنید ضد عفونی کنید .

برای امکانات خشکشویی در محیط داخلی ، اگر می توانید در بیرون منتظر بمانید تا زمان لباسشویی شما تمام شود.

لباس های خود را در خانه تا کنید.

دستان خود را با آب و صابون بشویید ، یا بلافاصله پس از آن از مالش دست با الکل استفاده کنید.

اگر به امکانات خشکشویی دسترسی ندارید ، لباس های خود را در خانه با صابون یا مواد شوینده و گرم ترین آب که مناسب می باشد بشویید.

 

تهیه غذا

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر ابتلا افراد به ویروس از طریق غذا یا بسته بندی مواد غذایی وجود ندارد ، اما ممکن است افراد یا با لمس یک سطح یا شی. آلوده به ویروس از طریق لمس صورت ، به این ویروس آلوده شوند

خطر بیشتر این است که در تماس نزدیک با دیگران هنگام خرید غذا یا دریافت تحویل غذا احتیاط به عمل آورید بنابراین مهم است که حداقل 1 متر از دیگران فاصله داشته باشید ، در محیط های عمومی از ماسک پارچه ای استفاده کنید و مرتباً دستان خود را بشویید. مثل همیشه ، بهداشت هنگام دست زدن به غذا برای جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا مهم است.

اقدامات احتیاطی بسته بندی و کار با مواد غذایی

هرگونه بسته بندی غیرضروری را برداشته و در سطل آشغال با درب بیندازید.

غذا را از ظروف خارج کنید ، روی یک بشقاب تمیز قرار دهید و ظرف را دور بریزید.

بسته بندی هایی مانند قوطی ها را می توان قبل از باز یا نگهداری با ضد عفونی کننده تمیز کرد.

محصولات بسته بندی نشده مانند میوه و سبزیجات را کاملاً در زیر آب روان بشویید.

دستان خود را با آب و صابون بشویید ، یا بلافاصله پس از آن از مالش دست با الکل استفاده کنید.

 

نکات عمومی بهداشت مواد غذایی

دستان خود را قبل از تهیه هرگونه غذا با آب و صابون کاملاً بشویید.

برای تهیه گوشت و ماهی نپخته از تخته خردکن جداگانه استفاده کنید.

غذا را در دمای توصیه شده بپزید.

در صورت امکان ، موارد فاسدشدنی را در یخچال یا یخ زده نگه دارید و به تاریخ انقضا محصول توجه کنید.

هدف از بازیافت یا دفع مواد زائد و بسته بندی مواد غذایی به روشی مناسب و بهداشتی ، جلوگیری از تجمع مواد زائدی که می تواند باعث جذب آفات شود را خنثی می کند.

حداقل 20 ثانیه قبل از غذا خوردن دستان خود را با آب و صابون بشویید و مطمئن شوید که فرزندانتان نیز همین کار را انجام می دهند.

همیشه از ظروف و بشقاب های تمیز استفاده کنید.