هنر گمشده عادات مسافران کافی شاپ

در حالی که چند هفته قبل در کافی شاپ محلی نشسته بودم و سعی کردم بفهمم که دقیقاً کدام آداب و معاشرت باعث عصبانیت من شده است ، من کمی امواج مغزی داشتم زیرا در حالی که در صندلی دور میز نشسته بودم برای لذت بردن از کاپوچینو میخواستم که شرایط آرامش برای من از همه نظر فراهم شده باشد.

این فقط شروع روند فکر من در مورد آداب و رسوم کافی شاپ بود.

یک لحظه جرقه و چراغ روشن در مسیرم بود ، من که یک کاربر قهوه خانه بودم و هر از گاهی آنها را به دفتر پاپ آپ خود تبدیل می کردم ، فهمیدم که چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که باید صحبت از بایدها و نبایدهای کافی شاپ و نحوه خیلی رفتارها وقتم را بگذارم.

نه تنها از منظر مشتری می توان به موارد خاص اشاره کرد ، بلکه به باریستای ناراضی نیز می توان اشاره کرد ، که من در مورد آنها با افراد معدودی صحبت کردم (به صورت ناشناس در زیر ذکر شده است) در اطراف شهرستان ، و همچنین در سراسر کشور دیدگاه ما بصورت پرورشی و منصفانه رعایت شده است.

 کافه ای در انگلستان شروع به تغییر رمز وای فای عبورخود در هر ساعت کرده و یک رمز عبور جدید روی رسید نوشیدنی چاپ می کند تا اطمینان حاصل کند که مشتری ، دیگر دسترسی رایگان نداشته باشد . شخصاً فکر می کنم این یک ایده حیله گرانه است و نظراین است که من مشتریان را به خاطر امتحان کردن آنها از دست نخواهم داد ، در واقع من طرفدار آنها هستم. همه ما در ساختن کافه ها و کافی شاپ ها فضای اداری شخصی خود ، از جمله خودم ، مقصر هستیم ، بنابراین با این مفهوم معتقدم که باید برخی از قوانین را رعایت کرد تا با کافه محلی خود دشمن ایجاد نکنید.

من فکر می کنم به عنوان مشتری ، از جمله خودم  برخی از درس ها را می توان در اینجا آموخت :

اولا ، به عشق خدایان کیک ، چیزی بخرید !

نظر خود را در مورد سفارش نوشیدنی در اواسط جریان تغییر ندهید

آنچه را می خواهید بدانید و به تصمیم خود پایبند باشید ، تغییر سفارش شما در نیمه راه هزینه و اتلاف وقت برای فروشگاه دارد و تا زمانی که هزینه آن را پرداخت نکردید ، از پیشخوان چیزی برندارید ، این کار می تواند باعث سردرگمی کارکنان شود ، در صورتی که آنها صورتحساب مشتری دیگری را حساب نکرده اند ، به آنها کمی وقت و احترام به یک عمل متعادل رویه اختصاص دهید.

 

با باریستای خود رابطه برقرار کنید

اگر مرتباً در همان مکان حضور دارید ، با کارمندان و صاحبان آن صحبت کنید  رابطه برقرار کرده و حمایت خود را نشان دهید - در مورد این مکان خارق العاده در صورت نیاز هر یک از نوشیدنی ها یا چیزهای دیگر به خانواده ، پیروان ، دوستان و حتی همکاران خود بگویید خوردن این مورد به مشتری های دیگر هم مربوط می شود ، مردم را نادیده نگیرید  آنها را تأیید کنید ، مخصوصاً اگر به طور منظم با آنها روبرو می شوید ، هرگز نمی دانید آنها چه کسانی هستند و مکالمه هر دو شما را به کجا می رود ، بنابراین از این فرصت استفاده مثبت کنید.

زیرا همه ما فقط در شکایت و دادن بازخورد بد مقصر هستیم !

 

یک میز بزرگ برای خودتان نگیرید

اگر این گزینه برای انجام این کار وجود دارد ، از آن برای آزاد کردن فضای گروه بزرگتر استفاده کنید اگر خودتان روی یک میز بزرگتر نشسته اید ، وسایل خود را روی یا جلو یا پشت صندلی های دیگر قرار ندهید یا پهن نکنید تا هیچ کس نتواند فضای شما را به اشتراک بگذارد این مورد همچنین برای صندلی های مسافرتی ، چمدان ها و کیف ها نیز صدق می کند.

 

به نظر می رسد این یک اتفاق معمول است و به سادگی در هنگام صرف ساعت وصل کردن لپ تاپ و رفتاری مشابه با زمانی که در خانه خودتان هستید اولین نکته  اگر شما می خواهید لپ تاپ خود را به برق متصل کنید ، از محل برگزاری بپرسید که آیا انجام این کار درست است یا خیر ، قبض برق آنها بسیار بالا است ، بنابراین دوباره در اینجا راجب این موضوع فکر کنید.

بنابراین قبل از وصل کردن هر وسیله الکتریکی به برق و انجام پروژه های کاری با پرسنل هماهنگ کنید که مشکل ساز نشوید .

 

اگر می خواهید برخی از آهنگ ها را گوش کنید ، لطفاً هدفون خود را قرار دهید

آزار دادن عموم مردم در مورد سبک موزیک شما از طریق بلندگوها جالب نیست ، باعث نشوید که دیگران سلیقه عجیب و غریب و متفاوت تان را در زمینه موسیقی تحمل کنند.

 

در مورد موضوع صدا ، هنگام سفارش قهوه خود بلند صحبت کنید

اگر یک مکان پر سر و صدا یا شلوغ است ، گاهی ممکن است کارکنان نتوانند صدای شما را بشنوند ، نیازی به فریاد کشیدن نیست ، اما سفارش خود را نجوا نکنید تا همه کارکنان درگیر را ناامید کند.

 

اگر بتوانید به پاکسازی میز کمک کنید صدمه ای نخواهد دید

این که همه چیز را روی سینی خود بچینید یا بشقاب ها را روی آن چیده که آماده برای برداشتن باشد، نه اینکه همه چیز را به صورت نامرتب دور میز پخش کنید برخی از دارندگان کافی شاپ دوست ندارند شما آن را به پیشخوان بیاورید زیرا ممکن است در هنگام مشغله جایی برای قرار دادن آن نداشته باشند ، بنابراین این امر به ایجاد یک رابطه دیگر با باریستا بازمی گردد ، دریابید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

 

نگرش "من برای این پول می پردازم ، بنابراین نیازی به پاک کردن آن ندارم" مورد استقبال قرار نمی گیرد.

خصوصاً برای مکانهای کوچکتر با سطح کارکنان در دوره های اوج ، حسن نیت ارائه می دهید.

اگر غذا یا نوشیدنی خود را روی میز می ریزید ، گرفتن دستمال یا درخواست پارچه خیلی طول نمی کشد.

 

بدون اطلاع از محصول از قیمت شکایت نکنید

ظاهراً این یک مشکل منظم است و مردم کیفیتی را که برای نوشیدنی یا غذا ، به ویژه کیک وارد می شود ، درک نمی کنند به من اعتماد کنید ، تفاوت زیادی در کیفیت وجود دارد در همان یادداشت ، شکایت نکنید که وقتی غذای شما برای سفارش تهیه می شود  شما در یک رستوران فست فود نیستید ، خدمات کمی کند است.

 

قاشق چایخوری را سرقت نکنید. واقعاً

نمی توانم تصور کنم که هر سال چه مقدار پول صرف جایگزینی قاشق چای خوری سرقتی می شود ، فراموش نمی شود که فنجان های قهوه ، کوزه های شیر ، کاسه های قند ، دستمال و چنگال کیک ... من تعجب می کنم که آیا کسی در واقع مطالعه ای درباره این اوضاع کرده !  ثابت شده که حقیقت دارد.

 

واقعاً نمی توان با سفارش یک لیوان چای برای یک نفر…با یک لیوان اضافه دیگر کنار آمد

من از آن زمان دیده ام که مردی یک "آمریکانو" را با یک فنجان اضافی سفارش داده ، آن را با همسرش تقسیم کرده ، سپس یک جعبه بستنی خریداری شده در مغازه را باز کرده و سرو کرده که آماده خوردن شود به همان اندازه مغرورمن کاملاً اعتقادی نداشتم که مردم این کار را انجام داده اند تا زمانی که من آن را با چشم خود دیدم.

یا اینکه آنها اساساً یک لیوان آب داغ به صورت رایگان درخواست می کنند ، سپس کیسه چای خود را اضافه می کنند؟… این افراد چه کسانی هستند؟ واقعا حس بدی را منتقل می کنند.

 

ما این یکی را قبلاً شنیده ایم ، حد تعادل در مکالمات

این کاملا بی ادبانه است ، قدم های خود را دور کنید تا زمانی که آماده صحبت با فرد مقابل خود شوید یا منتظر بمانید تا وقتی که مکالمه را در حد قابل قبولی نگه دارید ، هیچ کس نیازی به شنیدن آنچه شما امروز صبح چه چیزی به دکتر خود گفته اید یا چقدر پول می گیرید  در حالی که شکلات داغ خود را می نوشید کاری ندارد.

 

تصور نکنید که از سرور خود ثروتمند / باهوش تر / بهتر هستید

برخی از باریستاها دانش آموزان کلاس برتر هستند  دارای مدرک تحصیلی هستند ، حتی ممکن است کاردیگری را نیز برای خود در کنار این کارداشته باشند.

این قوانین فقط در این یک مورد متوقف نمی شود بلکه برای هر مشتری ، از جمله کسانی که کودکان را برای معالجه می کنند و... شامل می شود.

 

 اگر غذای کودک می آورید - لطفاً خودتان آن را پاک کنید. واقعاً درست نیست که انتظار داشته باشید کارمندان موزهای خرد شده و کشمش را از روی صندلی ها خراش دهند. این البته ناگفته نماند؟

به کودک خود غذا ندهید ، میوه یا یک نوشیدنی مورد علاقه ممکن است یک گزینه عالی باشد ولی خرید آن از سوپرمارکت محلی روش جالبی نیست اگر محل انتخاب شما محل کافه می باشد محل فروش  هم همان جای مورد علاقه شما در وهله اول می باشد. و همینطور در حالی که بچه ها مشغول غذا خوردن هستند ، اجازه ندهید با وسایل بازی خود به مانند اسکوترهای خود بازی کنند این محل یک زمین بازی نیست.

 

و در آخر ، بگویید متشکرم

با لبخند برای اینکه لذت بیشتری برای شما و جادوگر قهوه شما ایجاد کند! گفتن هیچ هزینه ای ندارد و تجربه ای زیبا را در کل فراهم خواهد کرد و اگر می دانید مشکلی ایجاد کرده اید ، عذرخواهی کنید. من خودم قبلاً این کار را انجام داده ام و امیدوارم که این امر به اینکه دنیای کافه را جای بهتری کنیم سودبخش واقع شده باشد.

با تشکر ویژه از همه صاحبان کافی شاپ ها و باریستاهای درگیر در تحقیق برای این مقاله ، آنها می دانند که چه کسی هستند! سرگرم کننده بوده است و برخی از نظرات من بخاطر علاقه جدی و نفرت آنها نسبت به برخی رفتارها بنویسم ، اما احساس می کنم این موضوع کاملاً مفهوم دارد.

یکی از بخشهایی که من با آنها صحبت کردم حتی این داستان را با من در میان گذاشت ، بنابراین اگر مانند خودم شخصیتی شوخ طبع دارید ، ممکن است این داستان کافی شاپ را بسیار سرگرم کننده بدانید!