چهره سرمایه گذاری جایگزین ارز

 

 

 

اصول بیت کوین - 9 نکته که باید درباره ارز دیجیتال بدانید

پول درآوردن چگونه است ؟ اگرچه ممکن است بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید پاسخ متفاوت باشد ، اما پول رایج معمولاً از اسکناس و سکه های کاغذی تشکیل شده است در حالی که ممکن است چهره های دقیق ارز کشور خود را به خاطر نیاورید ، اما تصور اینکه پول نقد بدون باز کردن کیف پول شما چگونه است ، بسیار آسان است.

این امر در مورد بیت کوین صدق نمی کند ، ارزی که در سال های اخیر تعداد زیادی از عناوین را به خود اختصاص داده است.

برخلاف ارزهای سنتی ، بیت کوین دیجیتالی است. می توانید از آن برای خرید یا به عنوان سرمایه گذاری استفاده کنید. اما ، همانطور که کمپبل هاروی ، استاد امور مالی در دانشکده تجارت فوکوا دانشگاه دوک ، می گوید: هیچ سکه فیزیکی وجود ندارد.

 

در اینجا نه مورد وجود دارد که شما را در مورد بیت کوین کمی عاقل تر می کند :

 

1. بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است

بیت کوین همان چیزی است که به عنوان ارز رمزنگاری شده شناخته می شود - یک ارز دیجیتال که از طریق رمزنگاری امن می شود یا کدهایی که بدون کلید قابل خواندن نیستند. هاروی گفت ، بیت کوین تنها ارز رمزنگاری شده در جهان نیست - بیش از هزار واحد وجود دارد - اما محبوب ترین آن است.

 

2. بیت کوین یک ارز جهانی است

برخلاف پول نقد سنتی ، عرضه بیت کوین توسط هیچ دولت مرکزی کنترل نمی شود. بلکه الگوریتمی که توسط بنیانگذار بیت کوین (یا بنیانگذاران - که بعداً در مورد آن توضیح داده می شود) ایجاد می شود ، تعیین می کند که هر سال چه تعداد بیت کوین تولید و به اقتصاد جهان اضافه می شود.

هاروی می گوید: "این یک قاعده الگوریتمی عرضه پول است که بسیار متفاوت از ارز فیات است ، جایی که به عهده بانک مرکزی که میزان چاپ را تعیین کند."

وی افزود ، بیت کوین ممکن است برای افرادی جذاب باشد که به بانک مرکزی کشور مقیم خود برای مدیریت پول ملی اعتماد ندارند.

 

3. بیت کوین متکی به فناوری بلاک چین است

بدون فناوری بلاک چین ، بیت کوین وجود نخواهد داشت در واقع بسیاری معتقدند که وقتی صحبت از دنیای مالی می شود ، فناوری بلاک چین مهمتر و مخرب تر از بیت کوین است.

بنابراین فناوری بلاک چین عمومی چیست؟ این یک دفتر کل توزیع شده است - پایگاه داده ای از همه معاملات که غیر متمرکز و تغییر ناپذیر است به عبارت دیگر ، در حالی که هرکسی می تواند پایگاه داده را بارگیری و مشاهده کند ، هیچ کس نمی تواند در آن غوطه ور شده و تاریخ آن را برای اهداف ناپسند بازنویسی کند به عنوان مثال ، معاملات هرگز ناگهان ناپدید نمی شوند ، اگرچه سکه ها می توانند به سرقت بروند.

هاروی می گوید: "فقط می توانید به آن اضافه کنید ، اما نمی توانید آن را ویرایش کنید." وی افزود: دلیل اینکه این فناوری بلاک چین نامیده می شود این است که معاملات در بلوک ها گروه بندی شده و سپس از طریق پیوندهای رمزنگاری با هم زنجیر می شوند. وی گفت: "اگر هر یک از اجزای فردی را بشکنید ، بلافاصله تشخیص داده می شود و بلوک صحیح جایگزین می شود."

این سیستم به حل مشکلی که با ارزهای رمزنگاری شده اولیه روبرو بود کمک کرد - افرادی که پول یکسان را بیش از یک بار خرج می کردند.

قبل از بیت کوین ، من می توانستم یک نوع نمایش دیجیتالی یک دلار برای شما ارسال کنم ، اما به دلیل نحوه کار اینترنت قبل از بیت کوین ، می توانستم یک نسخه از آن دلار را برای شخص دیگری نیز ارسال کنم .

او گفت: "با بیت کوین ، برای اولین بار ، من می توانم برای شما بیت کوین ارسال کنم و همه مردم جهان می توانند 100 درصد مطمئن باشند که من دیگر آن بیت کوین را ندارم و شما آن را دارید." "این باعث می شود که من نتوانم دو برابر هزینه کنم."

 

4. بیت کوین سریع است

به لطف بلاک چین ، تراکنش های بیت کوین بسیار سریعتر از معاملات ارزهای سنتی انجام می شود. از آنجا که بلاک چین غیرقابل تغییر است ، نیازی به واسطه (مانند بانک) ندارید که برای اطمینان از مشروعیت معامله زمان و منابع لازم را صرف کند.

شین گفت: "من می توانم برای شما بیت کوین ارسال کنم - شما می توانید در هر نقطه از جهان باشید - و آن بیت کوین را در عرض چند دقیقه دریافت می کنید."

 

5. همه بیت کوین را قبول ندارند

محبوبیت بیت کوین افزایش یافته است ، بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک و همچنین تعداد فزاینده ای از فروشگاه های آجر و ملات این ارز را پذیرفته اند. اما هنوز به طور گسترده ای به عنوان پول سنتی پذیرفته نشده است.

 

اگر می خواهید بیت کوین خود را در مکان خاصی خرج کنید ، هوشمندانه است که قبل از گذاشتن دلار یا کارت های اعتباری خود در خانه ، ابتدا سیاست های بیت کوین خود را با آنها بررسی کنید. همچنین می توانید سایت هایی را در اینترنت پیدا کنید که مشاغل دوستدار بیت کوین را لیست کرده اند.

 

6. بیت کوین فرار است

بیت کوین دارای ویژگی مرتبط با طلا و سایر فلزات گرانبها است - که نسبتاً نادر است. در واقع ، الگوریتمی که تولید بیت کوین را کنترل می کند تاریخ قطع 2140 است. پس از آن سال دیگر هیچ بیت کوینی به اقتصاد جهان اضافه نمی شود.

 

وقتی دارایی کمیاب است ، می تواند آن را به یک سرمایه گذاری جذاب تبدیل کند ، اما همچنین می تواند آن را ناپایدار کند همانطور که هر ناظر ارزهای رمزنگاری شده به شما می گوید ، سرمایه گذاران بیت کوین دقیقاً حرکت راحتی نداشته اند.

 

چرا نوسانات عظیم؟ شین خاطرنشان می کند که بیت کوین تنها هشت سال سن دارد و سرمایه گذاران تمایل دارند آینده این ارز را زیر سوال ببرند. آنها نگران مقررات دولتی در سراسر جهان هستند که بقای بیت کوین را به خطر می اندازد. برخی نیز نگران چیزی هستند که شین آن را "درگیری" بین بازیگران اصلی جامعه بیت کوین توصیف کرد.

 

شین گفت: "این یک سرمایه گذاری بی ثبات است و به همین دلیل مردم از آن به عنوان یک سرمایه گذاری سوداگرانه یاد می کنند."

 

 

7. بیت کوین "کلکسیونی" وجود دارد

اگرچه بیت کوین یک ارز دیجیتالی است ، اما شرکتی وجود دارد که بیت کوین تیتانیوم کلکسیونی می فروشد. شین خاطرنشان کرد: "این یک چیز معمول نیست." مردم فقط اشیاء فیزیکی [برای بیت کوین] ایجاد می کنند زیرا بسیار جالب است.

با این سکه ها نمی توان مانند سکه های سنتی رفتار کرد - برای مثال نمی توانید وارد مغازه شوید و آنها را به صندوقدار بدهید تا هزینه خرید را پرداخت کند. در عوض ، مصرف کنندگان می توانند بیت کوین خود را با استفاده از کدهای زیر برچسب های هولوگرام که روی هر سکه تیتانیوم چسبانده شده است ، خرج کنند.

 

8. بیت کوین ها می توانند سرقت شوند

اگرچه سوابق تراکنش های بیت کوین از طریق بلاک چین امن است ، اما بیت کوین همچنان می تواند توسط هکرها سرقت شود. هاروی گفت که چنین سرقت نتیجه ای از آسیب پذیری بلاک چین نیست .

با این حال ، مانند هر سرمایه گذاری دیگری ، بیت کوین ریسک هایی را به دنبال دارد. معاملات سفته بازی بیت کوین ریسک قابل توجهی را به دنبال دارد. همچنین خطر کلاهبرداری مربوط به شرکت هایی است که ادعا می کنند بسترهای پرداخت بیت کوین و سایر محصولات و خدمات مربوط به بیت کوین را ارائه می دهند.

 

9. منشا بیت کوین اسرارآمیز است

ریشه های بیت کوین را می توان در یک مقاله سفید در سال 2008 جستجو کرد که به عنوان نویسنده آن شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو ذکر شده است. اما تا به امروز ، هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که ساتوشی ناکاموتو دقیقاً چه کسی است - به نظر می رسد نام مستعار است - یا اینکه کاغذ سفید فقط توسط یک نفر یا شاید توسط گروهی تهیه شده است.