کاربرد تعاملات طلای دیجیتال

حذف رمز ارز از ارز دیجیتال

نوسانات ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در هفته های اخیر توجه رسانه ها را به پول دیجیتالی معطوف کرده و سرمایه گذاران را که از دستاوردهای سریع زمستان امسال گیج شده بودند ، پس از بازگشت ارزش ها به زمین خنثی کرد. بیت کوین که در اواخر تابستان و پاییز حدود 10 هزار دلار معامله می شد ، در ماه آوریل به اوج خود رسید و به بیش از 63 هزار دلار رسید و در هفته های اخیر تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داد.

 

برای افراد ناآگاه ، ارزهای رمزنگاری شده پول دیجیتالی هستند که نام خود را از این واقعیت گرفته اند که از رمزگذاری برای حفظ امنیت آنها استفاده می شود. آنها از فناوری بلاک چین استفاده می کنند ، شبکه ای عظیم و غیرمتمرکز از رایانه ها که تراکنش ها را پیگیری می کند. می توان از این ارزها برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد (اگرچه پذیرش آنها گسترده نیست). شاید آنها بیشتر به عنوان وسیله نقلیه سرمایه گذاری شناخته شوند ، زیرا صاحبان خرید و فروش آنها با افزایش و کاهش ارزش ارز انجام می شود. افراد می توانند ارز دیجیتال را با خرید آن یا در مواردی مانند بیت کوین با استخراج آن بدست آورند - ماینرها از رایانه های قدرتمند برای رقابت بدست آوردن ارز استفاده می کنند و اولین کسانی هستند که مشکلات پیچیده ریاضی را که تراکنش ها را تأیید می کند ، حل می کنند.

بی ثباتی بالقوه پول دیجیتال اخیراً در اخبار مطرح شده است زیرا بیت کوین به ویژه در برابر نظرات عمومی ایلان ماسک بنیانگذار تسلا آسیب پذیرشود و سوالاتی در مورد ثبات آن ایجاد کرد نظرات ماسک به شوخی در مورد "شنبه شب زنده" باعث شد تا ارز زیرا او به عنوان حامی تاثیرگذار پول دیجیتال شناخته می شد .

 

من فکر می کنم اکثر خوانندگان ما در مورد ارزهای رمزنگاری شده و بیت کوین چیزی شنیده اند ، اما ممکن است از خود بپرسند که چه چیزی باعث شده بیت کوین - و به طور کلی ارزهای رمزنگاری شده - بر ارزهای معمولی مانند دلار ترجیح داده شود؟

دو دلیل عمده وجود دارد. اول اینکه تورمی وجود ندارد. در حقیقت ، اغلب اوقات ارزهای رمزنگاری شده دارای پویایی تورم زا هستند زیرا افراد می توانند کلید خصوصی خود (یک رمز عبور امن) را از دست بدهند و پس از گم شدن کلید خصوصی ، شما هرگز نمی توانید به آن ارزهای رمزنگاری شده دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر ، شما هرگز نمی دانید که چه زمانی دولت تصمیم می گیرد ارز بیشتری چاپ کند و پویایی تورمی ایجاد کند. با ارز رمزنگاری شده ، مقدار [کلی] ایجاد شده به صورت الگوریتمی برنامه ریزی شده است ، بنابراین هیچ کس نمی تواند مقدار بیشتری ایجاد کند. دلیل دیگر امکان کنترل وجوه خود است. اگر پول نقد دارید ، می توانید وجوه خود را کنترل کنید .

به محض شروع به استفاده از حساب بانکی ، کارت های اعتباری ، هر چیزی ، به یک اپراتور میانی وابسته است که در هر زمان می تواند انتخاب کند که آیا می توانید پول خود را خرج کنید یا نه ، یا حتی پول خود را از دست بدهید.

با این حال ، به طور فزاینده ای ، افرادی که از ارز رمزنگاری شده استفاده می کنند ، به واسطه ها نیز متکی هستند. به این دلیل است که به همان روشی که نمی خواهید تمام پول نقد خود را در خانه خود ذخیره کنید از ترس اینکه کسی آن را سرقت کند ، امنیت زیرساخت های دیجیتالی شما بسیار پیچیده است و اگر پول زیادی در بیت کوین دارید ، می خواهید در مورد نحوه محافظت از کلید خصوصی خود بسیار مراقب باشید زیرا هرکسی که به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند می تواند پول شما را خرج کند بنابراین مردم اغلب به یک واسطه اعتماد می کنند تا مجبور نباشند با امنیت برخورد کنند.

 

این فرض اولیه بود. در مورد هزینه هایی که ما به بانک ها می پردازیم و اینکه می توانیم معاملات خرد را بدون کارمزد انجام دهیم ، بحث شد. متأسفانه ، این دیگر صادق نیست زیرا در ارزهای رمزنگاری شده معروف ، مانند بیت کوین و اتریوم ، بسیار پرهزینه است هفته گذشته ، ارسال 200 میلیون دلار بودجه انجام شد بنابراین معاملات خرد دیگر معنی ندارد در حال حاضر فقط معاملات بزرگ منطقی است و هزینه ها در واقع افزایش می یابد زیرا شبکه ها اشباع می شوند و افراد زیادی مایل به انجام معاملات هستند که باعث ایجاد رقابت می شود و اگر می خواهید تراکنش شما قبل از دیگران پردازش شود ، باید هزینه تراکنش بالاتری بپردازید  بنابراین ، اگر یک بلاکچین کوچک باشد نه چندان محبوب و در نتیجه اشباع نشده معاملات بسیار ارزان هستند ، اما محبوب ترین آنها مانند بیت کوین بسیار گران هستند.

اکوسیستم فناوری های بلاک چین در حال ظهور و توسعه است ، بنابراین مواردی مانند بیت کوین وجود دارد که تقریباً طلای دیجیتال طراحی شده است. و سپس شما بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده دیگر را دارید که کمی متفاوت هستند ، که در واقع می توانند برای موارد مختلف و مشتریان مختلف مورد استفاده قرار گیرند ، همانطور که امروزه با اتریوم و توکن های غیرقابل انعطاف مشاهده می کنیم ، که به عنوان راهی برای محبوبیت بسیار زیاد شده اند. کمیابی دیجیتالی را تضمین کنید این یک مورد استفاده بسیار متفاوت است ، اما بسیار مهم است. ما به آرامی شروع به درک و کشف کاربردهای مختلف این فناوری می کنیم. این امر به طرق مختلف تکامل می یابد که ما نمی توانیم آن را به همان شیوه ای که اینترنت در بسیاری از جهات که ما انتظار آن را نداریم ، توسعه داده است ، توسعه دهیم. اما من فکر می کنم که فناوری قطعاً اینجاست تا بماند.