کووید طولانی مدت  خطرساز

این 5 عامل باعث می شود که شما به مدت طولانی از کرونا رنج ببرید :

یک مطالعه جدید عوامل اصلی را شناسایی کرده است که به احتمال زیاد بیماران در دراز مدت از کرونا ویروس رنج می برند.

سن ، وزن و جنسیت از جمله عوامل اصلی هستند.

کووید طولانی اصطلاحی است که به افرادی گفته می شود که از ویروس کرونا بهبود می یابند اما همچنان از طیف گسترده ای از علائم رنج می برند.

تجزیه و تحلیل جدید محققان در کالج کینگ لندن ، با استفاده از داده های برنامه مطالعه علائم نشان می دهد که از هر 20 نفر 1 نفر احتمال دارد حداقل به مدت هشت هفته از علائم رنج ببرند.

هنگامی که داده های کاربر از برنامه مطالعه علائم بیمارمورد آزمایش قرار گرفت که تست ویروس آنها مثبت بوده و به طور مداوم از سلامت خود مطلع بوده اند ، این گروه دریافتند افراد مسن یا دارای اضافه وزن ، زنان مبتلا به آسم و کسانی که در هفته اول بیماری خود علائم بیشتری از خود نشان داده اند ، بیشتر در معرض ابتلا به "کووید طولانی" هستند.

 

عوامل خطر

با بررسی دقیق تر عوامل خطر ، این مطالعه نشان داد که کووید طولانی مدت ، حدود 10 درصد از جوانان 18 تا 49 ساله را که از بیماری کووید 19 ناخوشایند ، تحت تأثیر قرار می گیرند ، و این درصد برای افراد بالای 70 سال به 22 درصد افزایش می یابد.

وزن نیز نقش مهمی را ایفا می کند ، زیرا بر افراد دارای شاخص توده بدنی متوسط ​​بیشتر تأثیر می گذارد.

زنان بیشتر از مردان از کووید طولانی مدت رنج می برند .

 

محققان همچنین دریافتند افرادی که طیف وسیعی از علائم اولیه را گزارش می دهند ، احتمال ابتلا به کووید طولانی مدت و افراد مبتلا به آسم بیشترهستند ، اگرچه هیچ ارتباط واضحی با سایر بیماری های زمینه ای وجود ندارد.

در مورد علائم رایج گزارش شده از کووید طولانی ، تحقیقات دو گروه اصلی از علائم را مشخص کرد. یکی از آنها تحت تأثیر علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس ، خستگی و سردرد بود.

گروه دوم به وضوح چند سیستمی هست ، بر بسیاری از قسمت های بدن ، از جمله مغز ، روده و قلب تأثیر می گذارد.

 

مدل پیش بینی کننده

نسخه های منتشر نشده ای در مورد علوم بهداشتی توزیع می شود محققان از یافته های خود برای توسعه مدلی استفاده کرده اند که می تواند با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و شمارش علائم اولیه ، پیش بینی کند چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به کووید طولانی مدت هستند.

محققان اصلی ، دکتر کلر استیوز گفت که این مطالعه می تواند برای کمک به مداخلات اولیه و تحقیقات با هدف پیشگیری و درمان طولانی کووید مورد استفاده قرار گیرد.

استیوز ، متخصص طب سالمندی می گوید: مهم است که از دانش به دست آمده از موج اول در همه گیری برای کاهش تأثیر طولانی مدت موج دوم استفاده کنیم.

این تحقیق می تواند راه را برای راهکارهای پیشگیرانه و درمانی برای کووید طولانی مدت هموار کند ما از همه می خواهیم که با بارگیری برنامه و تلاش روزانه یک دقیقه برای ثبت سلامتی خود به این تلاش بپیوندند.

کووید طولانی به هیچ وجه یک تجربه جهانی نیست و در واقع بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند بیماری خفیفی داشته یا بدون علامت بوده اند.

محققان پادشاه دریافتند در حالی که اکثر افراد مبتلا به کووید گزارش کرده اند که در عرض 11 روز یا کمتر به حالت عادی باز می گردند ، حدود 1 در 7 نفر (13.3، ، 558 کاربر) علائم را حداقل به مدت چهار هفته ، حدود 1 در 20 (4.5 درصد ، 189 کاربر) هشت هفته بیمار بودند و 1 نفر در 50 نفر (2.3٪ ، 95 کاربر) بیش از 12 هفته رنج می بردند.

محققان هشدار دادند : اینها برآوردهای محافظه کارانه ای هستند که به دلیل تعاریف دقیق مورد استفاده ، ممکن است میزان طولانی کووید را دست کم بگیرند.