مهارت های مهم باریستا که کارفرمایان برای آن ارزش قائل هستند :
آیا مشتاق به دست آوردن تجربه شغلی در یک محیط کاری با حس خوب هستید؟ با تشکر از اشتیاق ملی برای قهوه های خاص که توسط استارباکس و دیگر فروشندگان قهوه ایجاد شده است ، اکنون در هر شهر آمریکا ده ها کافی شاپ و بارهای اسپرسو گشت و گذار وجود دارد و در هر مکانی که کافی شاپ وجود دارد ، آنها همیشه به دنبال باریستاهای با استعداد و شاد هستند.
باریستا بودن علاوه بر تجربه کار فواید زیادی دارد، به عنوان مثال اگر می توانید در استارباکس استخدام شوید ، در حالی که قهوه غلیظ می شود به شما برخی از هدیه های شیرین را می دهد و این یعنی تجربه شما در این کار در حال حاضر بسته های مزایای سفارشی ، یک برنامه سهام ، پشتیبانی سخاوتمندانه و هر موارد دیگری بنا به ایده های کافه شما ارائه می دهند.
مهارت های برتر باریستا را نیاز دارند :
برای کار به عنوان باریستا ، شما نیاز به مهارت های کامل خدمات مشتری و توانایی کار مستقل و همچنین با یک تیم در یک محیط سریع دارید ، دوست داشتن بوی قهوه تازه هم دیگه چه بهتر که در این شغل پیشرفت کنید.
چند نمونه از مهارتهای خدمات مشتری شامل همدلی ، شناخت كامل از محصولی كه اداره می كنید و پشتکار
مهارت های مورد نیاز بر اساس شغلی که برای آن درخواست می کنید متفاوت خواهد بود ، بنابراین لیست مهارت های ما را که بر اساس موقعیت و نوع مهارت ذکر شده اند نیز مرور کنید :
توجه به جزئیات :
بسیاری از مشتریان کافی شاپ درخواست نوشیدنی بسیار خاصی می کنند، این باریستا است که باید به طور دقیق تمام مواد را اندازه گیری و مخلوط کرده و نوشیدنی مورد نظر مشتری را ایجاد کند این امر مستلزم توجه زیاد به جزئیات و همچنین برخی مهارتهای اندازه گیری و ریاضی عمومی است در هنگام کار در صندوق ورودی نیز به این جزئیات نیز باید توجه شود :
حواس جمع
رسیدگی وجه نقد
انصراف
تمرکز
دقت بالا
ریاضی
اندازه گیری
سیستم های فروش (POS)
خدمات مشتری :
شما بعنوان یک باریستا ، در تمام طول روز مستقیماً با مشتری سروکار خواهید داشت این نیاز به مهارت های قوی بین فردی دارد شما باید بتوانید هنگام تعامل با مشتریان چهره ای دوستانه داشته باشید. شما باید به دقت به دستورات آنها گوش فرا دهید و بتوانید به سوالات آنها پاسخ دهید این امر به مهارت های ارتباطی قوی نیز نیاز دارد :
نزدیک بودن
اشتیاق
دوستی
درون فردی
شخصیت
ادب
نگرش مثبت
بازیکن تیم
ارتباط کلامی
ارتباط نوشتاری
چند وظیفه ای :
باریستاها باید بتوانند بعضی کارها را یک باره انجام دهند آنها ممکن است در حالی که مشغول ثبت نام هستند و به سوال مشتری پاسخ می دهند ، چندین نوشیدنی درست می کنند. همه اینها می تواند باعث استرس شود ، به خصوص در یک کافه شلوغ. باریستاها باید بتوانند فشار محیط کار شلوغ را تحمل کنند و باید بتوانند همزمان چندین کار را با آرامش انجام دهند :
توانایی کار تحت فشار
آرامش
بهره وری
انعطاف پذیری
ابتکار عمل
مدیریت استرس
کار تحت فشار
مسئولیت :
مدیران استخدام می خواهند بدانند که باریستاهای آنها به موقع کار می کنند و کارمندان حرفه ای و مسئولیت پذیر هستند شما می توانید این مهارت را در مصاحبه خود به سادگی با نشان دادن چند دقیقه زودهنگام ، لباس تمیز و لباس مناسب و آوردن تمام اسناد درخواستی نشان دهید :
قابل اعتماد بودن
حرفه ای گری
وقت شناسی
قابلیت اطمینان
به موقع بودن
مهارت های فنی :
برخی از کافی شاپ ها باریستاهای استخدام می کنند که هیچ تجربه ای در تهیه قهوه و سایر نوشیدنی ها ندارند. با این حال ، بسیاری از شرکت ها انتظار دارند که شما تجربه ای داشته باشید فهرست کار را با دقت بخوانید - اگر به مهارت فنی نیاز دارید ، آماده باشید تا شواهدی از دانش خود ارائه دهید. به عنوان مثال ، در حین مصاحبه ، مدیر استخدام حتی ممکن است از شما بخواهد یک نوشیدنی که انتخاب می کند درجا بنوشید و باید بدانید از چه نوعی قهوه می باشد :
نوشیدنی های قهوه
چشیدن قهوه
کد بهداشت و ایمنی
فهرست
نوشیدنی های نوعی آب میوه
هنر لاته
نوشیدنی های مخصوص قهوه
چای
وظایف معمولی باریستا :
برای اینکه بدانید چه مهارت هایی را باید در رزومه خود و در طول مصاحبه های خود با باریستا تأکید کنید ، ابتدا باید بدانید که مسئولیت شما به عنوان باریستا چیست به خاطر داشته باشید مسئولیت ها بسته به شغل و شرکت متفاوت است ، بنابراین ابتدا لیست کار را با دقت بخوانید.
وظایف معمولی باریستا در یک کافی شاپ کوچک و مستقل یا یک خرده فروشی بزرگ ممکن است شامل موارد زیر باشد :
آماده شدن برای افتتاح فروشگاه
گرفتن سفارشات و زنگ خوردن پرداخت
دانه های قهوه را آسیاب کنید
تهیه و سرو غذای سبک و تنقلات
تمیز کردن مناطق کار ، دستگاه های قهوه ، و تجهیزات
ایجاد نمایشگر سهام
پیگیری موجودی کالا و ثبت سفارشات جدید
آماده سازی فروشگاه برای تعطیلی
آموزش در حین کار ممکن است شامل یادگیری مواردی مانند :
منشا و طعم دهنده های قهوه برای پاسخگویی بهتر به مشتریان
نحوه استفاده و تمیزکاری دستگاه دانه قهوه و دستگاه اسپرسو
نحوه افزودن کف و بافت به شیر
اضافه کردن طرح های هنری به بالای یک لاته
دانش تهیه منبع ، بو دادن ، استخراج ، دمای شیر و روش های مختلف دم
طرز تهیه نوشیدنی های مخصوص قهوه و چای
آموزش پیشرفته به باریستا می آموزد که :
فرآیند تولید قهوه ، از رشد تا زمان ریختن آن در فنجان ، همراه با تأثیر کل فرآیند روی نوشیدنی نهایی
مشخصات انواع مختلف قهوه
فرآیند بو دادن ، نوع برشته ، کافئین و فرآیند کافئین سازی
ویژگی های قهوه :
ابعاد قهوه ها در مناطق مختلف رشد می کند
چگونه می توان نوشیدنی را برای مشتری براساس ترجیحات فردی وی ایجاد کرد
به خاطر داشته باشید که بسیاری از مشاغل باریستا فقط به یک رزومه و / یا یک برنامه کاربردی نیاز دارند.
مهارت های خدمات مشتری بیشتر :
در اینجا لیستی از مهارت های بیشتر خدمات مشتری برای رزومه ، نامه های ویژه ، برنامه های شغلی و مصاحبه آورده شده است. لیست زیر را مرور کنید و چند ویژگی را امتحان کنید و پیدا کنید تا مطمئن شوید کاندید مناسبی برای سمت باریستا یا موقعیت خدمات مشتری هستید :
دقت
تطبیق پذیری
فکرتحلیلی
ارزیابی
اذعان
توجه به جزئیات
متمرکز بودن
محک زدن
اعتماد به نفس
ارتباطات
حل تعارض
حسن نیت
مراقبت از مشتری
با شخصیت
جزئیات گرا
دیپلماسی
بهره وری
یکدلی
بازخورد مثبت
قابل انعطاف
دوستی
کنترل استرس
شوخ طبعی
رقابت پذیری را بهبود ببخشید
حفظ مشتری را افزایش دهید
قابلیت اطمینان
دانش زبان
استماع
چند وظیفه ای
توانایی مذاکره
ارتباط شفاهی
صبر
مردم گرا
اقناع
مثبت بودن
تحلیل مسئله
حل مسئله
دانش محصول
خوش ذوق
نگرش مثبت
سخنرانی عمومی
کیفیت
اولویت بندی
مراجعات
ارتباطات
حراجی (آف زدن قیمت ها)
مسئولیت پذیر
خود کنترلی
ارائه خود
تدبیر
کار گروهی
به موقع بودن
مدیریت زمان
ارزیابی سازمان
ارتباط کلامی
ارتباطات کتبی
نظرتان را برای ما بنویسید