یادگیری مبادی نمای جذاب کافی شاپ

از مهمانانی که روی لپ تاپ کار می کنند یا یک رمان می خوانند گرفته تا گروه دوستانی که گردهم آمده اند ، کافی شاپ ها مکان های گسترده ای برای مشتریان هستند فضای داخلی کافی شاپ شما توانایی درگیر کردن مهمانان شما ، افزایش راحتی و ترغیب آنها به مشتری های وفادار را دارد خواه در حال راه اندازی کافی شاپ باشید و یا قصد دارید دکوراسیون و طراحی خود را به روز کنید با ایده های کافی شاپ ما می توانید فضای جذاب ایجاد کنید که باعث بهبود تجارت شما خواهد شد.

 

مبانی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

سه اصل وجود دارد که باید هنگام راه اندازی فضای داخلی کافی شاپ به یاد داشته باشید :

پیشخوان کافی شاپ با چراغ های رشته ای

برند و رسالت خود را منعکس کنید : کافه شما اگر دارای مارک قدرتمندی باشد که از طریق دکوراسیون ، کارمندان ، خدمات و اقلام ارائه شده قابل لمس باشد ، به یاد ماندنی خواهد شد. نام تجاری شما شامل مفهوم ، هویت ، شخصیت و مأموریت رستوران شما است. دکوراسیون کافه و طراحی داخلی کافی شاپ شما باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد و فضایی را ایجاد کند که برای مشتریان شما آشکار باشد.

در مورد نورپردازی خود عاقل باشید : در صورت امکان ، از نور طبیعی برای استفاده از نور عالی ، صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید. در طول روز ، چراغ های خنک نیز گزینه بسیار خوبی هستند ، زیرا مناطقی را با رنگ های مشابه نور روز روشن می کنند. برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در شب ، رنگ های گرم و ملایم ایده آل هستند زیرا تضاد ملایم تری را از تاریکی ایجاد می کنند. با این حال ، بسته به مارک کافی شاپ خود ، ممکن است انتخاب کنید که همیشه از رنگ های گرم استفاده کنید.

کافه خود را تعاملی کنید : مطالعات نشان می دهد که صنعت رستوران همچنان به رونق خود ادامه می دهد زیرا مردم از غوطه وری در تجربه هایی مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن لذت می برند. علاوه بر این ، با رشد رسانه های اجتماعی ، افراد بیشتری منتظرند تجربیات خود را از طریق تصاویر در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام با دیگران به اشتراک بگذارند. مجهز بودن به عناصر جذاب و چشم نواز فضای کافی شاپ شما به ایجاد یک تجربه کامل برای مهمانان شما کمک می کند و در عین حال به عنوان یک تاکتیک بازاریابی رایگان نیز فعالیت می کند.

 

ایده های کافی شاپ برای تم داخلی شما

فضای داخلی کافی شاپ شما فضای شما را مشخص می کند و باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد. برای نشان دادن نام تجاری مفهوم و ارزش های خود ، مضامین زیر را در نظر بگیرید :

1. فضای داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی

یک موضوع صنعتی الهام گرفته از انبارها ، کارخانه ها و دیگر فضاهای صنعتی است. در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در کافی شاپی با دکوراسیون به سبک صنعتی مشاهده کنید آورده شده است :

معماری در معرض دید ، مانند آجر ، تیرهای سقفی ، آرماتورهای آهنی و چوب های فرسوده

سبدهای سیمی

خطوط مربع شکل و شکل های بلوکی

اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده ، مهره و پیچ و مهره

استفاده از مواد سودمند سخت مانند چرم ، مس ، سنگ و آلومینیوم

کنار هم قرار دادن اجزا مدرن ، مانند یک لامپ مدرن در بالای یک میز کناری

پالت رنگ: خاکستری ، سیاه ، برنز ، سفید و تیره تر ، مانند رنگ قهوه ای

 

2. فضای داخلی کافی شاپ به سبک مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن در نیمه اول قرن 20 محبوبیت بیشتری پیدا کرد. یک اصل اصلی در این سبک طراحی این است که فرم باید از عملکرد پیروی کند ، به این معنی که هر مبلمان و دکوراسیون باید با یک هدف عملی و عمدی ساده باشد. در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید آورده شده است :

خطوط واضح و سطوح صاف

نداشتن جزئیات پیچیده

ترکیبی از عناصر راحت و پیچیده

خطوط تمیز و رنگ های خنثی ممکن است با لوازم جانبی و جسورانه و واضح و متناسب ، مانند یک مبل با رنگ روشن ، بالش یا یک قطعه از هنر انتزاعی ، متعادل شوند.

بافت با پارچه هایی مانند ابریشم ، مخمل خرد شده ، پارچه ، یا پشم اضافه می شود

وسایل فلزی تمیز مانند فولاد ضد زنگ ، نیکل و کروم ، جلوه ای زیبا ایجاد می کنند

تن های چوبی بسیار روشن یا تیره

پالت رنگ: قهوه ای ، کرم یا سفید خالص

 

3. فضای داخلی کافی شاپ

که از اواسط دهه 1930 تا دهه 60 ادامه دارد ، طراحی اواسط قرن با کاوش در مواد جدید با توجه به فناوری جدید در حالی که هنوز از موارد سنتی تجلیل می شود ، مشخص می شود. مواد به دلیل منحصر به فرد بودن و نه تقلید جشن گرفته می شدند. مشابه طراحی مدرن ، اواسط قرن بر عملکرد بیش از فرم تأکید دارد. در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون اواسط قرن مشاهده کنید آورده شده است :

مواد منحصر به فرد یا متضاد ، از جمله پلاستیک ، وینیل ، شیشه ، پلکسی گلاس و تخته سه لا

خطوط تمیز ، اشکال ارگانیک و هندسی

میز و صندلی هایی با پاهای مخروطی

مبلمان ارگونومیک

عناصر چوب

پالت رنگ: خاکستری دودی ، سبز آووکادو ، زرد خردلی ، نارنجی کدو تنبل

 

4. فضای داخلی کافی شاپ هایگ

هایگ کلمه و مفهوم دانمارکی است که به شادی و حضور اشاره دارد. تزئینات آن به راحتی ، گرما و تمایل بدون اسراف تأکید دارد. فضای داخلی هایگ بسیار فاقد سر و صدا و بسیاری از عناصر طبیعی و دنج است. در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون بهداشتی مشاهده کنید آورده شده است.

نور گرم و نرم ؛ شمع ، شومینه یا چراغ های رشته ای مبهم

استفاده از چوب و سنگ

بافت های نرم و ترکیبی از مواد و الگوها

بالشهای کرکی ، فرشهای مخمل

صندلی راحتی

فضای گرم و دعوت کننده

طبیعی ، احساس آرامش

گوشه های دنج

عناصر روستایی با معاصر جفت می شوند

پالت رنگ: رنگ های خنثی ، خاکستری روشن ، قهوه ای ، کرم

 

5. فضای داخلی کافی شاپ روستایی

یک طراحی داخلی روستایی شامل طیف وسیعی از عناصر طبیعی و ارگانیک است ممکن است از دکوراسیون خانه مزرعه استفاده کنید یا ممکن است به سمت احساس جنگل پیش رود . در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون روستایی مشاهده کنید آورده شده است :

بسیاری از عناصر طبیعت ، از جمله گیاهان در گلدان ها ، دیواره های گیاهان و گل ها

ترکیبی از انواع چوب ، از جمله چوب اصلاح شده

اجزای خانه مزرعه ، مانند شیشه ها یا جعبه ها

تأکید بر زیبایی ناهموار

چوب خام ، سنگ ، فلز

میز پیک نیک داخلی

سبدها و عناصر حصیری

دستگاه های کاشت گالوانیزه

تخته های چوب

پالت رنگ: رنگ های خنثی ، مانند برنز ، کرم ، قهوه ای و سبز

 

6. فضای داخلی کافی شاپ جذاب

دکوراسیون جاز از گذشته الهام می گیرد و ممکن است شامل سبک های مختلف دهه های مختلف باشد که یک فضای عاشقانه و جذاب با عناصر عتیقه ای که بر یک الگوی زیبا و ظریف تأکید دارند ، نشات می گیرد در زیر چند نمونه از مواردی که ممکن است در یک کافی شاپ با دکوراسیون پرنعمت مشاهده کنید آورده شده است :

کاغذ دیواری گل

سفره و دستمال سفره چهارخانه

تکه هایی با عناصر تزئین شده ، مانند نیمکت و صندلی هایی با نقش و نگارهای پیچیده

صندوقچه های سرو

چمدان تزئینی

قوطی مخصوص نگهداری قهوه ، چای ، آرد ، شکر

کاناپه و صندلی به سبک ویکتوریایی

چوب ماهون

لوسترها یا لامپ های شیشه ای رنگی

پالت رنگ: انواع رنگهای پاستلی یا کمرنگ ، مانند بورگاندی ، هلو ، نارنجی روشن ، زرد خردلی ، سبز دریایی

برخی از منحصر به فردترین فضای داخلی کافه ها اجزای مختلفی را از چندین مضمون مختلف جذب می کنند همیشه در صورت استفاده از این مضامین به عنوان راهنما یا الهام ، کافی است کافی شاپ خود را مطابق با خواسته ها و مارک خود تنظیم کنید.

 

موارد تزئینی کافی شاپ

کتاب و گلدان گل در قفسه آویز با آجر سفید پشت آن

بسته به کافه شما ، قسمت های خاصی از شخصیت ، ارزش ها و بیانیه ماموریت کافی شاپ شما ممکن است همیشه در طرح رنگ و موضوع دکوراسیون کافی شاپ آشکار باشد علاوه بر این ، دکوراسیون قهوه خانه شما این ظرفیت را دارد که فضای شما را جذاب و غوطه ورتر کند.

کتاب و مجله کتابهایی را تنظیم کنید که مربوط به نام تجاری و مأموریت شما باشد. اگر از مزارع محلی حمایت می کنید ، کتابهایی در مورد کشاورزی پایدار قرار دهید. اگر از بزرگ شدن در غرب میانه الهام گرفته اید ، کتابهایی راجع به زادگاه خود قرار دهید. حتی می توانید برای جلب رضایت طیف وسیعی از علاقه مندی های مشتری ، ترکیبی از کتاب ها را در آن بگنجانید.

سرویس و ظروف غذاخوری : سبک و رنگ لیوان ها و ظروف شما می تواند شخصیت برند شما را جلوه دهد. به عنوان مثال ، یک کافی شاپ مدرن ممکن است شامل لیوان ها و نعلبکی هایی با رنگ روشن باشد ، در حالی که یک کافه روستایی ممکن است لیوان ها و ظرف های سنگی خنثی را برای آب ارائه دهد.

اثر هنری : هنری را در نظر بگیرید که به ارزش ها ، مأموریت و برند شما مربوط می شود. هنرمندان محلی را انتخاب کنید تا نشان دهد شما بخشی از جامعه محلی هستید یا اگر بر تجارت منصفانه تأکید دارید. اگر علتی برای شما عزیزان است ، مانند حقوق شهروندی ، شامل کارهای هنری باشد که آن را بیان می کند ، مانند عکاسی از جنبش حقوق مدنی یا آثار هنری که شمول را به تصویر می کشد.

بازی ها : سرگرمی هایی را که مخصوص مارک و جو شماست را در آن بگنجانید. به عنوان مثال بازیهایی مانند شطرنج را برای تشویق مهمانان به ماندن ، استراحت و لذت بردن از آن استفاده کنید.

موسیقی : موسیقی این ظرفیت را دارد که شور و نشاط خاصی را در کافه شما ایجاد کند شما می توانید لیست پخش موسیقی خود را بر اساس نام تجاری یا زمان روز تغییر دهید. اگر از یک کافه روستایی استفاده می کنید ، سعی کنید یک موسیقی محلی پخش کنید. اگر نقطه شما مدرن باشد ، ممکن است آهنگ های مشهور و خوش صدای بیشتری را انتخاب کنید. همچنین ممکن است موسیقی خود را براساس مشتری انتخاب کنید. اگر کافه شما پر از مهمانانی است که روی رایانه های خود کار می کنند ، موسیقی هایی را که حواس را پرت نمی کند مانند موسیقی جاز یا آهنگ های بدون متن انتخاب کنید.

با میخ زدن مارک خود و انتخاب دکور برای بیان آن ، می توانید در ایجاد یک کافی شاپ موفق پیش بروید برای ادامه رقابت ، همیشه مطمئن شوید که آخرین روند قهوه را در تجارت خود بگنجانید.